khak-haye-iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خاک های ایران”

خاک های ایران

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع ارائه: خاک های ایران

اسلاید 2: رده بندی خاک های ایرانآریدی سل :خاک مناطق آب و هوایی خشک است . مانند: خاک های بیابانی، سیروزوم،خاک های شور و قلیایی و غیره...از مسائل بهره برداری از این خاک ها کمبود آب،شوری زیاد،قلیایی بودن و کم عمق بودن خاک را می توان نام بربد. این خاک ها معمولا از ازت فقیر است ولی از لحاظ مواد دیگر به ویژه پتاسیم کمبودی ندارد.خاک های این رده چنانچه آب مناسب برای اصلاح و بهره برداری از آنها به صورت زراعت وجود نداشته باشد بهتر است به عنوان مرتع مورد استفاده قرار بگیرد.

اسلاید 3: رده بندی خاک های ایرانانتی سول : این خاک ها به طور کلی خاک های تکامل نایافته و اغلب فاقد افق های قابل تشخیص است.استفاده از آنها با مشکلات ناشی از فرسایش آبی و بادی توام است.برخی از زیررده های این خاک به زهکشی احتیاج دارد.به طور کلی در بسیاری از نقاط دنیا از این زمین ها بهره برداری میشود.

اسلاید 4: رده بندی خاک های ایراناینسپتی سل : برای این خاک ها اقلیم خاصی نمی توان در نظر گرفت زیرا به غیر از اقلیم خشک در هرآب و هوایی وجود دارد.این رده روی هم رفته جزء خاک های ضعیف تکامل یافته است. این خاک ها چون غالبا نارس است ،اغلب مشابه سنگ مادر می باشد.برای اصلاح و بهره برداری بهتر از این خاک ها باید برای تنظیم پ_هاش مناسب از آهک استفاده کرد.

اسلاید 5: رده بندی خاک های ایرانآلفی سل: در واقع اگر خاکی دارای افق آرجیلیک باشد را آلفی سول می‌نامند. در این خاک ها افق رسی دیده میشود. ذخیره عناصر غذایی آن قابل توجه است و ظرفیت تبادل کاتیونی این خاک ها نیز بالاست.درصد اشباع بازی آنها از 35 تجاوز میکند.

اسلاید 6: رده بندی خاک های ایرانمالی سل : خاک های این رده اغلب از لحاظ ماده آلی غنی است.شرایط آب و هوایی در مناطقی که مالی سل وجود داردبه گونه ای است که نه آنقدر بارندگی زیاد است که شستشوی مواد در خاک اتفاق بیفتد،و آنقدر خشک و گرم است که بر اثر تبخیر زیاد املاح درخاک بالا بیاید و باعث تشکیل قشر نمکی گردد .لذا این خاک ها غالبا حاصل خیز است و در تمام نقاط دنیا به زیر کشت رفته و محصولاتی چون گندم،جو و ... درآنها کشت میشود.برای حفظ حاصلخیزی باید از کشت بی رویه آن خودداری کرد.

اسلاید 7: رده بندی خاک های ایرانورتی سل : این خاک که تقریبا در تمام مناطق ایران وجود دارد، در معرض خشکی فصلی و موسمی است. خشکی سبب به وجود آمدن درز و ترک در خاک می گردد. به دلیل وجود رس زیاد قابلیت نفوذ در این خاک ها خیلی کم است، از این رو کشت و زرع درآن مشکل است.از این خاک ها به هیچ وجه نباید برای دفع فاضلاب و یا پس آب استفاده کرد، و معمولا از این خاک برای مرتع استفاده می شود.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید