khaanehaaye-mokaabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خانه های مکعبی”

خانه های مکعبی

اسلاید 1: خانه های مکعبی الهام گرفته ازطبیعت چگونه ساخته شدند و ازچه الهام گرفتن درطبیعتدرس :رشته :استاد : دانشجویان :

اسلاید 2: مقدمه معماری علم و هنر جذابی است. هنر معماری چیزی فراتر از ایجاد یک سرپناه و حریم خصوصی است؛ در حقیقت هنری است که تمام وجود انسان را –فیزیکی و ذهنی- در آغوش گرفته و در بر می‌گیرد. در طول دهه‌ها و حتی قرن‌های گذشته همواره ساختمان‌های عجیب مثل معبد لوتوس ، خانه‌های مکعبی و ساختمان سبد و … در سرتاسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث حیرت و تحسین افراد بسیاری شده‌اند. معماری کشورهای مختلف چه در مواردی که متاثر از فرهنگ و تاریخ آن‌جا بوده‌اند و چه ساختمان‌هایی که بازتاب‌دهنده افکار و تخیلات شخصی معمار هستند، دارای آثار بدیع و جالب توجهی هستند.آشنایی با ساختمان‌های عجیب دنیا می‌تواند افق دید شما را نسبت به معماری و آرمان‌های هنری آن بازتر کند. از طرف دیگر متوجه می‌شوید در این عرصه تقریبا هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

اسلاید 3: آشنایی با سبک کوبیسمسبک کوبیسم (Cubisme)))، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین جنبش‌های هنری قرن 20 به شمار می‌رود و پایه گذاران آن پل سزان، پابلو پیکاسو و جرج براک هستند که با استفاده از خطوط، رنگ و پرسپکتیو، طرح‌های هندسی معینی از برداشت‌هایشان از مناظر، اشیاء و پیکره‌ی انسان خلق کردند. گرچه ساختمان‌های زاویه‌دار جدید نیستند (مانند اهرام مصر)، اما این جنبش توسط طراحانی که نسبت به شکل و عملیات، دیدگاهی مدرن داشتند، به معماری منتقل شد. ساختمان‌های این مکتب هنری، بسیار مشهور هستند و در این مقاله می‌خواهیم به خانه‌های مربعی، از خانه‌‌های درختی کوچک در سوئد گرفته تا نمای ساختمان مکعبی و هندسی در بیرمنگام انگلستان نگاهی بیندازیم.

اسلاید 4: اگرچه شاخصه‌های هنر کوبیسم در طی سالیان مختلف رو به تکامل و فزونی رفته است اما هنوز ساخصه‌های اصلی آن در معماری به شرح زیر،  پا بر جا هستند:استفاده حجم‌های مادر مانند مکعب، مخروط، کره و حجم‌های محدب و مقعردرهم ریختن واقعیت بنااستفاده از چند نقطهء طلاییاستفاده از سطوح شفافپرهیز از رنگپرهیز از تنوع در مصالح کاربردیکاربرد مصالح مادر

اسلاید 5: خانه های مکعبی الهام گرفته ازطبیعت چگونه ساخته شدند و ازچه الهام گرفتن درطبیعت

اسلاید 6: سه نمونه از خانه های مکعبی اولین بار در سال 1974 بنا و تعداد باقی‌مانده تا سال 1984 تکمیل و افتتاح شددر طرح اولیه قرار بود ۵۵ خانه ساخته شود؛ اما تعداد آن‌ها به سی و هشت خانه رسید. این خانه ها به یکی از جاذبه های دیدنی شهر روتردام هلند تبدیل شده اند و بازدید کنندگان بسیاری را به سوی خود می کشانند.خانه‌‌های مکعبی در روتردام

اسلاید 7: خانه‌‌های مکعبی در روتردام | Cube house یکی از جالب ترین سازه های این شهر یعنی خانه‌‌های مکعبی در روتردام یا خانه های روبیک را که حتی به آن ها خانه های کیوب هم می گوینداین سازه ی بسیار جالب و دیدنی توسط معماری مشهور به نام پیت بلوم Piet Blom) ) ساخته شده است. این معمار بسیار معروف هلندی دارای آثار مختلف و بسیاری در سراسر کشور هلند و برخی از دیگرکشورهای اروپایی است که خانه های روبیک در نوتردام هلند یکی از معروف ترین این آثار است.این معمار بسیار معروف زمانی که ۲۰ سال قبل یعنی در سال ۱۹۹۹ میلادی چشم از جهان فرو بست، آثار بسیار زیادی را از خود به جای گذاشت و نام خود را جاودانه ساخت. برای ساخت این مجموعه ساختمان ها پیتر بلوم اساس کار خود را بر این گذاشت که یک دهکده را به صورت برعکس در وسط معماری شهری روتردام جای دهد. کارشناسان حوزه ی معماری شهری بر این اعتقاد هستند که بلوم برای طراحی این خانه ها از درختان محلی هم الهام گرفته است و در سرش این ایده را داشته که مجموعه ای از خانه های درختی را در وسط یک فضای شهری وارد نماید. به هر حال پیت بلوم هر ایده ای که درباره ی ساخت خانه های مکعبی در روتردام داشته است، باید بگوییم که برای اجرای آن ها از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ میلادی یعنی به مدت ۲ سال وقت صرف کرده است.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید