کسب و کار مدیریت و رهبری

خلاصه فصل پنجم منابع انسانی (کارمندیابی)

HRM-Saadat-fasl5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خلاصه فصل پنجم منابع انسانی (کارمندیابی)”

خلاصه فصل پنجم منابع انسانی (کارمندیابی)

اسلاید 1: خلاصه فصل پنجم منابع انسانی (کارمندیابی)

اسلاید 2: کارمند یابی فرآیندی است که طی آن سازمان افرادی که بالقوه توانایی انجام وظایفی که سازمان قصد محول کردن آنان را دارد می‌شناسد و موجبات جذب آنان فراهم می‌شود. درواقع کارمند یابی اولین جایی است که متقاضی کار و استخدام‌کننده هم دیگر را می‌بینند. میزان کارمند یابی بسته به عواملی مانند: اندازه سازمان، مکان سازمان، محیط و شرایط و میزان حقوق، رشد و رکود سازمان متفاوت است.

اسلاید 3: عوامل مؤثر در کارمند یابی:الف) عوامل محیطی:عوامل اقتصادی: اگر اقتصاد در حالت رکود باشد باعث کاهش استخدام و اگر در حالت رونق باشد باعث افزایش استخدام می‌گردد.عوامل اجتماعی: تحولات اجتماعی و تغییر خواسته‌های کارکنان باعث شده آنان به دنبال نیازهای مرتبه بالاتری در مشاغل باشند. همچنین رسوایی‌هایی مثل واترگیت باعث عدم تمایل جوانان به استخدام در بخش‌های دولتی در آمریکا شده بود.عوامل تکنولوژیک: تغییرات تکنولوژی باعث از بین رفتن تعدادی شغل و ظهور عده‌ای دیگر می‌شود که خود باعث جابجایی در افرادی می‌شود که توانایی کار با این تکنولوژی‌ها را دارند.قوانین و مقررات: باعث جلوگیری از تبعیض علیه گروه‌های خاصی مثل رنگین‌پوستان و زنان می‌شود

اسلاید 4: ب) عوامل سازمانی:شهرت: خوشنامی یا بدنامی سازمان باعث سهولت یا دشواری جذب نیرو می‌شود.جذابیت شغل: کارهای خسته‌کننده و خطرناک یا بدون امکان پیشرفت از اقبال کمتری برای جذب نیرو برخوردارند.سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان: سبک‌های استخدامی ارتقا از داخل و پلکانی موجبات الگوبرداری از مدیریت قبلی را به دنبال دارد. دخالت اتحادیه‌ها: باعث محدود شدن مدیریت در انتخاب کارمند می‌شوند. البته این روش در برخی کشورهای صنعتی غیرقانونی اعلام‌شده است.هزینه کارمند یابی: مانعی برای یافتن کارمند شایسته می‌شود.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید