علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

خرافات و بررسی معنا و زمینه های بروز و ارائه راهکار

khorafat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خرافات و بررسی معنا و زمینه های بروز و ارائه راهکار”

خرافات و بررسی معنا و زمینه های بروز و ارائه راهکار

اسلاید 1: استاد مربوطه :تهیه کننده :موضوع کنفرانس :خرافات و بررسی معنا و زمینه های بروز و ارائه راهکار

اسلاید 2: بررسی معنای کلمه خرافه :در لغت نامه دهخدا آمده است :خرافات: حکایتهاى شب, سخنان بیهوده و پریشان که خوش آیند باشند, سخنان نامربوط, ترّهات, موهومات, افسانه, حدیث دروغ, کلام باطل و افسانه اى که اصل ندارد. عقیده خرافى عقیده باطل و بى بنیان و بى اساسواژه خرافه از کجا آمده است ؟خرافه بدون الف و لام, عَلَم براى مردى از قبیله عذره یا جهینه است. این مرد ادعا کرد (جن)ها او را ربوده و در دست آنان مدتى اسیر بوده است. از آن پس به میان مردم مى رفت و آن چه را دیده بود تعریف مى کرد. مردم از آنها تعجب مى کردند, پس او را تکذیب کردند. از این روى بر زبان مردم رایج شد و گفتند: حدیث خرافهسایر معانی ذکر شده برای واژه خرافه :در کتابهاى لغت, آن سخنِ جذاب دروغ است. در کتاب العین آمده استخرافه, سخن جذاب نمکین دروغ است.جمع خرافه خرافات است و مشهور آن است که به هر سخن باطلى خرافه گفته مى شودخرافات سخنان بر ساخته اى است که در شب نشینى ها گفته مى شود

اسلاید 3: نظر مقام معظم رهبری : رهبر معظم انقلاب اسلامى, در دیدار با مهمانان شرکت کننده در چهارمین اجلاس مجمع جهانى اهل بیت(ع) پس از بیان این که مهم ترین وظیفه این مجمع, نشر معارف حقیقى اسلام است, بر لزوم خرافه زدایى از اندیشه دینى تأکید کرد یکى از مسائل مهم کنونى جلوگیرى از آمیخته شدن معارف دین با خرافه است که علماء و برجستگان باید با تبیین صحیح معارف اهل بیت(ع) مانع از رسوخ مسائل خرافى شوند. معرفى اسلام بدون خرافه و پیرایه, از رسالتهاى مهم علماى دین است. اینان اند که باید سخنان خرافى را از ساحَتِ آموزه هاى دینى بزدایند اهمیت و ضرورت بحث از خرافات :

اسلاید 4: ویژگی های خرافات :1- پایداری و داعمی بودن آن 2- جایگزین تسکین بخش و تسلط آفرین 3- تعلق داشتن به عمق فرهنگ و داشتن پیشینه طولانی مدت 4- بی ریشه و اساس بودن و نداشتن پشتوانه علمیبد ترین خصوصیت خرافه :آسان بوجود می آیند ولی به سختی ازبین میروند

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید