سایرسایر

خدمات عمومی كتابخانه و روش های آن

صفحه 1:
تالیف: نسرین دخت عماد خر اساني ‎(Sle lo eas tI Bo)‏ چاپ چهارم

صفحه 2:
طرح و اجرا: ‎ee SS‏ مختاري ‎es‏ ‏عضو هيات علمي دانشكاه بيام نورمركز ملاير ارزش درس: © واحد كروه كتابدارى و اطلاع رسانى

صفحه 3:
عماد خراساني» نسرین‌دخت» ‎See‏ ‏خدمات عمومي کتابخانه و شيوه‌هاي آن/ نسرین‌دخت عماد خراساني.- تهران: ۱ 1 ۱ 99 ‏اكت‎ > eee = MCN Dem C ECL EG 002 ۱ 066 0 اسه

صفحه 4:
8 دیباچه [۱۹ | فصل دوم: خدمات عمومي 8 فصل سوم: امانت 8 فصن چهارم: شناساندن کتابخانه Frees eye eee | فصل ششم: کاربرد مواد ديداري و شنيداري | فصل هفتم: نقش خدمات عمومي در رشد كيفي آموزش و يرورش

صفحه 5:
فصل اول ‎Gus‏ ‏4 کتابخانه و اجتماع ” انواع كتابخانه و وظايف عمده آن الف. كتابخانه ملي ج. كتابخانههاي اختصاصي د. کتابخانه‌هاي آموزشي

صفحه 6:
فصل اول كليات 8 مديريت كتابخانه 2000006 ۳ ۳۳4 ee Sele Se ۷نظارت و مراقبت تس ارزشيابي ۷ کارمندان er ee

صفحه 7:
ae ۳۹ ‏كتابدار‎ 4 ‏الف. کتابدار و خود خویشتن‎ ‏اس‎ ‏در كتابخانههاي مدرسه اي‎ < ‏و در كتابخانههاي دانشكاهي‎ 00 ‏ا‎ ‏در كتابخانه‌هاي عمومي‎ a ‏ج. کتابدار و جامعه‎

صفحه 8:
فصل اول كليت ‎٩‏ انواع خدمات کتابخانه [ ۳ eee 0 ری نمايهسازي 24۵2 7 برگه‌آرايي آمادسازي 0

صفحه 9:
‎are)‏ دوم خدمات عمومي 32000 پیشینه تاريخي 6 اهمیت و کاربرد 25005 در كتابخانه‌هاي مدرسه اي در كتابخانه‌هاي دانشگاهي 9 کت خانه‌هاي اختصداصی ۳ ‏و ‎

صفحه 10:
فصل دوم ‎yee‏ ي از آن ‎ore Pe 4‏ ۲ آشنايي با کتاب 0 اسخكويي [خدمات ارجاعي] 5 جع گويي [خد ارج : - اري و ‎a‏ = 1 ۱ ۱ - با سایر مباحث علوم ابد ابطه خدمات عمومي ب 0 )2 کتا

صفحه 11:
فصل دوم خدمات عمومي | نكاهي به روابط عمومي و ارتباطات 9 00 خدمات عمومي و فناوري اطلاعات v 5 ۷ ۷ 0 تلکس 52 يرستل ‎es‏ م ماهواره ‏كاربرد رايانه در خدمات عمومي ‎

صفحه 12:
امانت | تعريفدو هدف 0 شيوه‌هاي امانت الف. فرایند کار < روش يك بركه اي > روش دو برگه اي 20 ا

صفحه 13:
one ‏امانت‎ | ب. نوع کتابخانه کتايخانه‌هاي مدرسه اي 3 6 4S ۳ كتابخانهدهاي اختصاصي ‎Perrone eee‏ کتابخانه ملي عد طسو

صفحه 14:
۳0 | ۳ 5 Culs 3 ‏ما‎ ‎05200

صفحه 15:
| ۱۳۰۳ ”7 همكاري متقابل کتابخانه ها استفاده کنندگان کتاب و سایر مواد خواندني کتابداران ۳ | 0 6 کتابخانه منبع ‎PIA oer weap ca Tee crceaCe EG‏ ‎ee cqerre A‏ ۱ SS SES er ee

صفحه 16:
one ‏امانت‎ 18 كاربرد رايانه در بخش امانت 8 کاربرد آمار و روش آمارگيري تعریف و مفاهیمآمار << روش هاي آمارگيري جدول هاي آماري ‎ree‏ ستوني ميله اي Bony ote pied تصويري كرد يا دايرهاي سایر نمودارها one er ee

صفحه 17:
فصل چهارم شناساندن كتابخانه 4 هدف و اهميت ساختمان و تجهیزات ‎a‏ نيروي ‎eee‏ ‏۷ کتابخانه‌هاي مدرسه‌اي 2 | ‎CrEInS‏ 220

صفحه 18:
فصل جهارم شناساندن کتابخانه 8 کار مرجع (پاسخگويي) پرسش و پاسخ < شیوه جويندگي | فرایند تهیه و تنظیم کتابشناسي‌ها و فهرست‌ها 2 کتابشناسي ‎Cun yd‏

صفحه 19:
PO eae re) ‏شناساندن کتابخانه‎ ۱ ‏خدمات مرجع ويزيه ناتوانان و معلولان‎ 4 ‏شیوه تهیه و تنظیم راهنماهاي مختلف کتابخانه‎ 8 ‏نشریات خبري کتابخانه‎ 6 ‏نشست ها و گردهمايي‌ها‎ 6

صفحه 20:
ا همايش ها و نشست ها ا 5 م ‎ll‏ شيوه بريايي الف. برنامه ريزي Pe Stee ned ج. ارزيابي ۱ الف. قبل از بركزاري ب. همزمان با بريايي ج. يايان كار

صفحه 21:
۳ ‏معرفي کتاب‎ 8 ۳-6 co) ‏ا‎ OS La ‏دوره‌ها‎ 8 ۳ eee Sy Rew ieee ‎cas‏ 8 سا رس سس انتخاب مربي ‎ ‏تعیین روش آموزشي ‏تهيه ابزار و مواد آموزشي ‎pes ees‏ ‎Poe‏ ‏ارزشيابي ‏8 شکل ها و گونه‌هاي دیگر ‎000000 ‏اسه

صفحه 22:
كاربرد مواد ديداري» شنيداري 3 رايانهاي 8 تعریف و هدف ل ۳ ** نورافكن شفاف (يروزكتور اورهد) ۳ ۶ دستگاه نسخه‌برداري (ماشین فتوکپي) & ضبط صوت ۶ میکروفیش و میکروفیلم‌خوان ۱ آزمایشگاه زبان er ee

صفحه 23:
کاربرد مواد ديداري» شنيداري و رايانه‌اي 4 اهميت كاربرد آنها در كتابخانه 8 نقش مواد ديداريء شنيداري و رايانهاي در بهسازي 8 4 كاربرد انواع مواد ديداري؛ شنيداري و رايانهاي در تس

صفحه 24:
فصل ششم كاربرد مواد ديداري؛» شنيداري و رايانهاي | كاربريد انواع مواد ديداريء شنيداري و رايانهاي در 121000 1 < يوستر ‎meyer‏ ‎ES)‏ ‏الف. تابلو برقي م

صفحه 25:
كاربرد مواد ديداري» شنيداري 3 رايانهاي ‎ey eee‏ 20 2 eg ‏نمونه ها‎ rey ares wees * ماكت اسه

صفحه 26:
کاربرد مواد ديداري» شنيداري و رايانه‌اي رادیو خ صفحه و نوار < قیلم ‎as‏ فیلم هاي کار آموزشي 08 3 هاي مستند ‎Ceo as‏ 200 ل م اسه

صفحه 27:
كاربرد مواد ديداريء شنيداري و رايانه اي 7 اسلاید فیلم استریپ تلویزیون 8 نوار ويدئو 1# نوشتن از راه دور | مشاوره (كنفرانس) از راه دور نمایش» نمایش عروسكي» خیمه شب بازي خواندني هاي كودكان كمتر از دو سال ا 7 Vv 7 er ee

صفحه 28:
نقش خدمات عمومي در رشد كيفي اموزيش و يروريش 8 تعریف و هدف اهمیت کتابخانه مدرسه 8 کتابدار - معلم 8 دانش آموز و کتابخانه ۷ ایجاد عادت به مطالعه ۷ تشویق به مشارکت در كارهاي گروهي ۳

صفحه 29:
فصل اول

صفحه 30:
8 نهادي اجتماعي ‎ES ERT EES |‏ لت ل د ‎cliial gla s) 5! atijl il‏ ‏1# داراي رابطه متقابل ‏8 بر اساس نياز‌هاي اجتماعي ‏بخشي از فرهنگ جامعه ‏ل

صفحه 31:
انواع كتابخانه و وظايف عمده آن 4 الف: كتابخانه ملي ee Cree aed | ‏ت0۳ اختصاصي‎ Ka a ۱۳ enD |

صفحه 32:
۱0۳ ore | كردآوريء حفظ و نكهداري آثار فرهنكي مكتوب يك كشور | وظايف << نكهداري حداقل يك نسخه از آثار جايي كشور 0 ‏ا‎ ERY Sg

صفحه 33:
8 براي عموم افراد 8 ارایه انواع مدارك در رشته‌ها و زمينه‌هاي مختلف اک[ ‎SYD ene Srey‏ 0

صفحه 34:
| cas 0| کمك به اعضاي يك سازمان یا يك موسسه در کسب اطلاعات مورد نیاز 8 وظيفه ” بالا بردن سطح دانش تخصصي كاركنان ۷ تهیه و تدوین انواع چکیده‌نامه‌هاء کتابشناسي‌ها» فهرست‌ها و فهرستگان‌هاي موضوعي | نمونه ,روز از ا سازمان‌هاي دولتي؛ مراکز و موسسات فني و تخصصي er ee

صفحه 35:
کتابخانه‌هاي آموزشي #ا وظيفه 2 ‏ا ا‎ 0 mis ** هدايت و راهنمايي دانشجويان و دان شآموزان در زمينه استفاده رو ۳۹۰۰ *#* ایجاد و پرورش عادت مطالعه سالم در کودکان و نوجوانان

صفحه 36:
PSE eee Sar: ‎(Bl Au pe (glass i (alRuidls GLAS |‏ ما بر اساس نظام آموزشي کشور ‎er eee eee SYA eee Tene a‏ | ان دانش آموز ۷ گردآوري و سازماندهي گردآوري مجموعه هاي جامع و ‏مجموعدهاي اختصاصي مناسب ‎Bese)‏ ‎

صفحه 37:
‎Us» lj‏ و ظایف ‎near SSA ome ves ea hehe‏ 9 ‎SLE e SITE > "he‏ كتاب آموزش افراد 48 ‏ترویج كتابخواني جهت اشتغال ‎res yen)‏ ۱[ بردن از مطالعه ‎

صفحه 38:
ل ا ل ا 0 ا ا ۳ و ۳

صفحه 39:
فعاليت‌هاي مدیریت کتابخانه 8 برنامه‌ريزي 3 | سازماندهي هدایت و رهبري 8 نظارت و مراقبت 8 هماهنكي 8 كزارشنويسي 8 ارزشيابي 8 كارمندان

صفحه 40:
| فرايند تعيين هدفا. شناخت وضع موجودء بررسي نيازهاء تعيين اولويتها وييشبيني كارهايي كه دستيابي به وضع مطلوب را ممکن مي سازد. ۹

صفحه 41:
بودجهبندي | برآورد بودجه و تامین مالي ‎SSG |‏ ل ا ل ل ال ل ‎SD‏ ‏8 يرداخت دستمزدهاء 3 كناك زر سير مواد كر سني انجام تعمیرات لازم ‏لت ا لك لمك

صفحه 42:
‎sel)‏ 2 هدايا ‏| يرداخت منظم مبلغي از جانب واحدهاي اقتصادي | ایجاد تشكل‌هاي مختلف. حامي کتابخانه ‎CRS ER TOS TE |‏ ۳ 8 همكاري افراد داوطلب د ركار رروزانه كتابخانه ‎nae ‏| اهداي 0 شخصي

صفحه 43:
۳ | 20 عوامل تشکیل دهنده کتابخانه ‎Ne 2 rm oS net‏ ساختار سازماني كتابخانه با جامعه 0 همكاري كاركنان كتابخانه مجموعه ۶ بودجه <ا ۱ ۱

صفحه 44:
ل هه | ا | 8 داشتن خصوصیات توانايي فكري و مهارت در طرحريزي ‎mae et Nes OCTET SE seh)‏ 4 جكونكي رابطه ررييس كتابخانه با كاركنان و ساير 9

صفحه 45:
نظارت ومراقبت ابي كيري كارها ال ا ل ۱ ۱3 مزبور 18 شناخت نكتههاي مثبت و موثر در روند كار | اصلاح رويدادهاي اشتباه و رفع نارسايي‌ها 4 در جریان کار انجام مي شود.

صفحه 46:
هماهنگی | همزماني و هماهنك نمودن وظايف و بخشهاي مختلف كتابخانه ایجاد رابطه بین اجزاي کتابخانه 8 مهم‌ترین عامل مدیریت

صفحه 47:
كزارشنويسي موجب آگاهي کنابدار از روندهاي کتابخانه 0 شناساندن کتابخانه به مردم #رعایت اصول گزارش‌نويسي لاتفاوت با انتشارات ديكر كتابخانه ۷ذکر مشکلات و نارسایی‌ها 1 0 م۳ ييشنهادها

صفحه 48:
ارزشيابي PEERS CPO TPS | | بر اساس كزاريشهاي موجود 0 سنجش نظرات 4 در يايان سال ۱ 14 هدف: بهترين خدمات با حداقل هزينه و زمان مصرفي

صفحه 49:
كارمندان 4 تعيين نيرريوي انساني مورد نياز انتخاب و استخدام 8 تشكيل دورههاي كوتاهمدت آموزيشي 8 تقسیم کار و نيروي انساني 8 تعيين درجه شايستكي براساس ارزشيابي | حفظ شرایط مساعد کار*

صفحه 50:
حفظ شر ایط مساعد ‎ls BSS‏ کر 9 ‎eer‏ 8 كتابدار متخصص 0 ‏ا‎ BS ۳ 90۳۹ | دستیار کتابدار متخصص ”امانتدهيء بركدآرايي و ماشيننويسي 8 كاركنان ساير بخشهاي كتابخانه “ امور_اذا وطاق مالي 0 6 ” يايكاةهاي اظلاعاتي

صفحه 51:
Cis A asd 5 IS (| PRES PED REESE (os) ‏كتابدار و جامعه‎ )©

صفحه 52:
ernie ‏ک‎ 08 مومن به خدا 6 هوش, حافظه قوي و توان کار 8 کتاب‌دوست ۳۳ 8 ذهنیت فعال همراه با روشني کلام ان ا در بي آموزش و آموختن بر 8 رفتار مودبانه ار ۳

صفحه 53:
کتابدار و کتابخانه ا ##ا اطلاعات موضوعي كافي 8 آشنايي با زبان خارجي Ee ec ee 8 تمایل به کار در کتابخانه 6 شناسايي کتابخانه خود و دیگر کتابخانه‌هاي وابسته 8 آشنايي با مراجعان ۳ تقاضاي مراجعان | #ا شركت در جلسات سازمان مادر

صفحه 54:
کتابدار و کتابخانه به گردش درآوردن مجموعه کتابخانه ##ا ياسخكويي به مراجعان 8 تشویق مراجعان به مطالعه آشنايي با علم سازماندهي 8 تمرکز بر حرفه | تفسیر کتابخانه براي مراجعان 8 آشنايي با مجموعه‌هاي مرجع ا تلاش براي توسعه مجموعه SSS SEER | #ها كارآمدي و شايستكي

صفحه 55:
کتابدار و کتابخانه | آموزش کتابداران بي تجربه # آشنا با روش‌هاي تحفیق 8 اعتقاد به حرفه كتابداري #ها برخور داري از توان قضاوت | تشخیص موارد سودمند و غیرسودمند 8 امین: و صنادق(

صفحه 56:
در كتابخانه‌هاي مدرسه اي 8 رياهنماي معلمان و دانش‌آموزیان | کتابدار - معلم 4 آگاهي از. برينامه‌هاي مدرسه اعتماد به دانش آموزيان | نوآوري در خدمات كتابخانه ‎Cen |‏ ل ات 5

صفحه 57:
۱ 8 داشتئن تخصص موضوعي 14 همكاري با دانشجويان و كاركنان كتابخانه ‎en |‏ ل ل ين 4 ارتباط با اعضاي هيات علمي دانشكاه حفظ تعادل مجمو عه

صفحه 58:
۳ 5 ام ‎es‏ اجرايي کتابخانه ‏| ا ل 4 دانش روانشناسي ‏1# صراحت بيان و قلم شيوا ‏آشنايي با فناوري اطلاعات ‎lil‏ جذب افراد به كتابخانه ‏8 بهره‌گيري از روش اشاعه اطلاعات

صفحه 59:
Ea Ae CCR IRE | | آشنايي با ادبیات کودکان و نوجوانان داش رال رز ری SUSE DOOR TOR eee Ter SP cer 9 Pee Reece peeves eB) | 8 ارتباط با واحدهاي صنعتي» اقتصادي. بهداشتي» خدماتي» آموزشي و ديني بيرامون كتابخانه

صفحه 60:
کتابدار و جامعه 0 007 9 | دار اي جهان بيني مثبت | آموزش‌دیده 8 دارباي نقش معلمي 1 eva EOE IE ‏انتشار موثر دانش‎ 8 8 اعنقاد راسخ به حرفه 8 اشاعه اطلاعات در جامعه

صفحه 61:
انواع خدمات کتابخانه خدمات فني 6 خدمات عمومي

صفحه 62:
خدمات فني 8 فراهمآوري 00 يسي تو 2-6 فهرستنويسي تحليلي <ردمندي 00 و ‎ea‏ ‏روش شماره‌اي روش الفبايي ‎erin:‏ ‏* کلمه به کلمه < آمادسازي اسه

صفحه 63:
Pewee خدمات عمومي

صفحه 64:
8 تعریف و هدف ار 6 اهميت و کاربرد 0 شيوه‌هاي ارایه | رابطه خدمات عمومي با سایر. مباحث علوم کتابداري و اطلاعرساني # نكاهي به روابط عمومي و ارتباطات

صفحه 65:
SOT Nee Te) Meo ‏ل ا‎ | مراجعان به طور مستقیم ‎POE kG Cage y eer wy Wen kiko)‏ #ا براي علاقهمند كردن مردم به # تامين نيازهاي اطلاعاتي ‎ll ۱۳ ee eewiesy‏ 2 ##ا در داخل و خارج از کتابخانه

صفحه 66:
۱ 8 تابعي از متغير‌هاي اجتماعي زمان و مکان 8 فرن هفتم پ.م. كتابخانه‌هاي آشوریان (استفاده عموم) 4 بيت الحكمه بغداد (نسخهبرريداري» ترجمه متون» تدريس و مباحثه) 0 آكسفورد و كمبريج (امانت)

صفحه 67:
اهمیت و کاربرد 4 شناساندن كتابخانه ل اك ۱9۳۳۹۱

صفحه 68:
اهمیت و کاربرد | در كتابخانههاي عمومي 20 CC ee CeaeD | در کتابخانه‌هاي دانشگاهي [0 0 aay

صفحه 69:
در كتابخانه هاي عمومي كت | آموزيش و فراكيري شكوفايي استعدادها 6 ترویج کتابخواني 4 در خدمت اقشار مختلف مردم ‎esos‏ ا كم ۱ ظ عضویت رایگان

صفحه 70:
‎EES RE i 9‏ سي ‏| 5 ك0 ارتقاي برنامههاي آموزشي و يرورشي #برزورش ‏ شخصيت شكوفايي استعدادها ۳ "الهام بخشي 2 ۷سرگرم کردن دانش‌آموزان ‎Gre rT‏ 1 ‎٩‏ ارتباط با كتابخانه‌هاي عموميء دانشگاهي ا ۱۳

صفحه 71:
25 دانشگاهي | عامل مهم توسعه فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي | تامين نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان و مدرسان بازدید از کتابخانه و آموزش نحوه بهرمكيري ‎ee va‏ ۱ هدايت تحصيلي و شغلي دان شآموزان

صفحه 72:
در دس ۳ اختصاصي ee ‏اك‎ 0 اشاعه اطلاعات گزیده ۱ 8 ‎ee ee Ten eed |‏ كت | نسخه‌برداري و تکثیر

صفحه 73:
در كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران ر اهنمايي‌هاي علمي و 8 نگهداري آثار مرتبط با ایران 0«( ۱۳۳ ۱ 8 تدوین كتابشناسي ملي و دیگر 8 اداره امور گردش کتاب کتابشناسي‌ها ##ا ارايه رادها و روشهاي بهبود 9 اصول كتابداري و اطلاعرساني ‎٩‏ فهرستنويسي پیش از انتشار ‎eee eB Ce) | ‏0 مرجم و مشاوره ‎

صفحه 74:
در کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ایران 0 روش‌هاي تازبه انجام امور مربوط به گردش و امانت مجموعه کتابخانه‌ها در سراسر کشور ا ‎Ete‏ ‏دانشجویان دانشگاه‌هاي کشور و دانشجویان ايراني مقیم خارج از ‎JS‏ Pe ‏ا‎ "كمك به طرح‌ها و برنامه‌هاي سایر کتابخانه‌ها er ee

صفحه 75:
شيوه‌هاي ارایه | به تناسب هدف» وظیفه. نوع مجموعه و جامعه استفاده‌کننده 0 8 رایج‌ترین شيوه‌هاي استفاده <آشنايي باكتابخانه و شيوه بهرمكيري از آن امانت *كار مرجع و«ياشخكويي (خدمات ارجاعي) <#اظلا عرساني

صفحه 76:
‎Ee eee Serer)‏ ۳0 5 آن 4 آشنايي با نظام ردهبندي كتابها در قفسه آشنايي با منابع مرجم موجود شناخت نشريات ادواري ۳ 52010 زمینه موضوعي کتابخانه 9 | (۱ 0 ۱

صفحه 77:
امانت 6 تحویل و دریافت منابع مجاز. اماني کتابخانه *#درون كتابخانهاي ل ا **كتابخانههاي يك شهر يا كشور **كتابخانههاي داخل يا خارج از كشور ‎eer‏

صفحه 78:
4 خدمات مشورتي ا ا ل ا ل ‎FPO‏ ‏000 8 ارتباط بين يزوهشكران و صاحبنظرريان 8 شناسايي و ارتباط با كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني داراي زمينه موضوعي مشتيك 8 كمك به مراجعان

صفحه 79:
هدف: ارايه بيشترين اطلاعات در كمترين

صفحه 80:
۷ اشاعه اطلاعات گزیده 9 تهیه و تدوین كتابشناسي‌ها» نمایه‌نامه‌ها... “” فهرست تازههاي رسيده ۷ ترجمه متون و مورد نیاز ۱ بریده جراید اعلان همایش‌ها

صفحه 81:
5 gels gs ۳ os) 5 otras eee ‏كوييء كتابخواني...‎ 3 7 ‏قصمكوبي‎ as ree Rearer ORES A

صفحه 82:
خدمت‌محور بودن كتابداري

صفحه 83:
رابطه خدمات عمومي با ساير مباحث ‎Pen‏ 8 انتقال تجربه و دانش 8 آموزش ۳ | |[ 20-7 ‎٩‏ بهره‌گيري مناسب از دانش بشري 8 تولید منابع اطلاعاتي ا 2 8 قوانین و مقررات 8 گستره رو به افزایش دانش‌رساني 8 ارتباطات ا ‎ae‏ ‏اشاعه بهنگام اطلاعات ال 8 تسهيل جستجوء بازيابي و دستيابي

صفحه 84:
رابطه خدمات 0 مباحث ‎Pen‏ ‎eB ES‏ 0 اطلاعرساني ا دروس تخصصي كتابداري و اطلاعرساني 1# دريوس غيرتخصصي كتابداري و اطلاعرساني ا دريوس غيرتخصصي كمكي كتابداري و اطلاعرساني

صفحه 85:
نگاهي به روابط عمومي و ارتباطات 4 بخشي از وظايفه مديرييت سازمان ا ل ل ل ‎TES Sige‏ 8 كوشش براي تفاهم بين سازمانها و افراد ذينفع

صفحه 86:
die a 5 ۱ ‏ا‎ e-35) 9 Cee خبرنامه‌ها emi ‏كفتاري‎ 8 ۷ سخنراني 5056 54 8 ديداري فیلمهان گوتاه ۳ ” نمايشكادهاي موضوعي اسه

صفحه 87:
روش‌هاي به كارگيري روابط عمومي در کتابخانه ‎Oe)‏ ‎re CeO PIED ke er |‏ فلسفه و منطق» NA GL) Gllsasi 5 GlSaS OM ‏سالمندان» ...دولتمردان» کارمندان» جهانگردان...‎

صفحه 88:
‎a |‏ ا ‎Ss‏ ۱ لا هدف خیر» وسیله آري ‏8 تأثیر برکیفیت و کمیت ‎9 oe ‏استفاده ان شنيكدها ‏ا ضرورتء آكاهي و روز آمدسازي اطلاعات

صفحه 89:
1 ‎weenie‏ ‏1# نمابر(يست تصويري) 1 ۳ ‎Jin‏ ‏الوح نوري (سي دي ريام) ‎yee‏ ‎PCr)‏

صفحه 90:
نمابر ‎٩‏ انتقال و جابجايي اطلاعات مکتوب 4 خط تلفن معمولي و دستكاه تكثير خاص 8 تسهيل مبادله اسناد و مداريك

صفحه 91:
05-5 ‎le Waly cia SLs) Il‏ 6 صفحه کلید؛ چاپگر و شماره‌گیر | ا ا ل ا ا ا 0 مزيت ۳ ۶ انعطاف‌پذيري در تنظیم وقت معایب ۱ ۳ اق ۹ هزینه زیاد

صفحه 92:
تله تکست زر زر ار | رايانه كوجك و شبكه تلويزيوني كشوري و تلویزیون خاص 8 قابل استفاده براي ناشنوايان در كتابخانهها

صفحه 93:
۱ ‏م‎ fio JL! ll ‏متن از را‎ ae ‏دول‎ ۵ con Js 8 ‏رگ تلفز‎ 1 ‘ ‏متصل به تلو‎ ۹ 5 ۱ ۱ ۳۹۳ ‏یزیون یا دستگا‎ 2 - ۱ 5 3 ‏عمومي بز‎

صفحه 94:
لوح نوري (سي دي رام) 4 ذخيره و انتقال مقادير بالاي اطلاعات | كاربزدهاي آموزشيء» يزوهشي... on ‏هزینه‎ 8 | آساني استفاده Yu yg jlo 2

صفحه 95:
ماهواره 4# مهمترين ابزار اطلاعرساني در عصر ارتباطات و ف ۱ | يكيارجسازي و مرتبط نمودن همه بايكاهدهاي اطلاعاتى د ‎DVS tea‏ پ و تي در يك نظام واحد و هماهنك اطلاعرساني | ارایه اطلاعات روزآمد ودقیق در سريعترين زمان | نظامي و غيرنظامي 8 آنتن» دستكاه كيرنده تلويزيوني يا رايانهاي

صفحه 96:
كاربرد رايانه در خدمات عمومي 8 تسهیل جستجوي اطلاعات. بازيابي و دستيابي به اطلاعات ‎ES Ee TES SSeS‏ 8 ایجاد بانك‌هاي اطلاعاتي 6 دستربسي به پايگاه‌هاي اطلاعاتي ل ا |

صفحه 97:

صفحه 98:
اماذ للدم re |

صفحه 99:
تعریف #ا اصطلاحنامه كتابداري ‎Sa‏ ا ا ا ا ا 0 نام شخص گیرنده و واسپاردن آن به او ا ا ل ا ل 0 #رساندن كتاب و ديكر مواد به دست خوانندكان 4

صفحه 100:
6 8 تهيه كتابها و مواد خواندني مورد نياز مراجعان ##ا كمك به مراجعان براي دستيابي به منابع مورد نيازشان در كتابخانه | امانت دادن كتابها و ساير مواد خواندني به متقاضيان طبق ‎et] prey‏ ۳۳ | تشويق مراجعان به خواندن آثار و استفاده از مجموعه كتابخانه | جيدن كتابها در قفسههاء تنظيم و نكهداري مجموعههاي ‎oe Ss‏ اساس رده بندي

صفحه 101:
شیوه هاي امانت ( فرایند کار ی 9) جامعیت و فراگيري

صفحه 102:
فرايند كار 0 روش يك برگه‌اي 5200-0-55

صفحه 103:
9 بركه تكي امانت كتاب تنظيم بر حسب تاريخ بركشت و ترتيب الفباي نویسنده ياسخ به سؤالات: ۱ ل 0 نام كيرنده 3 تاريخ بركشت

صفحه 104:
روش دوبركهاي | ا 0 | در دو رنگ متفاوت: <ابركه سفيد برحسب تاريخ بركشت ‎De eres TESOL Sy‏ 8 پاسخ به سوالات زیر: لاامانت كتاب الانزد جه كسي ‎DA‏ ته

صفحه 105:
انوا عبر 2 3 3 نواع بركّهها در روشهاي يكبركّي و دوبركي 4 بركه خواننده 8 برگه سررسید

صفحه 106:
بر در تاريخ برء بركّه خواننده تاريخ بركشت جمهوري اسلامي ایران کتابخانه.... ۳ شماره عضوید 53502 ۳ عد طسو

صفحه 107:
برگه سررسید 8 كتابهاي اماني سر ۷۲ در ‎٩/6‏ سم. ‎A‏ Oke صفحه آخر كتاب

صفحه 108:
برگه سررسید 4 کتاب‌هاي غيراماني لادرج نام كيرنده كتاب بر اساس الفباي عنوان خواهشمند است کتاب‌ها را از اطاق خارج ننمایید. انام تاريخ و ساعت

صفحه 109:
نوع کتابخانه و مجموعه ۰ کتابخانه 4 براي يك - دو هفته #اويزه اعضا به استثناي كتاب‌هاي مرجع... 8 کتابخانه‌هاي مدرسه ل کتابخانه‌هاي دانشگاهي 8 كتابخانههاي اختصاصي 8 كتابخانههاي عمومي 8 كتابخانه ملي

صفحه 110:
جامعيت و فراككيري | مبادله ‎ROB eee‏ 8 امانت بین کثابخانه‌ها

صفحه 111:
۳ 8 توافقنامه بين كتابخانههاء موسسات و مراكز فرهنكي | مبادله منابع كتابخانهاي | ات ۳ BSUS ‏ا‎ ##ا يونسكو: استينفو | یونیدو: وین

صفحه 112:
استفاده مشتر ك 0 منابع ادر كتابخانههاي تخصصي 4 كمك به حل مشكلات مجموعه‌سازي | ۳ | زوم وجود فهرستگان | حوزه نشريات ادواري

صفحه 113:
0 8 تعريف (اصطلاحنامه كتابداري) | ‎xs‏ ‏۳ ‏که طي آن يك کتابخانه مي تواند ‎ee ay‏ را عم بگیرد ‎ES we ey ea‏ کتابخانه به کتابخانه دیگر ۶ تسریع در تهیه مدارك

صفحه 114:
امانت بين كتابيخانه ها ررلا بر را [ ۱ 3 | کتابخانه ها 8 استفاده کنندگان | كتاب و ساير مواد خواندني (مجموعه) كتابداران 0 ‏ا ات ا‎ ere دانماركك: مرکز ملي امانت امانت کتابحانه ها در سطح بین الما 8 امانت بین کتابخانه ها در ایران

صفحه 115:
امانت بين كتابخانهها در سطح بينالمللي 4 تبلور انديشه امانت بينالمللي ا اطلاعاتي كشور‌هاي درحال رشد 8 شناسايي كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني عمومي و ‎Uo eed‏ 6 شناسايي انواع منابع مرجه ردیف دوم 4" تدوين مقررات توسط كميته دايمي امانت بينالمللي ايفلا 2/۵9

صفحه 116:
اصول عمده کمیته دايمي امانت بين‌المللي ایفلا |۱۳ ee Tee Dene Rte nate eres DrerL | 9 | Bin we Ce eee eSB | امانت فتوكيي يا ميكروفيلم منابع 8 بهره‌گيري از سریعترین روش‌هاي ارسال و دریافت مدارك 0 سررعت و دقت 1

صفحه 117:
برخي کتابخانه‌هاي معتبر )19729( ‏کتابخانه بریتانیا‎ | ۳ Peer eee S|

صفحه 118:
امانت بين كتابخانهها در ايران 8 يز وهشكده اطلاعت و مدارك علمي ايريان ا ا ا ال ا ا ا ل ا 0 لافراهمآوري بهرهبرداري از منابع اطلاعاتي داخل ‎Scr eCe EO eta‏ 2010

صفحه 119:
علل عدم موفقيت نظام امانت بين كتابخانهها در ايران ‎pvr |‏ فرهنگي ‎ee ena‏ ۷ فرهنگ مالکیت ۳ کمیود آموزش | مشکلات اجرايي فا ‎ere i,‏ مشکلات تجهيزاتي و 0 تبود شبكههاي اطلاعاتي ‎In A‏ 0

صفحه 120:
كاربرد رايانه دربخش امانت 4 مكانيزه كردن بخش امانت 1# روانسازي فعاليتهاي جاري بخش امانت ‎og NS 453 5 Go S le i‏ 0 سرعت و دقت 00 یت صحیح نظام امانت 8 پروتکل امانت 2 020 | برينامه‌هاي جامع كتابخانه‌اي

صفحه 121:
اد ۳ پروتکل امانت بین کتابخانه‌ها 8 تعداد و نوع پيام‌هاي قابل مبادله 4 عناصر كتابشناختي و اجزا دادههاي اطلاعاتي 8 ترتيب و توالي صحيح در ارتباط و ارسال ييامها 6 ترکیب انتقال داده‌ها

صفحه 122:
8 تشکیل پرونده عضویت براي هر عضو PCR rey | ۳ | 1 8 ثبت بازگشت کتاب‌ها | تمدید امانت 2-۷ 0 | ارایه بروندادهاي آماري کتابخانه

صفحه 123:
کاربرد آمار و روش آمارگيري 8 تعریف و مفاهیم آمار 8 روش‌هاي آمارگيري 8 جدولهاي آماري 0 نمودارها | كاربرد آمار

صفحه 124:
تعريف ومفاهيم آمار 8 تعريف ”مجموعه اي از اطلاعات عددي كه به عنوان شاخهاي از علوم ا ا م انسان مربوط مي شود.

صفحه 125:
تعريف ومفاهيم آمار 3 Fiore (CIES Tee 6 ‏ا‎ NESEY oe ‏كردن دادهها‎ ee EMER CED ‏تحليل دادهها‎ 5 43 ja > 0 evs

صفحه 126:
۳ ۱ | a Bue 1 : 0 1 ‏**دادههاي‎ ‏ف‌هاي آماري‎ Ns

صفحه 127:
روش‌هاي آمارگيري «lS ml ‏سزشماريها‎ 8 نمونه‌اي 0 دوره‌اي Aula

صفحه 128:
جدول‌هاي اماري 8 تنظیم سازمان یافته اطلاعات به صورت مجموعه‌اي از ستون‌ها و ردیف‌ها براي مطالعه و ارزيابي سریع 0 مشخصات و ‎es‏ ‎ED MIRC aE er‏ شماره‌هاي ردیف

صفحه 129:
نمونه‌اء ي از جدول PEL ener ey ere es A ety cy aN 00 ۳ ۳۳ زین (متن اسلياچکیدم

صفحه 130:
نمودارها 8 ستوني ‎oe‏ ‏8 جندضلعي يا منحني 8 خطي ا تصويري 8 كرد يا دايرهاي 8 ساير نمودارها

صفحه 131:
‎BPE)‏ ستوني ‏8 چند مستطیل داراي پایه افقي 8 ارايه اطلاعات از طريق ‎ee eB TE) OE Te)‏ 0000-7 ‎err ‎7 ۷ 2 ‎ ‎ ‎ ‏ا بين لفت لنت نك ‎@r @r Gr Gr‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 132:
‎Ber‏ ميله‌اي ‏8 اصول نمودار ستوني

صفحه 133:
نمودار جند ضلعي يا منحني | اصول نمودار ستوني | اتصال خطوط قائم | 0( ‎aay i‏ ع0 م ‎Seek cael ۱‏ 2 اص —= نك ات لت كن @Qr Gr Gr Gir

صفحه 134:
نمودار خطي 8 نمایش نوسانات و تغییرات | للا خطرط شكستة نالا لان كا ‎fe‏ ۹۵

صفحه 135:
نمودار تصويري 84 استفاده ان شكل به عنوان واحد اطلاعات 00

صفحه 136:
نمودار گرد یا دايره‌اي ‎fa‏ اطلاعات آماري درصدي 8 مطالعات آماري مقايسه‌اي در ‎ ‎ ‏0 نشان دادن بخش‌هاي يك ۵۳ 0 2 مجموع انه فيه ۳۹۳ ۳ 00 1 994 ‎esos |‏ ل ‎Pe‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 137:
نمودارهاي ديكر م ‎ee!‏ ‏درختي (شجرري) 0 شبكه‌اي 8 كردشنما

صفحه 138:
‎dS‏ امار ‏4 سنجش كميت و كيفيت كتابخانهها 8 نوع و ميزان عملكرد ‏8 تجزیه و تحلیل هزینه - سودمندي ‎hail a JL) |‏ ‏8 ارزيابي فعاليتها

صفحه 139:
فصل چهارم شناساندن کتابخانه

صفحه 140:
شناساندن کتابخانه 4 هدف و اهميت چه چیزهايي؟ ۱ <براي ور توسط چه افرادي؟ <«باجه روش و ابزاري؟ ‎rela‏ ۱ در کجا؟

صفحه 141:
ساختمان وتجهیزات | داراي اهميت از زمانهاي باستان | لزوم اختصاص فضا در هر ساختمان براي كتابخانه | فضاي آرام و بي دغدغه 6 تسهیل دسترسي به اطلاعات كت مکان مناسب

صفحه 142:
8 کتابخانه‌هاي مدرسه اي | كتابخانه‌هاي دانشگاهي ‎(glails‏ 0[ ‎٩‏ کتابخانه‌هاي عمومي

صفحه 143:
9۳ مدرسه 52 18 ارايه كزارش درباره كتابخانه درجلسه سالانه انجمن اوليا و مربیان ۱ Ct Se Were OY we eran eC Nees ‏همكاري معلم و ارايه آن به والدين‎ نكهداري بهترين مقالهها و تنظيم نمايه موضوعي براي آنها ERIE ES ‏ل‎

صفحه 144:
0 4 آشنايي با عناوين و شرح دروس و ارتباط با استادان ##ا برقراي ارتباط با كتابخانههاي هم موضوع 4 آكاهيرساني جاري از طريق توجه به مندرجات مطبوعات ##ا معرفي انتشارات موضوعي جديد

صفحه 145:
كتابخانههاي اختصاصي | شركت مسئول كتابخانه در جلسات مختلف سازمان مادر و ارايه كزارش | برنامه آشنايي با كتابخانه و شیوه بهره‌گيري از آن ۱ Gere RNP ECE SCRUB SIEND) |

صفحه 146:
2ك 6 محیط پیرامون هر يك از آنها به لحاظ بنیه فرهنگي و ‎SPB We CCC ewe ees‏ ‎Ey oy‏ سک ” تشكيل اردوهاي درون شهري | كك ا ا 30 0 ۱9۳ له بيماران بستري ک لك 5200

صفحه 147:
تا 06625 ويزكّيهاي كتابدار 68 روش‌هاي کار مرجع

صفحه 148:
BENE Se So) His gales ltl i 6 آشنايي با مجموعه کتابخانه خود 6 اطلاع از ساختار سازماني #ا شناسايي مراكز اطلاعاتي همموضوع | رعايت اصول اخلاقي #لا كوشش جهت تامين منابع اطلاعاتي 8 تهيه و تدوين منابع مرجع رديف دوم لا آموزش شیوه بهره‌گيري از کتابخانه 8 همگامي با تغییرات و نوآوري‌ها ‎eer ne |‏ م ‎nae ‎

صفحه 149:
روشهاي كار مرجع ا ‎Pepe les ates‏ نوع خاصي از اطلاعات استفاده از منابع دیگر کتابخانه‌ها اطلاعات روزآمد بين‌المللي | جويندگي ‎Bee ere he‏ م۳4 0 ‎Beery oe ree‏ شکل و زیان منابع er ee

صفحه 150:
فرایند تهیه وتنظیم کتابشناسي‌ها 0) کتابشناسي ) فهرست

صفحه 151:
00 ee TON 00 أموزش فشرده نيريوي انساني 0 + WS 2 GS Cus (FP ans 3

صفحه 152:
00 ee TON Goa (P ‏بركهارايي‎ )© | ‏ا ا‎ ‏افراد و تنالگانها‎ ‏تنظیم نمایه‌ها‎ )0 1

صفحه 153:
تاثير فناوري بر خدمات مرجع 4 ايجاد بانكهاي اطلاعاتي ذخيره و بازيابي سريع اطلاعات EOS COTE. | 4 تبدیل کتابدار مرجع به متخصص اطلاعات ۱ 0 ورود به شبکه محوري

صفحه 154:
خدمات مرجع ويزه ناتوانان و ‎ep‏ | معلولیت و ضرورت برنامه‌ريزي 4 توجه خاص کتابدار به این گونه افراد ۰ | 6 مجموعه‌سازي مناسب 8 جايگاهي براي تبلور احساس مفید بودن ا استفاده از ابزار هاي مختلف ارتباطي epee eres tea |

صفحه 155:
تاثير فناوري بر خدمات مرجع ويزه ناتوانان و معلولان 8 كمك به يادكيري غيرريسمي م 0 امکان ارتباطات دوربرد (مکاتبه‌اي» تلفني و ابنترنتی) 8 مفيد بدون بيشتر كتابخانهها براي معلولان

صفحه 156:
شیوه تهیه و تنظیم راهنماهاي مختلف کتابخانه cn ‏خخ مسير رفت و آمدء محل استقرار بركعدان» نحوه استفاده از‎ 00 ‏گردشنماي خدمات‎ ‏ا داك‎ 0 a ‏نحوه مراجعه به مکان‌هاي مختلف کتابخانه‎ g Een Beeps etre rg 9۳ ‏صرفه‌جويي در وقت خواننده‎ 2 سرا

صفحه 157:
نشریات خبري کتابخانه mee ‏*#نشريه‌اي است مختصر و کوتاه که اخبار کتابخانه را نقل مي کند.‎ Were 22 SB OLN em eae) شود و با فاصله زماني منظم توسط کتابخانه تهیه» تدوین و منتشر مي گردد.

صفحه 158:
SEIKI een e pret} 4 شناساندن كتابخانه 8 وابسته به هدفء وظيفه و توان كتابخانهها 8 لزوم برنامهريزي دقيق 8 در شكلهاي ديواري؛ تاشوء مجلد 1# مبتني بر اصول برنامهريزيء اجرا و ايزيابي

صفحه 159:
نشست‌ها و گردهمايي‌ها 4 تاثير بر آكّاهيهاي كتابداران و مراجعان ارتباط با مردم 8 تبادل انديشه ۱ 4

صفحه 160:
نشست‌ها و گردهمايي‌ها 3 1 ‏اطلاعاتي‎ 8 pee oe ire “js! ۹ < الكترونيكي

صفحه 161:
505 Wes ‏بريايي همايشها و نشست‎

صفحه 162:
برپايي ل 4 هدف ل لت

صفحه 163:
هدف | ات یا 50 ##ها تبلور استعدادها در فعاليت هاي جمعي 8 شناخت تاثیر کار گروهي در بهسازي انديشهها و خلاقیت‌ها 8 تقویت حس همكاري و مشارکت

صفحه 164:
0 سمپوزیوم corer | ed کنفر انس epee | ‎POG [|‏ 8 اجلاس و اجلاسيه ا كردهمايي ‎ ‎

صفحه 165:
شيوه بريايي 0 برنامه ريزي ‎ence)‏ 111 ) ارزيابي

صفحه 166:
۷ | تعيين هدف بر اساس اطلاعات 4 تعیین موضوع 8 نعیین مخاطبان منابع مالي ا انتخاب مكان و زمان بيني انتشارات 8 اطلاعیه اف اك | تعيين جدول زمانبندي شده

صفحه 167:
۳ ۳ اجرا 8 تشکیل اولین جلسه کمیته اجرايي تشیل جلسات منظم پیشرفت کار 0 تهیه اطلاعیه #ا تهيه متن و تصويرر تبليغاتي و تكثير آن 4 تنظيم و تدوين انتشارات مورد نظر انجام كاردها بر اساس جدول زمانبندي شده ‎oe‏

صفحه 168:
ارزيابي 8 مشخص كردن اهداف ارزيابي J) oe 8 انتخاب مسئول #ها تعيين روش 8 تعيين نوع ارزيابي بر اساس نظرات شركت كنندكان: < آزاد ‎Pa‏ ا 060 برگزارکنندگان مجموعه افراد فوق

صفحه 169:
نمایشگاه کتاب 8 سیر. تکامل تاريخي لا ا ال رس | ۳ ا اطلاعات يك همايش #لا مناسبت هاي مختلف

صفحه 170:
نمایشگاه کتاب 0 قبل از برگزاري ۱۳۳0۵ ©) يايان كار

صفحه 171:
قبل از بركزاري 8 رعایت اصول اول و سوم برپايي همایش‌ها و نشست‌ها | تعیین موضوع در قالب يك پیام ayes hey | تصميم‌گيري پیر امون فعاليت‌هاي جنبي

صفحه 172:
۱۳00 4 رعايت اصول دوم و سوم بريايي همايشها و نشستها ا آغاز كار نمايشكاه در روز اعلام شده ۹ | #ا مشاوره با افراد خبره براي حل مشكلات هنكام بريايي

صفحه 173:
اه | ا م 4 سرعت و دقت در انجام امور 4 برجيدن نمايشكاه طبق اصل مشاركت همكاني 8 انتقال مجموعه به مكان اصلي 8 تحويل صحيح امكانات و تجهيزات | كزارش خسارتها 8 تشویق کار گروهي ofl

صفحه 174:
سخنراني لك 3 9 oA vw 3 موضوع خاص و متفاوت موضوع خاص و پي در پي موضوع خاص و پي در پي با سخنرانان متفاوت بخش هايي از يك موضوع خاص بخش هايي از يك موضوع خاص با سخنرانان متفاوت 8 مناسبتي

صفحه 175:
معرفي کتاب 8 برپايي جلسات ویژه معرفي کتاب | معرفي كتاب از طريق درج در نشريات ادواري | بحث ييرامون يك كتابء آثار يك نويسنده يا كتاب هاي هم سر صرح 6 بخش از فعالیت جنبي يك گردهمايي... معرفي يك شخصیت نامي RATE C RCE ES. | کتاب هاي مرجع et Bow 5 Able il

صفحه 176:
قصه‌گويي و كتابخواني ae ##ا كتابخواني

صفحه 177:
قصدكويي 0( را ار 8 روش قصه‌گويي لا ۱۳ ۱

صفحه 178:
كتابخواني | آشناسازيي کودکان» نوجوانان و بزرگسالان با کتاب 8 تشویق به مطالعه | به كاركيري معيارهاي قصدكويي

صفحه 179:
خن ها 3 ‎ACS‏ هاي آموزشي ‎٩‏ بررسي نيازهاي آموزشي و انطباق آنها با امکانات کتابخانه # تعيين زمان اجراي برنامه آموزشي ‏8 انتخاب مربي ‏ا تعيين روش آموزشي ‏8 تهيه ابزار و مواد اموزشي ‏8 تعیین و تامین بودجه ‏14 اطلاع رساني و نام نويسي ‎tt)!

صفحه 180:
| نمایش فیلم و اسلاید 65 (glide 5 Sill ‎٩‏ اجراي موسيقي ‏| شعرخواني ‏8 دیدار با شخصیت‌ها گردش‌هاي علمي و سياحني | داستان‌نويسي ‎۳0

صفحه 181:
فصل ششم ‎is‏ يانها کاربرد مواد ديداري» شنيداري و رايانه‌اي اربرا ۳ ) 5

صفحه 182:
كاربرد مواد ديداريء» شنيداري و رايانهاي تعريف 4 هدف ‎a‏ ‏ل

صفحه 183:
8 اصطلاحنامه کتابداربي: **وسايل كمكي براي آموزش از راه كوش و جشم مانند صفحه كرامافون» اسلايد و فيلمسينمايي و غيره كه غالبا براي استفاده از ال ۱

صفحه 184:
هدف | يادكيري آسانترء يريبارتر و عمليتر | مكمل مواد آموزشي سنتي 8 ترميم تجربهها و تكميل يادكيريها

صفحه 185:
انواع 8 نورافکن (پروژکتور) 8 نورافکن مات (پروژکتور اوپك) | نورافكن شفاف (يروكتور اورهد) ##ا اسلايدنما (يروزكتور اسلايد) | 0 2 6 ضبط صوت ‎Se rere reo |‏ رت ‏##ا ديسك [لوح] كردان نوري ‏8 آزمايشكاه زبان

صفحه 186:
آرشیو | مجموعه و مكان نكهداري مواد ديداريء شنيداري و رايانه‌اي و تجهیزات آنها با هدف نگهداري» سازماندهي و اشاعه اطلاعات

صفحه 187:
PU ort ۳ ‏9ق 0 آنها‎ 8 استفاده در آموزش و يرورش (قرين م05) # اولين كتاب تصويري از كمنيوس با عنوان <طا,:0© ‎pictus‏ ادنوه 8 اولين مجموعه عكس در كتابخانه (قرين ©09) 8 اوج رونق اين مواد در كتابخانه‌هاي غربي(1990)

صفحه 188:
PU ort ۳ ‏9ق 0 آنها‎ | برورش مهارتهاي ذهني زنمینه انسجام فكري 8 افزايش علاقه به موضوع 0 8 ایجاد مهارت | كت 4 دستيابي آسان به اطلاعات | ایجاد انگیزه براي كتابخواني

صفحه 189:
ا 0 8 هزینه زیاد و مداوم 6 رورت تربیت نيروي انساني ماهر صرف وقت و انرژي زیاد 8 دشواري سازماندهي #ا نارسايي در اطلاعرساني و امانت دادن آنها 8 تصور ذهني باطل در مورد آنها | ناباوري مسئولان در ضرورت استفاده آنها

صفحه 190:
نكاهي به مواد ديداري شنيداري در کتابخانه‌هاي 0 | كم توجهي به كاربرد آنها ا ‎Se‏ ‏| 95000025200 بي توجهي به فراهم‌سازي آنها 8 عدم سازماندهي و استفاده از آنها ‎il‏ نبود تجهيزات نمايش |

صفحه 191:
نقش مواد ديداري شنيداري در بهسازي معلولان | ا حق دستزسي به اطلاعات براي همكان | کتاب هاي بریل کتابهاي گویا 4 لوحهاي رايانهاي نوشتاري ‎[Uxx]‏ ##اتل - بريك (ناشنوايان نابينا) | ا 19

صفحه 192:
انواع مواد ديداري - شنيداري و رايانهاي در کتابخانه ها 8 مواد ديداري a. ” يوستر Lay ol ¥ 4 اد مواد شنيداري 5 راديو و 0 مواد ديداري - شنيداري

صفحه 193:
مواد ديداري - شنيداري 8 نمونه ها sli 8 صفحه و نوار aim 6 اسلاید GAS 8 خواندنيهاي كودكان كمتر از دو سال 02 تابلو (تخته) ‎er Te rey |‏ ا مواد شفاف 8 كارت يستي/ يستال» كيي آثار هنري و عتيقه و انواع نشانها

صفحه 194:
عکس #ا تعريف ۱ نقاشي» عكسبرداري یا دیگر فنون هنر گرافيك به وجود مي آید» ۱ احساس واقعيت بخشي #كاقتن مدت يادكيري امکان مقایسه پدیده‌ها

صفحه 195:
عکس 0 |‘ شنايي بهتر با موضوعات * داراي زبان كوياتر **انواع عكسها #ورقه اي ‎a‏ ۳ 2 ‎ere‏ ‎Sete‏

صفحه 196:
كاريرة عکس‌ها ‎BS‏ كتابخانهها ا آكاهيرساني علمي 1 meyer ‏موضوعي‎ ل ك2 #ا مسابقه تهيه عكس مسابقه توصیف عکس | تهيه منابع مرجع ۳ Pere Sr ‏ف‎ ۳

صفحه 197:
سر ا تصوير يا نوشته بزرك بر روي يك ورق كاغذ كه معمولا ‎Ge Peg‏ ل ا ل ‎Bee‏ ‏اماكن نصب مي شود 8 خط و تصوير و رنگ | دريك پیام در يك نگاه بدون توضیح شفاهي 4alS Cute fSloa

صفحه 198:

صفحه 199:
9 ۳9 يوستر پا 56 9۳۳ 50-6 ‎cob 8‏ (محتواي ديداري) < منطبق با بيام اصلي # پیام تانوي ۳ **ایجاد انگیزه 8 گوینده پیام

صفحه 200:
ار | تهیه آلبوم‌هايي به تفكيك موضوع 6 نمایشگاه 0 8 ماسبقه توصیف پوستر د ات مت ۱۳ |

صفحه 201:
نقشه و اطلر زمين بر روي موادي مانند كاغذء يلاستيكء مقواءيارجه»... كه به نسبت معيني (مقياس) كوجك شده باشد. | ارايه اطلاعات يكجا 8 استفاده از. علایم و رنگ‌ها

صفحه 202:
انواع نقشه سياسي كت 20 a 201111 ‎JL i‏ يي ‏ا ‏0 كشاورزي ‏8 ز مين‌شناسي 8 راه و ترابري 6 کره جغرافيايي ‎

صفحه 203:
کاربرد نقشه و اطلس در کتابخانه‌ها ‎CE RR PIC |‏ 21202 ##ا تهيه آلبومهاي نقشه به تفكيك موضوع 0 تشکیل نمایشگاه ‎۱۳ ee Cy COED ‏ا‎ ‎Adin I ‏تهیه منابع مرجع ‏8 استفاده در گردهمايي‌ها

صفحه 204:
تابلو (تخته) ا صفحه اي است نسبتا سخت با رويه اي تيره رنك و كاملا صيقلي يا صاف كه از قديميترين و مفيدترين مواد ديداري به شمار مي رود. 8 ساخت و پرداخت منسجم 4 درك اطلاعات بدون احساس خستكي 8 توجیه مختصر مسایل ابزار. آگاهي‌رساني جاري در کتابخانه‌ها

صفحه 205:
م 8 تابلو برقي ا © يان فاي مت ‎se‏ عمرمي ( تامين اطلاعات فوري ‎eed |‏ ‏“استفادة از آهنئزيا ‎ ‎

صفحه 206:
2 | 0 ”حلقه فيلم ©0)؛ © يا (0© م.م لاسلسله عكسهاي ذره بيني ‎Sa‏ 0 ‎RESIGN Ey ۳4‏ كت ۷سرعت بخشیدن به تورق مدارك

صفحه 207:
| id Su #8 57 ne Rn tr oer atte 6 is PSE Pe 9۳ ۳۰0 va ‏حدود 200000 صفحه كتاب‎

صفحه 208:
2 8 طرز تهیه **توليد مستقيم در كتابخانه از طريق ميكروفتوكراف د ‎Fe eee wurepent enh‏ | کتابخانه‌هاي فعال ا ۱ #ملي "مركزي دانشگاه تهران

صفحه 209:
ا ورقداي از طلق شفاف كه بر روي آن كلمات و مطالبي نوشته شده و يا شكلهايي ترسيم گردیده است. 8 استفاده از نور براي رويت مطالب 0 اك 6 به عنوان مجموعه مرجع Quis II LSI Gy yb 5) agi 8 کتابخانه‌هاي تخصصي شرکت‌ها...

صفحه 210:
6 | قطعه Ja il ‏ل‎ |

صفحه 211:
reper) 1# كاربرد آموزشي و يزوهشي 8 نگهداري و سازماندهي موزه‌اي تت ا | تشكيل نمايشكاه rae 8 و اقعيت‌نمايي بیشتر

صفحه 212:
5 ‎ee Do Ee BIS Dc DIS Sone Do oo |‏ صوت را از راه دور با كمك امواج راديويي ضبط و پخش ميكند. ‏4 موثرتريين ابزارٍ اطلاع رساني دنيا ‏8 ارتباط آسان و كمهزينه ‏8 تركيب كلام» موسيقي و صدا

صفحه 213:
رادیو 8 سرگرمي ا افزايش سطح آكاهيها 8 آموزش و يادگيري 8 تفویت تخیل 8 آشنايي بهتر ييرامون 8 آگاهي‌رساني جاري عمومي 8 جلوگيري از انزواي فرهنگي 0 4 كمك به گروه‌هاي خاص

صفحه 214:
صفحه و نوار | مواد شنيداري 8 آموزش و يادگيري 2 ead | ا هزينه كم 8 سهولت استفاده | ا ‎Pee Mere‏ 8 تهيه از جلسات» سخنرانيها... | 000 م

صفحه 215:
#ها نوار شفافي از يلاستيك كه با تركيباتي حساس به نور» يوكش شده است و در توليد عكس با استفاده از دوربين عكاسي مورد استفاده قرار ميكيرد. | آرشیو فیلم 0 تصاویر متحرك ‎0g‏ 40( 3906 20> م.م

صفحه 216:
فیلم 8 رنگي یا سیاه و سفید ‎culo‏ ۱[ | سلسله تصاویر یا نقاشي‌ها ‎i‏ ۱۳۲۵۱ ۱( 0 خطاي دید ‎ee‏ ‎aS Ree B eRe ee ck |‏

صفحه 217:
اد مر اسر 8 کا رآموزشي/ تعلیم‌دهنده 6 مستند 8 خبربي a ie تفريحي

صفحه 218:
1 8 تهیه منابع مرجع ED Re Eere SN COVeL | ‏نقد و بررسي فیلم‎ 8 8 استفاده براي همايشها... 0 ۱۳۰

صفحه 219:
اسلاید #ها قطعداي ازفيلم يا ساير مواد شفاف كه حاوي يك تصوير ثابت است و درقالب مخصوصي از جنس مقوا یا پلاستيك قرار دارد. ل 0*6 اينج ae OS ali” Salemi ney | | رنگي یا سیاه و سفید زا

صفحه 220:
عات cet gal Cilos) ‏تكميل اطلاعات‎ 4 ‏علاقه به مطالعه‎ 8 ‏كتابخانه هاي آموزشي و تحقيقاتي‎ 8

صفحه 221:
نكاتي درباره ‎LE Sat Ut‏ در كتابخانه 8 تهیه فرست‌هاي موضوعي همراه با چکیده 8 نظام امانت دهي لدم ‎ll‏ نمایش ‎vss ml

صفحه 222:
al #8 مجموعه عکس‌هاي ثابتي است که برروي يك حلقه فیلم ‎(CS‏ ‏يا 0 م.م پشت سرهم یا به ترتیب معین چاپ مي شود. منفرد یا مضاعف 8 رنكي يا سيا و سفید 0 صامت یا ناطق 0 بدون توهم حرکت

صفحه 223:
تلویزیون 8 دستگاهي است که تصاویر اشیا و اشخاص را از مسافت دور به وسيله امواج الكتريكي انتقال مي دهد. رایج‌ترین و قوي‌ترین رسانه ديداري- شنيداري ‎ll‏ رويدادها روزآمدسازي اطلاعات 8 برقراري ارتباط ‎Soll‏ ‏8 آموزش و يادگيري

صفحه 224:
تلویزیون ‎Pere‏ ‎Ah glee 5b lls ill‏ | 9[ 8 نوار ویدیو ‎ill‏ نوشتن ان راه دور 8 كنفرانس از راه دور ‎lnsd |‏ ا ل كت 8 قابلیت بصري

صفحه 225:
0۳ | نمايش عروسكي/ خيمه شببازي 8 سیاحت و بازدید 8 قصهكويي تصويربي

صفحه 226:
31 aD eS e SE We "Yee eS 8 جديدترين ماده ديداري - 7 ا ل ل ۱9 8 انواع: ۷صورت انسان eh ”اصداي اطرافيان ۳ eae 2 ‏كتابخواني‎ 8 ‏كتابهايي با جنس خاص‎ 8 core S See oey |

صفحه 227:
چند رسانه‌اي‌ها Pe ee EC IY eB Ne ‏ل ا ا‎ Tse] ‏كلام» عكسء نوشته» طرح و رنكء كه به كمك رايانه به‎ ‏استفاده درميايد.‎ رواج با تكنولوزي اطلاعات ‎ill‏ مجموعه از رسانه هاي مختلف ‏8 جذابيت ‏| لوحهاي فشرده نوري

صفحه 228:
چند رسانه‌اي‌ها 8 ارايه منابع مرجع 8 بازيابي سريع اطلاعات 8 کاهش زمان يادگيري 0۱ ‎٩‏ ذخير سازي آسان اطلاعات 0 حمل و نقل آسان

صفحه 229:
تم رسانه‌اي‌ها 8 آموزش و پژوهش ‎ELS 4‏ 9 14 صر فدجويي تا | ارايه حجم گسترده‌اي از اطلاعات 8 ارايه از طريق اينترنت

صفحه 230:
فصل هفتم CDE ‏ل‎ Te eee ‏ا‎

صفحه 231:
CUES RTC ST le eS eT eee ret 8 تعریف و هدف اهمیت کتابخانه مدرسه 8 کتابدار - معلم | دانش‌آموز و کتابخانه

صفحه 232:
3 كا ياد دادن دانشها و مهارتها و رفتارهاي معين #ا آنجه ياد داده ميشود #ا آنكه ياد ميكيرد #ا آنكه ياد ميدهد ۳

صفحه 233:
[۱0 | 8 افز اش سواد جامعه 8 افزايش آگاهي‌هاي غيردرسي ۳19 | 4 جامعه‌پذیر ساختن افراد مکمل برنامههاي درسي باريور كردن آموزش به منظور 1 ‎ee ae ESS Ee DS‏ كت

صفحه 234:
اهمیت کتابخانه مدرسه 8 انتقال دانش الا جات ير ساكتن انراد | مكمل برنامه‌هاي درسي Fee es Bere ee ‏فرش اف‎ rece eee Peet 8

صفحه 235:
خدمات 5 كتابخانه‌هاي 0 8 بريايي نمايشكاه يا معرفي كتاب اتح تساك رح 8 همكاري در برنامه‌ريزي آموزشي

صفحه 236:
كتابدار- معلم 4 مشاركت در برنامهريزي آموزشي #ا تجهيز كتابخانه | SEo | | ارایه خواندني‌هاي مناسب در جهت لذت 8 تشویق به فعاليت‌هاي گروهي | سانگاري بیشتر دانش‌آموزان با محیط 2 2 210

صفحه 237:
كتابدار- معلم ‎Cail a‏ دورههاي كوتاهمدت و بلندمدت كتابداري ۵ داشتن ذهن خلاق 8 توان سوق دادن به فعاليت‌هاي زيبايي‌شناختي

صفحه 238:
كتابدار- معلم ‎OO |‏ ا اتن ‏8 همكاري نزديكک ‏4 آشنايي با مشكلات معلمان و كتابدار مدرسه ‏8 ارایه انواع منابع مناسب از طریق کتابدار ‏| تشویق مداوم دانش‌آموزان به استفاده از کتابخانه ‎ern tee Ewe Cenc |‏ سس

صفحه 239:
ويزكيهاي كتابدار | آكاهي از برنامههاي آموزشي ا شناخت ‎Obj gal tile‏ ‎eee |‏ ۱ ##ا تشكيل برخي كلاسها در كتابخانه 0 معريفي در ۳ ۳ 6 تهیه و تدوین منابع اطلاعاتي جدید 8 تاكيد بر انجام كارهاي تحقيقاتي | ارتباط دوستانه ومحترمانه

صفحه 240:
دانش آموز و کتابخانه 4 ایجاد عادت به مطالعه تشويق به مشاركت در كارهاي كروهي | ساير ويزكيها

29,000 تومان