علوم مهندسی معماری و عمران

خانه های سنتی در اصفهان

خانه های سنتی در اصفهان

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خانه های سنتی در اصفهان”

خانه های سنتی در اصفهان

اسلاید 1: خانه های سنتی در اصفهان

اسلاید 2: خانه مشروطهاين مکان به نام خانه مشروطيت اصفهان نام‌گذاري شده است. يک‌صد سال پيش در اين مکان علما، آزادي‌خواهان، رجال سياسي ـ فرهنگي و مردم اصفهان گردهم مي‌آمدند تا درباره مشروطيت و حکومت غيرمستبدانه و امور مدني خود مشورت و تفکر نمايند. نام مشروطيت در حقيقت دربرگيرنده "قانون‌گرايي" است و حکومت "مردم‌سالاري" و "مشورت" را به ذهن متبادر می سازد. به همين دليل مي‌توان با قدم گذاشتن در اين خانه و مطالعه اسناد و مدارک و تصاوير موجود در آن به اهميت اين مباحث و سير تاريخي و انديشه نسل‌هاي گذشته پي‌برد. علاوه بر اين اتفاقات تاريخي مهمي در اين محل روي داده است که قسمتي از فرهنگ و تاريخ شهر اصفهان و در حقيقت ريشه برخي از تحولات زندگي امروز ما را مي‌توان در آن ديد. علاوه بر تاريخ يک‌صد سال اخير و وقايع مربوط به دوران مشروطه و جنگ اول جهاني و اوايل سلطنت رضاشاه پهلوي، اين خانه محل زندگي و متعلق به آيت‌الله حاج آقا نورالله نجفي اصفهاني مي‌باشد که رئيس علما و آزادي‌خواهان اصفهان و بختياري در آن دوره بوده است. سومين جاذبه تاريخي اين خانه، زيبايي و چشم‌انداز معماري آن است که از دو شاه‌نشين در جبهه شمالي و جنوبي بنا و نيز دوازده اتاق تشکيل شده است، که ياد‌آور طرز زندگي و آداب و رسوم نياکان ما مي‌باشد.

اسلاید 3:

اسلاید 4: این خانه تاریخی با معماری تاریخی، زیبا و چشم‌نواز دارای 2 شاه‌نشین در جبهه شمالی و جنوبی، 2 حیاط اندرونی و بیرونی و نیز 12 اتاق است.اتاق 7 دری این خانه از 2 طرف دارای شیشه‌کاری است. این شیشه‌کاری‌ها روی 7 لنگه در که به آن اُرُسی گفته می‌شده قرار گرفته‌اند که در زمان تابش نور آفتاب محیطی بسیار زیبا را در این اتاق بوجود می‌آورند.در این خانه علما، آزادیخواهان، رجال سیاسی ـ فرهنگی و مردم اصفهان گردهم می‌آمدند تا درباره مشروطیت و حکومت غیرمستبدانه و امور مدنی خود مشورت کنند.علاوه بر این اتفاقات تاریخی مهمی در این محل روی داده است که قسمتی از فرهنگ و تاریخ شهر اصفهان و در حقیقت ریشه برخی از تحولات زندگی امروز ما را می‌توان در آن دید.

اسلاید 5: ورودی اصلی

اسلاید 6: اندرونی

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10: شاه نشین

اسلاید 11: نقاشی شیر و شکر

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14: زیر زمین

اسلاید 15: چاه اب

اسلاید 16: نگهبانی

اسلاید 17: خانه شیخ الاسلامخانه شيخ الاسلام كه عنوان تكيه شيخ الاسلام براي آن مناسب تر است در خيابان چهارباغ پايين، چهارراه تختي واقع شده است. اين اثر بسيار زيبا كه با معماري خاص دوره قاجار از آثار نفيس اصفهان به شمار مي رود، جزئي از مجموعه خانه هاي شيخ الاسلام است كه از نظر معماري داراي دو جبهه ساختمان در شمال و جنوب است.قسمت جنوبي كه مهمترين بخش خانه مي باشد داراي يك ايوان با سقف مقرنس كاري و تزئينات نقاشي گل و بوته و دو ستون و يك حوض سنگي در وسط ايوان مي باشد. در اين ايوان ۲ عدد پنجره مشبك چوبي بسيار زيبا با شيشه هاي رنگي و ديوارهائي كه با نقاشي و گچبري تزئين شده اند به زيبائي خانه مي‌افزايند. اتاق كوچكي كه در عقب اين ايوان وجود دارد با مجموعه‌اي از هنر گچبري و مقرنس كاري يكي ديگر از قسمت هاي بسيار جالب خانه مي باشد.

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: خانه جواهری

اسلاید 23: بازارچه محمد جعفر

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: نمای کلی خانه

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: پشت بام

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38: منار علی

اسلاید 39: حیاط خانه از پشت بام

اسلاید 40: اتاق تابستان نشین

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47: و در پایان نمای کلی خانه از پشت بام

اسلاید 48:

اسلاید 49: خانه قزوینی ها

اسلاید 50:

اسلاید 51:

اسلاید 52:

اسلاید 53: مطبخ

اسلاید 54:

اسلاید 55:

اسلاید 56: زیر زمین

اسلاید 57: خانه کهکشان

اسلاید 58:

اسلاید 59:

اسلاید 60:

اسلاید 61:

اسلاید 62:

اسلاید 63:

اسلاید 64:

اسلاید 65: محله ی اطراف خانه صیفور قاسمی

اسلاید 66:

اسلاید 67: اندرونی

اسلاید 68: شاه نشین

اسلاید 69:

اسلاید 70:

اسلاید 71:

اسلاید 72: زیر زمین

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید