علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

خلاصه نموداری کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)

صفحه 1:
خلاصه نموداری کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) مریم حسین زاده نبانی دبیر کاروفن آوری دروه اول متوسطه - منطقه صوفیان آذربایجان شرقی

صفحه 2:
لح — جانبه على (ع) ‎ey a‏ :کتاب به دو بخش تقسیم می شود حشر شط جل خرف در مسق 970000 ‎em‏ << 0

صفحه 3:
تمام اجسام وذرات در علم تحت تاثیر حکومت جاذب ‎J 4 =‏ عمومی اند مت ‎eS‏ وامغناطيين ‎Sle‏ © ‎ait a‏ ه داقعه بت سس در تباتات و حیوانات سه قوه اصلی وجود دارد ‏ > ناميه ‎ss‏ ‎Scala a‏ مولده ‎ore‏ شوم 3 5-9 | كه اج رد استی 2 ‎or‏ ‏۷ 2 ضدیت ومنافرت 1 — ‏.علت جذب و دفع در میان انسان ها نیاز و رفع آن می باشد‎ ٩

صفحه 4:
م پایه شیعه عشق و محبت است و پیامبر فرموده علی و شیعه او رستگارانند >= و اين حديث در كتب سنى معتبر نيز تأئيد شده است \ 4 9 5 افزايش قدرت و نیروه تصفيه كر روح وروان» كم كننده خشونت؛ تقویت )13 ةد ايثار » بخشندكى؛ شكيبايى؛ توحد و تاحد و خروج از سس روح ایثار و" ایی» توحد و تاحد و خروج از 4 ىو خودپرستی؛ تقویت همت و اراده سازننده روح وخراب کننده بدن» الهام بخش شعرا چون مولوی و حافظ اشهوت انسانى و حيوانى» نابايدار و فيزيولوزيك» قابل اعتماد و 90 ا له : 2 .توصيه نيست و سود أن در تقواء عفاف و تسليم نشدن است احساسات انسان دو نوع است ‎fe‏ ‏عاطفهء مودت و رحمت مانند علاقه مادر به فرزنده ارادت به مردان ِا 4 ‎clad‏ وطن دوستی و مسلک دوستی ‎uy 8 ve )‏

صفحه 5:
isda clo Sa 3 ane ۱ فرق مکتب انبیاء و فلاسفه ‎yu‏ سه شاكردان انبياء شيداى معلمند و در تاريخ نمونه های بسیاری وجود دارد مثل ابوذر غفاری؛ بلال حبشی

صفحه 6:
‎a‏ علی مظهر صفات حق است»چون رنگ الهی داشت و صاحب فضیلت رمز جاذبه على #5 هاى اخلاقى و انسانى. رشته محبت او به كردن تمام حقیفت جویان و .عاشقان دنیاست ‏حضرت علی (ع) در دوران خلافت از هیچ کسی ملاحظه ای نداشت .واكر به كسى عنايت مى كرد يا ملاحظه؛ به خاطر خداست لذاانسان مسلک دار مبارز انقلابی و هدف دار براى عملى ساختن هدفش دشمتان(دافعه) زیادی خواهد داشت ‎ ‏دافعه علی سس ‏گروه های مخالف حضرت علی (ع)

صفحه 7:
eZ. ee (ee ‏:خوارج‎ GO به معنی شورشیان» طغیان و سرکشی است فرقه ای که بعد از جریان حکمیت به بهانه ی امر به معروف ونهی از منکر بوجود آمد. افرادی فاقد بصیرت» متعصب بودند و حضرت علی (ع) را به سبب پذیرش حکمیت کافر و واجب القتل می دانستند و توبه او را خواهان بودند. تنها فکر درخشان خوارج از نظر متجدین در مورد خلافت است. با انتخاب آزاد شایسته ترین فرد در ایمان و تقو با او بیعت می کردند تا زمانی که خلاف مصلحت مسلمانان کاری می کرد او را عزل کرده و کشتن او را واجب می دانستند. شعار خوارج اکنون وجود ندارداما روح خوارج در بسیاری از جوامع کنونی هنوز هم حاکم است ( مثل وهابی های عربستان) يي ص مميزات خوارج > عبادت پیشه و متنسک ‎yy‏ مردمی تادان و جاهل ‏کوته دید و تنگ نظر ‏اق اماه ‎0 ‎

صفحه 8:
تقد يه اصول و ‎diel ccs‏ و اجتهاا | در تمام ۱ | فرق مختلف اسلامی و تاثیر رادر ‎eos‏ ‏. آنها بر يكديكر جام مى ‎ ‏ه سنی: مولود حسن ظن به ‎ ‎ ‎Zo‏ اصحاب پیامبر» معتقد به اشعر بان" مخالذ اليد وف سنت پیامبر اشعریان: مخالف تعقل و = فقط به ظاهر روايات 8 1 ۱ اهميت می اند | اخباريكرى: در سلوى ‎Rye Say ale 7‏ متصوفه: مولود اهمیت به زا با سنت و حدیث تق یر خوارج: مولود جهد د معتزله: به حیات عتل و ددح و باطن و تاويل أن عن كردلد ‎١‏ آزادی آن بدون علم معتقد بودند

صفحه 9:
bs ‏:لزوم پیکار با نفاق‎ سب مشکل ترین مبارزه» مبارزه با نفاق است مبارزه با زیرک هایی که احمق ها را وسیله قرار دادند. مبارزه با کفر مستور است پیامبر از نقاق و منافق اعلام خطر می کرد زیرا اکثر مردم نا آگاهند و گول می خورند هر جا لازم شد تظاهر به تقوا و دين مى كردند تترس کذار به مسلمین یعنی اگر عده ای از مسلمانان سپر کفار باشند باید از بین بروند در فقه اسلامی و نظامی این مورد تجویز شده ولی باید خون بهای آنان به با ماندگان پرداخت شود منافقان زيرك ‎CO)‏ علولمام و پیشولوراستیندو طبقه را سختدفع کرده سک / 1 زاهدان احمق 5 ۲ 1 ~ لا ‎ ‎

رایگان