صفحه 1:
خلاصه نموداری کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع)
مریم حسین زاده نبانی
دبیر کاروفن آوری
دروه اول متوسطه - منطقه صوفیان آذربایجان شرقی
صفحه 2:
لح
— جانبه على (ع)
ey a :کتاب به دو بخش تقسیم می شود
حشر شط جل خرف در مسق 970000 em <<
0
صفحه 3:
تمام اجسام وذرات در علم تحت تاثیر حکومت جاذب
J 4 =
عمومی اند مت eS وامغناطيين Sle ©
ait a ه داقعه بت
سس در تباتات و حیوانات سه قوه اصلی وجود دارد > ناميه ss
Scala a
مولده
ore شوم
3 5-9 |
كه اج رد استی 2 or
۷ 2
ضدیت ومنافرت 1
— .علت جذب و دفع در میان انسان ها نیاز و رفع آن می باشد ٩
صفحه 4:
م
پایه شیعه عشق و محبت است و پیامبر فرموده علی و شیعه او رستگارانند >=
و اين حديث در كتب سنى معتبر نيز تأئيد شده است
\
4 9
5 افزايش قدرت و نیروه تصفيه كر روح وروان» كم كننده خشونت؛ تقویت
)13 ةد ايثار » بخشندكى؛ شكيبايى؛ توحد و تاحد و خروج از
سس روح ایثار و" ایی» توحد و تاحد و خروج از
4 ىو خودپرستی؛ تقویت همت و اراده سازننده روح وخراب کننده بدن» الهام
بخش شعرا چون مولوی و حافظ
اشهوت انسانى و حيوانى» نابايدار و فيزيولوزيك» قابل اعتماد و
90 ا له : 2 .توصيه نيست و سود أن در تقواء عفاف و تسليم نشدن است
احساسات انسان دو نوع است fe
عاطفهء مودت و رحمت مانند علاقه مادر به فرزنده ارادت به مردان
ِا 4 clad وطن دوستی و مسلک دوستی
uy 8 ve )
صفحه 5:
isda clo Sa
3 ane ۱
فرق مکتب انبیاء و فلاسفه yu
سه شاكردان انبياء شيداى معلمند و در تاريخ نمونه
های بسیاری وجود دارد مثل ابوذر غفاری؛ بلال
حبشی
صفحه 6:
a علی مظهر صفات حق است»چون رنگ الهی داشت و صاحب فضیلت
رمز جاذبه على #5 هاى اخلاقى و انسانى. رشته محبت او به كردن تمام حقیفت جویان و
.عاشقان دنیاست
حضرت علی (ع) در دوران خلافت از هیچ کسی ملاحظه ای نداشت
.واكر به كسى عنايت مى كرد يا ملاحظه؛ به خاطر خداست
لذاانسان مسلک دار مبارز انقلابی و هدف دار براى عملى ساختن
هدفش دشمتان(دافعه) زیادی خواهد داشت
دافعه علی سس
گروه های مخالف حضرت علی (ع)
صفحه 7:
eZ. ee
(ee
:خوارج GO
به معنی شورشیان» طغیان و سرکشی است فرقه ای که بعد از جریان حکمیت به بهانه ی
امر به معروف ونهی از منکر بوجود آمد. افرادی فاقد بصیرت» متعصب بودند و حضرت
علی (ع) را به سبب پذیرش حکمیت کافر و واجب القتل می دانستند و توبه او را خواهان
بودند. تنها فکر درخشان خوارج از نظر متجدین در مورد خلافت است. با انتخاب آزاد
شایسته ترین فرد در ایمان و تقو با او بیعت می کردند تا زمانی که خلاف مصلحت مسلمانان
کاری می کرد او را عزل کرده و کشتن او را واجب می دانستند.
شعار خوارج اکنون وجود ندارداما روح خوارج در بسیاری از جوامع کنونی
هنوز هم حاکم است ( مثل وهابی های عربستان)
يي
ص مميزات خوارج > عبادت پیشه و متنسک
yy مردمی تادان و جاهل
کوته دید و تنگ نظر
اق اماه
0
صفحه 8:
تقد يه اصول و
diel ccs و اجتهاا
| در تمام ۱
| فرق مختلف اسلامی و تاثیر رادر eos
. آنها بر يكديكر جام مى
ه سنی: مولود حسن ظن به
Zo اصحاب پیامبر» معتقد به
اشعر بان" مخالذ اليد وف سنت پیامبر
اشعریان: مخالف تعقل و =
فقط به ظاهر روايات 8 1 ۱
اهميت می اند | اخباريكرى: در سلوى
Rye Say ale 7
متصوفه: مولود اهمیت به زا با سنت و حدیث تق یر
خوارج: مولود جهد د معتزله: به حیات عتل و ددح و باطن و تاويل أن عن كردلد
١ آزادی آن بدون علم معتقد
بودند
صفحه 9:
bs
:لزوم پیکار با نفاق
سب مشکل ترین مبارزه» مبارزه با نفاق است مبارزه با زیرک هایی که احمق ها را وسیله قرار دادند.
مبارزه با کفر مستور است پیامبر از نقاق و منافق اعلام خطر می کرد زیرا اکثر مردم نا آگاهند و
گول می خورند هر جا لازم شد تظاهر به تقوا و دين مى كردند
تترس کذار به مسلمین یعنی اگر عده ای از مسلمانان سپر کفار باشند باید از بین بروند در فقه
اسلامی و نظامی این مورد تجویز شده ولی باید خون بهای آنان به با ماندگان پرداخت شود
منافقان زيرك
CO) علولمام و پیشولوراستیندو طبقه را سختدفع کرده سک
/ 1 زاهدان احمق
5 ۲
1 ~ لا