خلاصه کتاب جنگل استراتژی - هنری مینتزبرگ

خلاصه کتاب جنگل استراتژی هنری مینتزبرگ ۲۴ اسلاید

کیمیا

صفحه 1:
۱ ‎aed‏ ۱ به ترجمه : دکتر محمود اجمد پور داریانی تلخیص کنندگان : كيميا

صفحه 2:
موضوعات مورد توافق در استراتژی «فیل استراتژی؛

صفحه 3:
استراتزی با سازمان و محیط مرتبط است. جوهره استراتژی پیچیده است. (سازمان نيافته. برنامه ریزی نشده و ..) استراتزی بر رفاه عمومی سازمان تأثیر می گذارد استراتژی دربرگیرنده هم محتوا و هم فرایند است. استراتژی ها صرفاً پیچیده نیستند و بعضاً پیش بینی نشده هستند. استراتژی در سطوج مختلف وجوددارند. استراتژی دربرگیرنده فرلیندهای فکری گوناگون است. (فکری + تحلیلی)

صفحه 4:

صفحه 5:
مکتب طراحی ‎Ne SSNS oN cee Ree ae) teres,‏ ا Peery هاى داخلى و امكانات خارجى تناسبا.و تطابق ايجاد مي كند. البته ارزش هاى مديريتي (عقايذ مدايران) و مسئوليت هاى اجتماعى هم دخيل هييتند. ,جه عبارتى مد 5۷۷0۲ | arse ga pend” We Serre 0 Ae Oro aoe Noes aces eel Y ae mayo ‏مديرعامل است زيرا او يك استراتزيست است. صراحت و سادكى لازمه استراتزى‎ ‏هاست.‎ ل ل ل ل ل ا ل ات 2 آغاز شده باشد.

صفحه 6:
مكتب برنامه ريزى ل ال الل ا ل ‎De‏ ‎taal‏ ل ۳ سازمان معطوف داشت . در واقع ابتدا اهداف تعیین و سپس شرایط درونی و بیرونی سازمان ‎Get a Oe eS Un Pee oO‏ ۱ در اين مدل تدويين استراتزى فرايندى نامحدود بوده و واكرا در حالى كه اجراى استرات ‎san! 3‏ ل ا ‎yo‏ ‎eye pe ea nape ee‏ و مسئوليت فرايند كلى برنامه ريزى به عهده مديرعامل و اجراى آلن به عهده برنامه ريزان ‎cont‏ ا ا ا ا |

صفحه 7:
۳۸ ۱ eee) Oe alee ee cee Ie eer Ree eS Se Sse nerd Pipe apes ei ree, ACP pe ‏لل‎ شرکت است. مهم ترين انتقاد. اين است كه آيا مى توان استراتزى را.در يك فرايند سازماندهى شده رسمى ‎a‏ 0300 Ore eee eee ene ‏ا‎ eer ce eel ee Evin pewry netic e ny ieee geome a keel-ien ol cole c-ludiaaliare mee eclag-1e-1° eal a -alallale Meee 0 ep Nera estes ‏ا ل‎ enue i eon er PEA Nome COT rg Pe Tes ‏ا‎ eae eter crc FOO En po peg Uy التحابلي باشد نوها تركيبى اش

صفحه 8:
مكتب موقعيت يابى ee RY ee oN ‏ائری به عنوان ایک فرایند تحلیلی محصولٌ یک‎ ۳ ۱ 0 2 ‏ل ا ل‎ Bergin oe) Beg cere ed eres ee Rare eee ore er pee ۱ teeter aye eke ects Tne ee Oe Se) از Perc Oy Pap Cty [eo PA peer pene en ee ec pes ew ETE SRY SLO) peo rpenva ‏ا‎ Were a eS) Le ee Se oe eS Secs Te ae ee he eT ao را رل و

صفحه 9:
een renee) ee ed RRS eS ee ee ReneS) 0) ee tos) ‏را پیش می برند:‎ و و ۱ «مقهور ساختن دشمن دون جنگیدن با او آوج هثر است 4 ب سس و 05220222 مثل : گروه مشاوران بوستون و برنامه ریزی پرتفولیو و توازن بین گردش نقدینگی. موج سوم این مکتب فرضیه های تجربی است مثل استراتژی رقابتی پورتر . تعبین استراتژی کسب و کار باید ل ‎Sele iS‏ م ا ا ا لا ال رقابتی.

صفحه 10:
7 ار ار 5 ‎PENT apr pe c sired On Agee TON‏ ا ا ل ل 0 رك ‎Pao eee eR omer Pe pres, fey ice feo oa tm aay Pky ERAS‏ ترین مفهوم این مکتب «دورتما» می باشد بعنن/ پیش بینی شده و سنجیده و هم پیش بینی نشداة و آضطراری مثل مکتب موقعیت یابی خواستگاه آن اقتصاد است. (نئو کلاسیکها) Bea tear pe ap Cr ‏ا‎ Soc ‏ا‎ ewe per Werke cy Cre LON mes car enone capes rue rir Ose ‏ل ا‎ yen] ‏كذارتت‎ {cle ‏الاح‎ ‎ence)‏ ا ل ل لت ‏ا ل ا ال ‎ores‏ ‏و كارآفرينى را در ارتباط با ايده اى در مورد كسب و كار معرفى مي كند.

صفحه 11:
36 ‎ence)‏ ا ل ل لت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎0 ‏ا ا ا ا ا ل‎ Seated ۱ ۱ aes il Pee eee) ‏ل‎ De Se ent ‏ل ا‎ ‏درواقع كارآفرينان به رشد: توسعه.و توفيق و ساختن بيشتر بها مى دهند تا اين كه كارى رابا تدبير انجام دهند. ‏0 ا ۱ ‎Per Oo‏ ل ل ال ل 0 ‎FOS EOE PCs Pepe Fe ere ‏ل ا ا‎ pr ‏رد‎

صفحه 12:
Pe ree) pees ia Poa ON -§] pen Ered co near e) ‎ea RIG‏ ی از ‎PRR S| Clu‏ ی استراتزست ها خودآموخته هستند و تصميمات آنها محطول تجربه مستقيم آنّهاست. و هس ار ۱ کدگذاری. حافظه و بازاریابی و انتخاب و نتایج (فرایند بازخورد) می باشد. ‎۱ ‏ا‎ Se) PS Nee ene esr Ieee ae eae eS oo) ‏نهایت تشکیل استراتژی را مق دهند.‎ ‎

صفحه 13:
907 مکتب بادگیری: تدوین استراتژی به عنوان ,یک فرابند غیرمنتظره ۱ از ۱ سياستكذارى يك فرايند مرتب نيست بلكه نامرتب است.و استراتزى محصول ۱ ل ‎a en‏ الا ل ‎RO‏ ‏بنياد اين مكتب بر توضيف است نه تجويز و شكل كيرى است تا تدوين. در اينجا تدوين از ‎need‏ م ۱ م ‎ADO‏ ‏در پیدلیش يك مدل یادگیری افزون گرلیی پراکنده یعنی تصمیمات در جهت حل مسائل ‎od NE eNO al SRO Sa ee Se i Re‏ ل لت ‎PPC NCOE‏

صفحه 14:
36 مکتب یادگیری: تدوین استراتژی به عنوان یک فرایند غیرمنتظره ۱ ا ا 0 استراتژی ها در هر مکلنی که مردم دارای توانلئی یادگیری و منلبع لازم برای تقوبت آن توانللی باشند شکل می گیرند و از اول همانند: علفهای هرز در یک باغ رشد, من کشد, محیط پیچیده و غیرقلبل پیش بینی . این سیستم جمعی است تا فردی, استراتژی ها از دل زمان گذشته ‎eC ee eee eae‏ 7 ‎ec)‏ ی ‎SS eS‏ ‎ce ree te a cee cS ele ls a ETO et eae en a‏ ‎Perea cari We cae Area nod Miele Peart ne Om | nea es‏ #اى.

صفحه 15:
مکتب بادگیری: تدوین استراتژی به عنوان ,یک فرایند غیرمنتظره تا 00 می شود و در نهایت یادگیری سازمانی شامل مراحل شهود , تقسیر. یکپارچه سازی و نهادینه سازی است. شهود (فردی»؛ تفسیر (گروهی) یکپارچه سازی و نهادینه سازی (سازمان) این رویکرد:: مدیریت استراتژیک را فرایند یادگیری جمعی مي پندارد که هدف أنها توسعه و بهره بردارى از قابليت هاى ضمايرى است كه تقليد از آنها دشوار است. ‎oy FR‏ ل ا و ‎cp‏ ا اا ا 00 00 تثوری آشوب یعنی عدم توجه به مدل های خطی و توجه یه مدل های خطی و غیر خطی و پویا و آشفته و وجود شانس- سیستم ها ‎at lea‏ و د ال و و ‎eens Fe eee CN EIT Dome) Fg a Pc‏ و فمی گرد و تغییزات به صورت غیر منتظره به وقوع می پيوندند. ‎Rp ee ees eels aie toon Res cel | a caO ‏ا ا‎ Tes crc ea ‏و‎ ‎y

صفحه 16:
907 مكتب قدرت : تدوين استراتزى به عنوان فرايند مذاكره کر اا ‎AR eee, <7 coer esa‏ ا ۱۳ ‎NIE Dag EO nips Re Te‏ 2 00005 1ك ‏ا سا زر اه ا ا ال 5 نی را 7 ‏سماست سازمانی: ناوتان هب اتتلافی از گروه های ذی نفع هسکشند که اختلافات پایداری دآشته و مهم ترین ‎oe Ree ea clare Ra ad‏ را ‎000110 0 ‏ا‎ REP ISRCA pis fee ۱ ‎Peak Rts Ro se OO CaN Oe ERR MN CR ‏ا ل‎ [19 I creer lee rn ey

صفحه 17:
بخش دوم: قدرت کلان

صفحه 18:
ور رو رو او ی رم و او و ل ‎a ae Mtl) see teen U PS Te RC‏ وت 0 eNO RO Dee cere ak ae ee ue alt PICS ‏ذى نفع ( غلبه بر نيروهاى,سياسى از طريق رويكرد منطقى)‎ مأمور استراتؤيك (استراتزئ يك ترفند است'تا موقعيت و به نيت قريب رقبا) ‎eet‏ ره یو ی امد ات و دست به ‎(Aero Eminent‏ ‏فرضیات: ‏- قدرت و سیاست فرایند تدوین استراتژی را شکل می دهد ‎perce‏ ‎ko ia /‏ ا ل ا ل ا ا ال ا 00 لأفزايش مى دهند.

صفحه 19:
7 مكتب فرهنكى :شكل كيرى استراتزى به عنوان يك فرايند جمعى 000 eo er mL DS poner err Pea ae er) ۱ aN we Recess tl ‏ل‎ hee od Peery een ee en CoP rar ees Mer ne Sry s ged Cre oe eS eee 5225 eye) ۳ ‏ی‎ Ral Si - افراد از طریق قرهنک پذیری با اجتماعی شدن این عقاید بهادست می آورند. - استراتزی بیشتر ناظر است به چشم انداز تا موقیت. مى كذارد. موضوع غليه بر مقاوضت در يرابو | ‏ا‎ CH me eee CEN ‏#ییر: ارزش های برتر؛ برخورد فرهنگ و ادغام» سزمایه گذاری مشترکن.‎ ‏عنوان منابع استراتزيف هستند:‎ CO CS care ool

صفحه 20:
فرهنى ,عنوان يك منيع ا ل ا ا ل ا ۱ ۳ ۱ ‎weal‏ ام ا لل 6 00 ا ا ا ا اا ال ا ا ات 22060 ع ا ا ا الا ل 2

صفحه 21:
1۱ coir ity seen se ae oe EAA Ee ‏ا‎ RON ore ca Cea Sr yee ee eee eee ne) ‎ees‏ در ارجا مان ‎Deere ‏ا‎ ‎2 ‏عیب کوچک بودن. غیب جدیدبولغ: عیب قدیمی شدن, عیب پلغشدن, 21111185 ‏اقتصادی شامل ول زمین . ماشین الات) و سمبولیکه(ارتباط با ش رکتهلی 000 ‎Tikal WOR VaR reg 7 eee Na‏ برای حفاظت از سازمان در بریرعدم قطعیت وسه نوغ هم شکلی را متصایزمی کنل 0 ‏ا 0 010000000595 ‎Ey Sram RETR Heo Er‏ اجتساب. مقابله و دستكارى» ‏محیظی بسیارانتزاعی استه+جروافع قموارهبه صورت اجواری هر کنام از محیطهای پیچیدهه سخاوتمندانه ۰ خصمانه و با پوا وچود دارد

صفحه 22:
7 ای ۳۳ ‎RA Perce cir ieee er ear‏ اد ی نها 0000 ل الل ا ۱ مكتب تركيب بندى دو جنبه مهم آن: - تركيب (وضعيت وحالات راالشتريح مَى كند) Ric Oo eh open ve perce ‏ل ا ا ال‎ gree Rene ‏ترکیب بندی:‎ فرضیات: اغلب آوقات یک سازهان, دارای ترکیب ثلبت الست, فرایندهای تغیبر و دگرگونی این شبهاتا را با وققه مواجه می کند. این فتات و تعییر دارآ الگو می شود کلنید هدیریت استرانذیک. حفظ ثبات یا لااقل تغییر استراتژیک قابل انطباق الشت. #استراتؤى ها به شكل الكو طرّخ؛ وضقیت. چشم انداز یا تدابیر واترفندهای دیگر است.

صفحه 23:
مکتب ترکیب بندی متازمان کارآفریتان؛ سانهان ماشبن سازمان حرقه‌ای, ازفان تنوع سازمان ادموگزاسی * سازمان مبلغ» ساژغان سیاسی: ‎CS one te ee‏ ۱ 0 ee Rae Te Se Me eal cet coca Rect eS) BS acy 000 gO eed ۱ تغيير برنامه ریزی شده (سنجیده و نقشه دارد) 088۳96 0۳۱۷6 | 1 eRe erg Ore SOME oped moon erica MZ) NY 0 7173009© ‏الأشيير تكامل يافته تدريجى‎ 0

صفحه 24:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
24,000 تومان