علوم مهندسی برق و الکترونیک

خانه هیدرولیکی که با استفاده از جزر و مد دریا برق تولید میکند.

khaneye-hydroelectrici

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
با داغ شدن بحث انرژی و نحوه‌ی مصرف بهینه‌ی آن در خانه‌های مدرن، معماران به دنبال خلق سازه‌هایی هستند که تا حد امکان در این مقوله خودکفا بوده یا دست کم قادر به تولید بخشی از نیازهای خود باشند. مارگوت کراسوجِویچ (Margot krasojevic)، از طرحی رونمایی کرده که نسل پیشرو و آینده‌ی خانه‌هایی است که با استفاده از انرژی امواج جزر و مدی دریا قادر به تولید الکتریسیته هستند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
661 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خانه هیدرولیکی که با استفاده از جزر و مد دریا برق تولید میکند.”

خانه هیدرولیکی که با استفاده از جزر و مد دریا برق تولید میکند.

اسلاید 1: خانه‌ هیدروالکتریکی که با کمک امواج جزر و مدی برق تولید می‌کند.نام استاد:نام دانشجو:نام دانشگاه:رشته تحصیلی:

اسلاید 2: معماری پایدارمعماری پایدار که در واقع زیرمجموعه طراحی پایدار است را شاید بتوان یکی از جریان‌های مهم معاصر به حساب آورد که عکس‌العملی منطقی در برابر مسایل و مشکلات عصر صنعت به شمار می‌رود. برای مثال، ۵۰ درصد از ذخایر سوختی در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که این به نوبه خود منجر به بحران‌های زیست محیطی شده و خواهد شد؛ بنابراین، ضرورت ایجاد و توسعه هرچه بیشتر مقوله پایداری در معماری بخوبی قابل مشاهده است.در این نوع معماری، ساختمان نه تنها با شرایط اقلیمی منطقه خود را تطبیق می‌دهد، بلکه ارتباط متقابلی با آن برقرار می‌کند. بطوریکه بر اساس گفته ریچارد راجرز، ساختمان‌ها مانند پرندگان هستند که در زمستان پرهای خود را پوش داده وخود را باشرایط جدید محیط وفق میدهندو بر اساس آن سوخت و سازشان را تنظیم می‌کنند.

اسلاید 3: لزوم احداث ساختمان به صورت سبزوپایدارتحول صنعتی انسان را از زندگی در طبیعت به زندگی درشهر کشانید. باپیشرفت فن آوری، الگوی زندگی دستخوش دگرگونی شد، به نحوی که انسان‌ها برای گرم کردن خود به جای پوشش بیشتر واستفاده از لباس‌های گرم، از سوخت‌های فسیلی به عنوان گرم‌کننده استفاده نمودند. بادگیرها، سایبان‌ها ونورگیرها در ساختمان جای خود را به تاسیسات گرمایشی وسرمایشی دادند. به این ترتیب تکنولوژی اسایش وراحتی روزافزونی رابرای انسان فراهم کرده است. درنتیجه هجوم شهرنشینی بسیاری از زمین‌های طبیعی وجنگل‌ها دستخوش تغییرات شده است. برای تردد، ساخت وساز، سرمایش و گرمایش مصرف انرژی افزایش یافته ودر نتیجه آلودگی هوا والودگی صوتی بیشتر شده است. شهرها انرژی رامصرف کرده وبه جای آنزباله و آلودگی ایجاد می‌کنند. درنتیجه پیشرفت صنعت نیاز به بهره‌برداری ازمنابع طبیعی نیز بیشتر شده و به نحوی که بهره‌برداری غیرمنطقی از منابع طبیعی منجر به نابودی انها می‌شود. برای ادامه زندگی دراین چرخه احتیاج انسان به انرژی بیشتر شده ولی اکنون در مرحله‌ای قرارداریم که منابع انرژی رو به اتمام هستند. با این نگرش ولزوم کاهش مشکلات، ایجاذ ساختمان‌های سبز ودر عین حال پایدار باتوجه به مشکلات زیست محیطی که وجود دارد برجسته میشود.

اسلاید 4: اصول معماری پایداراصولی که باید رعایت شود تا یک ساختمان در زمره بناهای پایدار طبقه‌بندی شود به شرح زیر است:اصل اول:حفظ انرژیبنا باید طوری ساخته شود که نیاز ساختمان به سوختهای فسیلی را به حداقل برساند.اصل دوم: هماهنگی با اقلیمبنا باید طوری طراحی شوند که با اقلیم و منابع انزژی موجود در محل احداث هماهنگی داشته و کار کند.اصل سوم:کاهش استفاده از منابع جدیدساختمان‌ها بایستی به گونه‌ای طراحی شوند که میزان استفاده از منابع جدید را تا حد ممکن کاهش داده و در پایان عمر مفید خود برای ساختن بنای جدید، خود به عنوان منبع جدید به کار روند.

اسلاید 5: اصل چهارم:برآوردن نیازهای ساکناندر معماری پایدار برآورده شدن نیازهای روحی وجسمی ساکنان از اهمیت خاصی برخوردار است.اصل پنچم:هماهنگی با سایتبنا باید با ملایمت در زمین سایت خود قرار گیرد و با محیط اطراف سنخیت داشته باشد.اصل ششم:کل گراییتمام اصل معماری پایدار باید در یک پروسه کامل که منجر به ساخته شدن محیط زیست سالم می‌شود، تجسم یابد

اسلاید 6: با داغ شدن بحث انرژی و نحوه‌ی مصرف بهینه‌ی آن در خانه‌های مدرن، معماران به دنبال خلق سازه‌هایی هستند که تا حد امکان در این مقوله خودکفا بوده یا دست کم قادر به تولید بخشی از نیازهای خود باشند. ضمن اینکه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر، راه را برای ادامه‌ی حیات این سیاره هموار خواهد کرد. در این مطلب به سراغ یکی از این معماران و سازه‌ی جالب توجهش خواهیم رفت.

اسلاید 7: دکتر مارگوت کراسوجویچ درجه عالی را از دانشگاه ساوث بنک دریافت کرده و برنده بورسیه انجمن معماری برای دریافت دیپلم طراحی معماری شد، سپس تحصیلات خود را در بارلت، در مدرک کارشناسی ارشد معماری و طراحی و دکترای تئوری معماری ادامه داد.مارگوت یک استودیوی معماری در لندن و پکن دارد.مجموعه ای از پروژه های طراحی شده توسط مارگوت با تمرکز بر انرژی های تجدیدپذیر و معماری پایدار، ازجمله زندان آب و برق در کانادا، خانه جزر و مدی برق آبی در کیپ تاون، پل پیاده روی تصفیه آب در آمستردام را می توان نام برد.

اسلاید 8: مارگوت کراسوجِویچ (Margot krasojevic)، از طرحی رونمایی کرده که نسل پیشرو و آینده‌ی خانه‌هایی است که با استفاده از انرژی امواج جزر و مدی دریا قادر به تولید الکتریسیته هستند. این خانه با مهار انرژی امواج جزر و مدی و همچنین استفاده‌ی کمکی از انرژی خورشیدی، از نظر تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز خود به خودکفایی دست یافته است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید