صفحه 1:
خشم حللت برانكيختكي ا زر
روبرو شدن با محر ها ترا
۳
پر لت ۳
صفحه 2:
وید تست نی
سح se
* تجاوز به مالكيت افراد 3 3
re} 4 ۳ 55 a :
* حملة و ازار كلامي مانند تمسخر
= a ue =
لسو ا ۳ =
»* طرد كردن
* اصرار و يافشاري براي انجام كاري
صفحه 3:
ل
چرا میم است جع
میم | ت که
9
به كود كان
Le Gash +
خشم و عصبا موزیم؟
صفحه 4:
آموختن اينكه جكونه تكانه هاي خشم خود را كنترل كندد' 3
آموختن روشيهاي خود ا ا
5 لسر
سس ار
صفحه 5:
* حالت صورت در هنكام خشم
bc yrane | Es 2
* حالت و نوع کلام
* حركات بدني
ام وسایل و ابزارجبت حمله فيزيکي
» قبر كردن
صفحه 6:
ie رت
صفحه 7:
ابزار بدنی:ن دسته از تكنيكهليي است که مادر -
آن از بخشي از بدن خود براي آرام کردن
cen orev Ere] ۱ ۳3
صفحه 8:
اا ا ere رت رت
احساس خشم خود استفاده میکنیم مثل: .
* ارتباط مفيد و موثر برقرار كردن 2
هد رت =
* کسب ميارتباي حل مسأله
صفحه 9:
* استفاده از شوحي ۱
Cas ور ل
ny aa is 9
*؟ تشويق به نوشتن احساسات دروني
صفحه 10:
يكي از بیترین راهپا براي سازگاري با پاسخهاي کیره
برابر خشم لین است کهيك کار فيزيکي دیگر ز1
ينج حس امامت ارام کردن Fee
استفاده کنید.
(لامسة ,بوبايي از "شنوایی" ss ee =
1 7
sed a) acd Re ee eae RO eae م
CRC iC Pee Trea TR ee Oe RUE SMe CSL eed
5 .خوردن يك خوراكي يا نوشيد ني 20 vent d]
صفحه 11:
؟ ممکن است موثر باشد اکر يك
احساساتت بكشى.
* هر موقع احساس عصبانیت و خشم د
بگو که چيزي براي خوردن نیاز داري(يكک <
؟ روي زمین بنشین و نفساي عمیق و آرام :
te ie Mele) سر
و ۳
صفحه 12:
SP I رت
a - ر ی
متال 1 :(من احساس میکنم) خيلي عصباني هستم.
ا cet ee yen ER
pele) 1۱۹
صفحه 13:
باطي را
Ls
Jl
خود مپارتیداي
2 ون پیاموزید. _
03-6
ys)
9
به نياز من-
مر رل
ie eer 2 2
عع انيه
صفحه 14:
——
te tise
بچه های بزر کنر در سنين فبل از مدرسه و بچه 5
مدرسه میتوانند حل مساله را بعنوان ابزاري 205"
يبشكيري از خشم و عصبانيت بياموزند.
مراحل كلي حل يك مسأّله و مشکل بصورت زیر است:
* ايست كنء هيج كاري را انجام نده
* كوش بده (به صحبتهاي يكديكر كوش دهيد)
0 ال SL ROc Ios ad
دارد؟
۳ TOR SED NO Merle snes iw
صفحه 15:
ا ارال لي 0
* يك فرصت كوتاهي به خودت بده و حَودد
لل
ا اا 0
يس از مدتى با يك لبخند بركرد. 5 2
صفحه 16:
رام ردام
شما ممكن است بكوييد: حح
per ae i ا ان “به لين موضوع يي خواهيم
برد.
* آيا ميتواني جيز ختده داري راجع به اين وضعيت بكي؟
صفحه 17:
, زر قوافيت و قبايد انام CS) ty
ی 2 بایه لیام در
poeerrcers 0500 3
* فرياد زدن بر سر كسي
hi Sura 52
ا 5
EE Se Renee نك
صفحه 18:
* گریه کردن در يك محل خلوت
» كشيدن يك نقاشي
لت ل اا سح زا
* پاره کردن روزنامه هاي قديمي با کر :
آنها
* دور شدن از موقعيت
صفحه 19:
©“ 0 وآه وی تافو
* بازي با كل و خاك
j كمك خواستن *
= Pee ODES Toe
؟ رفتن به جايي ساکت و آرام
صفحه 20:
* لين صحبتهبا ممكن است احساس خشم 7
شدیدتر كند(مي Suul5s كل tape
مسحره مي 17 از کوزه در مي (agit
گفتن کلمات ا ا 0
ار =
Cb eee Cre DID Re Cae cs رز
دور کن.ارزش ندارد اینقدر خودت را ناراک
گنی)
صفحه 21:
كر تشويق به نوشتن احساسات درونى
se
ا ee
خشمشان بنویسند. لین مساأله Ust lye شرايط = =
ert CSSD) رت رد
صفحه 22:
مرا مسخره مي کردند.مرا
1
اولین باري نبود که اين کار
را می کردند.همه شان با
هم دست به يكي کرده
بودند و من احساس
تنبايي مي کردم.آنبا مرا
0
اسب سر
صفحه 23:
بیتر است در موقع خشم کودك برخورد شما اینگونه ٍ
در مقابل كودك نايستيد كه عصبانيتش بي مورد /
ميمي براي عصبانیت وجود نداشته است.
او را كوجك و مسخره جلوه ند دبه
LO 0 Bee ten وجي 5 7
در هنگام خشم کودك. خودتان را مثال بزنید.
سخنراني نکنید.
نصیعت نکنید.
او رابا كودكان 0 خواهر و برادرهاي دیگرش: کودك همسایه
همكلاسهبايش مقايسة
خودت را وی ري درسو خود ش صحبت كند.
۳