صفحه 1:

صفحه 2:
بی کرانگی انسان ! عجب موجودی است این انسان . خردش ستایش برانگیز . استعدادش بیپایان ! با صورتی ستودنی و با حرکتی سریع در کردار چونان فرشتگان و در فهم و ادراک ! همچون خدای ! مایه زیبایی عالم و فخر همه جانداران

صفحه 3:

صفحه 4:
v ۷ خلاقیت بریدن تورهای ذهنی

صفحه 5:

صفحه 6:
نوآوری * قدمی جلوتر از کار آفرینی * نوآور کسی هست که محصولی جدید يا روش تولیدی جدید و يا حتی نحوه ی کسب و کار جدیدی را به بازار عرضه مى کند.

صفحه 7:
رابطه خلاقیت - نوآوری و کارآفرینی ‎oS‏ م د ‎“se oat‏ توليد ايده جر ‎ate‏ نوآورى ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
حل خلاق مساله ل ۲ ۳ ‎Posie ss‏ قرضیه سازک Pe _.. @ 0 ‏ارائه‎ راهكارهاى مختلف ای ]۲ ارزیابی و انتخاب ‎hel‏ کنترل ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
hal کنترل

صفحه 10:
تکنیک‌های حل خاق مساله سا ‎SD‏ 3 تارهاع ای و ‎i -‏ 4 2 ۷ تحلیل محیط ‏6 الگو برداری - رویه های برتر ‏به کار گیری مشاوران جستجوی فرصت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
esl ‏مساله‎ فرضیه سارگ abl ‏داهکارهای:‎ ‏مختلف‎ ادزیابی و انتخاب ons تحليل محيطى

صفحه 12:
تكنيك فاى حل خلاق مساله كرد اورى و فهرست بندى شكايات نمودار جرا؟ - جر؟ پیمایش راهبردی

صفحه 13:
ارائه ‎al,‏ حل ail, ايت و es ‏عد‎ 5 0

صفحه 14:
عا مد مد مد ‎ep > KY oD‏ موانع خلاقيت صرفا بهدنبال یک راه حل صحیح گشتن اضافه کردن مفروضات نادرست به مساله ترس از اشتباه و شکست دنبال کردن کو رکورانه قواعد بیش از حد منطقی بودن بیهوده انگاشتن بازی گمان به اينكه من فرد خلاقی نیستم ترس از احمق جلوه كردن برهيز از ابهام تفكر منفى عدم توانایی جداکردن سوژه اصلی از زمینه ‎eo‏ =

صفحه 15:
یک راه حا صحیح گشت مه 3 مربع زیر را به ء قسمت قسمت مساوی و شبیه تق بیه تقسیم کنید

صفحه 16:
راه حل 3 مربع زير را به ۶ قسمت قسمت مساوی و شبیه تق بيه تقسيم كنيد

صفحه 17:
‎٠‏ چگونه میتوان تمام نقاط زیر را با چهار خط به یکدیگر متصل نمود؟؟؟؟

صفحه 18:
‎٠‏ چگونه میتوان تمام نقاط زیر را با چهار خط به یکدیگر متصل نمود؟؟؟؟ ‏ب ‎06

صفحه 19:
ترس از اشتباه و ث شكسة * اديسون و شش هزار بار اشتباه

صفحه 20:
دنبال کردن کور کورانه قواعد * در نقاشی نباید از, خطوط بیرون بزنیم. * اختراع ماشین با قواعد کالسکه Ke aa

صفحه 21:
بیهوده انگاشتن بازی + شوخ طبعی یکی از ‎ALE‏ های خلاقیت

صفحه 22:
كمان به اينكه من فرد خلاقی نیستم * چند انسان خلاق نام ببرید؟ ‘Think different... think apple @B

صفحه 23:
* روزی تعدادی با هم از گذری عبور می کردند سگی مرده را دیدند... e ‏موم‎ Fi MEMBERS ONLY

صفحه 24:
۵ سوژه اصلی از زمینه عدم توانایی جداکردن سو 2 ور > من ولو ) چند مرب بینید در اين نصوير د

صفحه 25:
بنابر ین افرادی که‌به تازگی وارد یک موط افراد آ گاه می توانند ایده بدهند

صفحه 26:
فرایند خلاقیت آماده سازی ذهن مطالعه-تبادل نظر-سفر-شرکت در جلسات تخصصی مطالعه و پررسی . مرور ادبیات كسب و کار تغییر و دگ رگونی اتصال و ارتباط اطلاعات جمع آوری شده كمون يا دوره انتظاربخش آگاه و ناخود آگاه - نماز ابن سینا جرقه ۵ دقیقه تا ۵ سال تایید و اثبات تطبيق با شرایط واقعی اجرا ورود به قلمرو نوآوری

صفحه 27:
راه‌هاي بازکردن ذهن و ایده يابي مساطرت * كوش دادن به صحبشهاى ديكران * کارآموزی * يافتن دوستان جديد * آموحتن و كسب عادتها يا مهارت‌های جدید * آموحتن يك زيان جديد * تماشاى اخباره مطالمة مجلات و روزنان‌ها ‎٠*‏ مطالعة موضوعاتى به غيس از آنجه تأكنون به آنها علاقسند بودمايد ‏* بحث در مورد وقايع جارى بادوستان و مرييان ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
تکنیک ارتباط اجباری اسکمپر شکوفه نیلوفر آبی طوفان فکری دفترچه یادداشت طوفان فکری معکوس گوردون ۱3 3)

صفحه 29:

صفحه 30:
توفان فکری توفان فکری موثرترین واحتمالاً متداولترین فرآیند گروهی است. اين تکنیک بیش از ۶۰ سال پیش به منظور افزایش کمیت و كيفيت ايده های تبلیغاتی طراحی شد. به اين دليل نام آن را یورش یا توفان فکری گذارده اند که مغز و فکر شرکت کنندگان توفانی را در مسئله ایجاد می کرد. گروه: فرآیند توفان فکری با یک گروه ۶ تا ۱۲ نفره, یک سرپرست و یک من کار دارد. ae >.

صفحه 31:
قوانین گروه توفان فکری ۱- هیچگونه قضاوتی درباره هیچ پیشنهادی صورت نمی گیرد. ؟- كليه ايده ها های پو: غیرعملی مورد استقبال قرار می گیرند. 4

صفحه 32:

صفحه 33:
طوفان فکری معکوس * یافتن مشکلات و ایرادات محصولی خاص انتقاد و منفی ‎Se‏

صفحه 34:
:سفنان يك كشيش در بستر مرق وقتى بمه بودمء دلهيمى فواست.دنيا را عوض كنم. بزركتر كه تدم گفته دنیافیلی بزرگ است.کشورم را تغییرمی دهم. در توموانی گفتم: کشور خیلی بزرگ است بهتر است. شهره را دکرگون سازم. جوان که شدم گفتم شهر خیلی بزرگ است .مهله,ام را تغییر می دهم » به میاق سالی که رسیدم گفتم: از فانواده ام تشروع می کنم . آما در آین لحظه های آفر عمر می بینم که‌بایداز. . شروع می کردم. اگر تغییر را از فودم شروع کرده بودم. خانواده ام. ممله ام شهرم : کشورم و دنيا را به قدر توانم تغيير مى دادم.*

صفحه 35:
سؤالات ايده برانكيز يا تكنيك أسكميز آلكس اسبورن سؤالاتى طرج کرد و واژه 777777 را به معنا : كردن را ساخت برخى سؤالات عبارتند از آیا می توان با تغيير كوجكى مجموعه را دو منظوره آبا در شكل.رنق.حركات وساير مشخصات آن مى توان تغييرا چگونه می توان سرعت.کار آیی بهره وری را ار تقا داد؟ آیا می توان در حجمی کمتر.وزنی سبک تروقیمتی ارزانتر عرضه کرد ؟ آیا جانشینی برای این محصول می توان یانت ؟ ‎oo bil‏ توان روش را معکوس کرد ؟

صفحه 36:
a mY OL 2111111 1 1 ee 3

صفحه 37:
برای بادگیری آسان محک تصریه را بخاطر بسپار ید۰ به هم پیوستن و ترکیب کردن رفاق و سازگاری جایگزبنی و ساده کردن تخییر و تعد یل کاربردهای دیگر حذف وکاهش معکوس کردن

صفحه 38:
Substitute جه موادیرا می‌توانب» جاومواد قبلییه4 کار برد؟ مثالى هنكام بارندكىاز جا طريقىمىة ولزمانع. خیس‌شدن موی‌سرشد؟(غیر از چتر » کلاه...)

صفحه 39:

صفحه 40:
اين به جه جيزى شنبیه است تلويزيون را شبيه جه جيزى ميتوان ساخت؟ ساخت هلی کوپتر از روی سنجاقک

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:
3 « * موتور لنژکتور 5ا کردن‌ماشین ‎je dO.‏ بگویید که با ک وچکشدنف روششان‌افزایش‌میی

صفحه 44:

صفحه 45:
ناسا و مشكل خودكار * هنگامي که ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد, با مشکل كوچكي روبرو شد. انها دریافتند که خودکارهاي موجود در فضاي بدون جاذبه کار نمي‌کنند. (جوهر خودكار به سمت پایین جریان نمي‌یابد و روي سطح كاغذ نميريزد.) براي حل اين مشكل انها شركت مشاورين اندرسون را انتخا بكردند. تحقيقات بيشازيك دهه طول کشید, 12ميليون دلار صرف شد و در نهايت خودكاري _ طراحي کردند که در محیط بدون جاذبه مي‌نوشت, زیر آب کار مي‌کرد. روي هر سطحي حتي کریستال مي‌نوشت و از دماي زیرصفر تا 300 درجه سانتیگراد کار مي‌کرد. ۶ روس‌ها راه‌حل ساده‌تري داشتند: از مداد استفاده کردند!

صفحه 46:
چگونه باید رشد تجاري ایجاد کرد جكونه بايد مشتریان را راضي کرد چگونه باید با رقباي بیرون رقابت کرد چگونه باید به شرا یط بازار متغیر پاسخ گفت جكونه بايد هر يك از اجزاي وظيفه اي كسب و کار وشايستكي هاي سازماني نيازمند توسعه را مديريت كرد جكونه بايد به اهداف مالي واستراتزيك رسيد .

صفحه 47:

صفحه 48:
كلاه سفید: با موضوعات و شكل هاي واقعي سروكار دارد . ‎i 7?‏ بدون هیچگونه قضاوتي فقط واقعیت ها مورذ جستجو قرار مي كيرد

صفحه 49:
:كلاه سرخ براي بيان و جستجوي اج

صفحه 50:

صفحه 51:
۳ ۳ (مشابه گروههاي

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:
براي بیان و جستجوي جنبه هاي جدیده خلاقانه و تازه

صفحه 55:
۲( قتر جلنبي ) مي نو اخ بسيا ري اوقات براي تحريك ذهن خ دیگران » عمداً فكرهاي غيرمنطقي بیان کنیم.اين افکار حتي اگر برانگيزنده هم نباشند» براي پيشگيري از انجماد فكرهاي ناشي از كلاه سياه لازم و مفيدند.

صفحه 56:
براي تنظيم ساماندهي فرآیند برنامه ريزي براي ديكر (كلاه نظارت) ازكلاههاي

صفحه 57:
با وت فثر نمی كنيو کنیم که براي بررسي و .پژوهش ۷ . ارزيابي اولويت هاء فهرست كردن

صفحه 58:
و۳ 4 تكنيكَ-9 كلاه فكري: 7 ‏ا‎ ‎See ce Sewers ‏الل لايس‎ ates 0-هنگام بازي کرد نقش ‎ORS‏ ‏. هدایت مي شود 14

صفحه 59:
لفراد به فکر خود " می‌شوند و تنهاده چیزهایي‌را که مي‌خولهند» فسزا »ی کیاز محدوديته‌اياصلي‌در فکر کردن 5 .كردد ۳

صفحه 60:
شکوفه نیلوفر آبی .سازمانی می خواهد میزان ارزش افزوده اش را بالا بیرد رسم جرول ‎SS old Selb‏ جهت ايده يابى

صفحه 61:
روش های تحويل كاركتان

صفحه 62:
ماهیت خلاقیت و شیوه های پرورش آسن » افضل السادات حسینی؛ انتشارات آستان قدس رصوی خلاقیت و وآوری ( فردی » گروهی ؛ سازمانی ) » سید جليل مير ميران » انتشارات كوهر خلاقیت و نوآوری(مبانی » اصول » تکنیک ها ‎ )‏ خسرو امیرحسینی ؛ انتشارات عارف کامل کنیک های خاثبت فردی و گروهی + جلیل صمد آقیی »ثرا مركز آموزش مديريت تک بازی هلیی برای مدییبت خلاقیت » رابرت اپستین» ترجمه محمد رضا فنی » انتشارات انستیتو ایزایران ایزایران خلاقیت و نوآوری در انسان و سازمان ها تیمور آقایی فیشانی » انتشارات ترمه

صفحه 63:
معرفی منابع جهت مطالعه پرورش خلاقیت در سازمان » گرت لوایز » ترجمه بدری نیک فطرت ‏ انتشارات کیفیت و مدیریت هنر خلاقیت در فن صنعت » فانژه وان آوژن » ترجمه حسن فعمتی » انتشارات امیر کبیر خلاقبت جدی » ادوارد دوبونو » ترجمه قاسم بصیری و مرتضی غفاری پور » انتشارات آییژ تفکر جانبی » ادوارد دوبونو» ترجمه عباس بشارتیان خلاقیت جوهره ی کار آفرینی » جلیل صمد آقایی » انتشارات مرکز کا رآفرینی دانشگاه تهران آموزش کاربردی خلاقبت و حل خلاق مساله » دکتر حسن قاسم زاده ‏ انتشارات قصیده سرا

صفحه 64:
بات گل برافشانيم و می در ساغر اندازيم فلک را ستف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم نسیم عطر گردان را شکر در مجمر اندازيم صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز ‏ بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم بهشت عدن اگر خواهی بی با ما بهمیخانه ازباى خمت روزى به حوض كوثر اندازيم "حافظ شیرازی"

صفحه 65:
با تشکر و سباس فر اوان

صفحه 66:
3- از چك لیست آزبورن استفاده کنید. 9 سئوال براي دستيابي به ايده‌هاي نو (چك لیست آقاي آزبورن) " آیا راه ديگري که بتوانیم از آن استفاده کنیم وجود ندارد؟ مثال: © فاكس ‎Sau Sisal)‏ ه اتصال با جوش راه دیگر اتصال به بيج و مهره " آيا مي توان از جيزهاي مشابهي ايده كرفت؟ 7 ل 35 إن ه خشك كن مشابه سشوار ‎LT‏ نمي تواند جيزي تغيير كند؟ مثال « متحرك كردن قفسدهاي بايكانى

صفحه 67:
نحوه شکل گيري ایده‌ها (ادامه) " اگر ابعاد چيزي را بزرگتر کنیم چه اتفاقي مي‌افتد؟ مثال: © تلویزیون 30 اینچ » سواري. كمپرسي. تريلي " اگر ابعاد چيزي را کوچکتر کنیم چه انفاقي مي‌افتد؟ مثال: * ماشین حساب جيبي » کامپیوتر کيفي آیا نمي‌توان چيزي را جایگزین کرد؟ مثال: » فرش ماشيني به جاي دستي * الیاف مصنوعي بجاي پشم و پنبه * انرژي اتمی به جاي نفت " آیا نمي‌توان چيزي را تبدیل کرد؟ مثال: » تبدیل خود نوس به قلم‌مو دائمي * تبدیل صندلي به تختخواب در قطار

صفحه 68:
نحوه شکل‌گيري ایده‌ها (ادامه) اگر آن را برعکس کنیم چه اتفاقي مي‌افتد؟ مثال: * دستگاه فتوکپی با حرکت کاغذ * دستگاه فتوکپی با حرکت کتاب * برش لوله‌هاي بزرگ با حرکت لوله * برش لوله‌هاي بزرگ با حرکت ابزار برشي ' آیا نمي‌توانيم چيزهايي را با هم ترکیب کنیم؟ مثال: ‎sly‏ ضبظ * تلفن و آیفون و حافظه و فاکس

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان