علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

حکومت سلوکی و سبک شهرسازی پارسی هلنی

sabk-shahrsazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۸ اسلاید پاورپوینت تهیه شده دارای ۲۸ صفحه، فهرست مطالب و منابع است. در مورد حکومت سلوکیان، ساختار شهرسازی آنها، انواع شهرها، کاربرد شهرها و شهرهای مهم در این دوره مطالبی نوشته شده است. تمامی صفحات عکس یا نقشه مرتبط دارند و تمام عکسها نیز منبع و نوشته دارند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1387 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “حکومت سلوکی و سبک شهرسازی پارسی هلنی”

حکومت سلوکی و سبک شهرسازی پارسی هلنی

اسلاید 1: حکومت سلوکی و سبک پارسی هلنی ایران باستان

اسلاید 2: فهرستحکومت سلوکیاناهداف ساخت شهرهامحل استقرار شهر پارسی هلنی ساختار شهرها در دوره ی سلوکیانانواع شهر در دوره ی سلوکیکاربردهای شهرهاشهرهای نظامیشهرهای بازرگانی-تولیدیشهرهای کشاورزی-تولیدیشهرهای سیاسی، اداری (شاهی)پولیس (شهرهای خاص)تفاوت پلیسهای یونانی و سلوکیمنابع

اسلاید 3: حکومت سلوکیانسلوکیان پس از مرگ اسکندر در متصرفات شرقی امپراتوری وی به قدرت رسیدند. پادشاهان این سلسله برای اداره این قلمرو پهناور، شهرهایی را در سراسر سرزمینهای مفتوحه، از جمله ایران، بین النهرین و سوریه احداث یا تجدید بنا نمودند. احداث این شهرها تغییراتی در ساختار اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مردمان آن نواحی به وجود آورد. این شهرها متناسب با فرهنگ یونانی ساخته شدند و حضور بازرگانان و سپاهیان یونانی و مقدونی موجب شد تا تفاوت عمده ای با شهرهای گذشته داشته باشند.به نظر میرسد با احداث شهرهای جدید مردم این شهرها تحت تأثیر اهداف دولت سلوکی قرار میگرفتند. هر چند سلوکیان با هدف سلطه‌ی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اشاعه ی هلنیسم اقدام به شهرسازی در سرزمینهای مفتوحه نمودند، اما در درازمدت به جز در مواردی اندک به این هدف نرسیدند و میتوان اذعان داشت که برای سلوکیان موفقیتی در پی نداشت. مردم این شهرها هرگز نتوانستند حال و هوای شرقی خود را فراموش کنند و با مقاومت درهمه ی ابعاد وهمچنین میل و علاقه‌ی آنان به فرهنگ بومی و تجربیات نیاکانشان، بعداز گذشت سالها به حالت اول خود برگشتند.گستره حکومت سلوکیان(281 ق.م.)

اسلاید 4: اهداف ساخت شهرها1. برای متمدن کردن اقوام بربر( غیریونانی)2. برای حفظ امنیت مناطق مفتوحه3. اسکان اقوام یونانی مخالف در سرزمینهای مفتوحه4. ایجاد تعادل در مقابل سران مادی و پارسی5. اشاعه فرهنگ یونانی در سرزمینهای مفتوحهمنبع: کتاب تاریخ شهر و شهرنشینی در ایران

اسلاید 5: محل استقرار شهر پارسی هلنی 1. در جوار یا نزدیکی راه های ارتباطی 2. در کنار قلعه نظامی و یا شهر قدیمی مستقر در منطقه ای مملو از روستاهای پیرامونی3. از دیدگاه سوق الجیشی قابل تامین باشد.منبع: کتاب از شار تا شهر

اسلاید 6: ساختار شهرها و اصول شهرسازیبنای شهرهای جدید برای یونانی کردن بخشهای شرقیکارایی این شهرها به عنوان مراکز فرمانروایی یونانیان و مقدونیان و ایجاد مراکز نظامی و پادگان های هخامنشیان مثل شهرهای ساحلی سوریه و فنیقیه طرحهای یونانی در ترکیب با سنتهای کهن مشرق زمینطرح شهر مربعی با خیابانهای عمود برهم و دارای شبکه معابر شطرنجیبهداشت بهتر نسبت به دوره های قبلسرعت بالا در ارتباطات و حمل و نقل و احداث راه های بزرگ بین قاره ای ابریشم و ادویهتوجه به مقیاس انسانی در طراحی معابر و منازلLyrbe lead in Pamphylia prima( in today’s Anatolia)

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید