صفحه 1:
صفحه 2:
ماو
1125561120016۱ ۱۰۱۵ ۵۵۵
صفحه 3:
صفحه 4:
نکات گزبده از بىاثات مقام معظم رهیری
امسال باید فضای نوآوری. کشور را فرا بگیرد
همه مسئولان» خود را موظف بدانند
کارهای نو و ابتکاری و راههای میانبر
epee Cy pte تدبیر درست و حکمت
تلاشی مضاعف جدی تر وبا نهایت شتاب آما حساب شده»
منظم و منضبط
در عرصه داخلی و همچنین عرصه پیچیده بینالمللی
صفحه 5:
نکات گزبده از ببانات مقام معظم رهبری
وظیفه دستگاههای گوناگون اجتماعی اقتصادی و خدماتی کشوره
حرکت به سمت علم و تحقیق گسترش فرهنگ مطلوب در اراته
خدمات به همه قشرها به خصوص قشر
محروم؛ و در آباد
|
کشور انمت
فعالیتهای گذشته به نتیجه و شکوفایی برسند و کام مردم از
شها شیرین شود
صفحه 6:
صفحه 7:
1 TD
این تکنیک را نخستین بار دکتر الکس, اس, اسبورن مطرح کرد و چنان مورد استفاده
واستتیال مردم و سازمانها در غرپ قرار گرفته که یار ی ۱ ۱۳
یورش فکری در واژه نامه بین المللی وبستر چنین تعریف شده است:
اجرای یک تکنیک گردهمایی که از طریق آن گروهی می کوشند راه حلی برای یک
مسئله بخصوص با أنباشتن تمام ايده هایی که در جا به وسيله اعضا ارائة مى كردت
بيابند. يعنى هيج انتقادی از هیچ ایده ای جایز نیست. به هر ایده ای هرچتد
تامربوط خوش آمد گفته می شود.
هرجه تعداد ايده ها بيشتر باشد بهتر است. کیفیت ایده ها بعداً مورد توجه قرار می
كيرد افراد به تركيب كردن ايده ها تشويق مى شوند و از آنها خواسته می شود که
نسبت به ایده های دیگران اشراف پیدا کنند. ۱
صفحه 8:
قوانین بارش افکار :
۱- هیچ کس حق . .ارزیابی پا
ندارد.
۲-هر Bong! de ©
جسورانه تر. و عجیب تر باشد بهتر است.
de ye ايدهها بيشتر . بهتر
-هرجه 20١7 بیشتر. بهتر
صفحه 9:
* تكنيك تمرك مغزى (طوفان فكرى)
در این تکنیک مسئلهای به یک گروه کوچک ارائه شده وار انان 22102 2 نو فا
سرعت به آن واکتش نشان داده و برای آن پاسخی بيابند. پاسخها بر روی تابلویی نوشته میشوند
به طوری که همه اعضای جلسه میتوانند آنها را ببینند. این امر باعث میشود
تا ذهن اعضا به فعالیت بیشتری پرداخته و جرقهای از یک ذهن باعث روشنی ده دیگری شود.
اولین دلیل اثریخشی حرک مغزی افزایش قدرت خلاقیت در گروه استه افراد در حالت گروهی
بی شک از حالت انفرادی قدرت تصور خلاق بروز میدهند. رثابت نیز عامل دیگری است که در
ی موجب افزایش اثربخشی میگردد. همچنین عدم وجو انتقك 1
ارزیابیهای سریع باعث میشود تا اعضای جلسه با فراغت خاطر به اظهارنظر بپردازند و محیطی
اعد برای خلاقیت ایجاد گردد. نکته دیگری که در موثر بودن تحرک مغزی قابل ذکر است
فیالبداهه بودن نظر
صفحه 10:
۱3 ا رت رگ ارگ ات Sete
* یکی از تکنیک های خلاقیت و نوآوری که در ابداعات فنی کاربرد
گسترده و موفقی داشته تکنیک تقلید و الگوبرداری از طبیعت است.
ابداعاتی که در زمینه علم ارتباطات و کنترل در دهه های اخیر شکل
گرفته اند. برنامه ریزی های رایانه و موضوع هوش مصنوعی همه با
الگوبرداری و تقلید از فعالیتهای مغز آدمی انجام شده اند و روند فعالیتها
به گونه ای است که در آینده با ادامه اين کار فتون و ابزارهای بدیع و
جدیدی ساخته خواهند شد.
صفحه 11:
ه-تكنيك كروه اسمى (020+0000540(05 با00010008) :
كروه اسمى نام تكنيكى است كه نيز تا حدودی در صنعت رواح افته ۱ ۳۱
تعمام گیری متشکل از پنج مرحله (ست»
اه ee ee ee
هرک ار اعضا داده می شود و آنها چگونگی حل مسئله را می ده ستده
د شاه تویاه رک عقیده رابه گروه ارائه مي دهه» Bye eee eos alle
به بحث گذارده مبی شود تا مفاهیم برای ارزیابی روشن تر و کامل تر شود؛ _
هر یک از اعضاه مستقلاً و مخفیانه عقاید را درجه بندی می کننده ! تصمیم گروه آن
تصمیمی خواهد بود که در مجموع بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد.
صفحه 12:
:تكنيك كلاد فكرى ©
شش جنبه پا سبک فکری
را تعریف کرده و برای هر
یک کلاه رنگی خاصی را به
عنوان سمبل تعیین می
كد
صفحه 13:
کلاه سفید:
با موضوعات و شكل هاى واقعى سروكار دارد .
بدون هيجكونه قضاوتى فقط واقعيت ها مورد
جستجو قرار مى كيرد.
صفحه 14:
کلاه سرخ:
برای بیان و حستجوی جنبه های فیجانی ۰ احساسی و غیراستدلالی و
برای اظیبار نظرات با این کلاه دلیلی خواسته نمی شود.
کلاه سرخ:
۱بزار مناسبی برای بیرون ریختن احساسات هیجانات. استقرارهاء
حدسهاء درکهای شهودی و اموری که احتیاج به استدلال نداشته باشد.
۲-گر در فرآیند تفکر و صحبت ها به اين گونه امور توجهی نشود آنها در
010 وان شده و + صورت محفی بر تمام تفکر قرد و مذاکرات آنر
می گذارند.
۳یا استفاده از این کلاه بی گیری یا حدس زدن احساسات دیگران لزومی
بيدا نكند و بنابراين مقاومت. ستیزه جویی و سوءتفاهمات کاهش می Wb
و از طرف دیگر از پافشاری و وسوسه برای توجیه عواطف کاسته می شود.
۳ گام گنس با کلاه سرخ گوینده احسابی شرم: گتاه یا غیرمنطقی
بوذن نمی کند.
صفحه 15:
کلاه سباه:
برای بیان و جستجوی جنبه های منفی. بدبینانه اما واقعی (مشابه
گروههای مخالف خوان).
كلاه زرد:
برای بیان و جستجوی جنبه های مثبت . خوش بینانه.اما و اقعی.
كلاه زرد:
۱-معجونی است از کنجکاوی . لذت و میل به عملی کردن چیزها.
۲-فرصت دیدن موضوعاتی که به نظر دیگران . .. . می آید
۳-تلاشی آگاهانه و سنجیده برای .. فکر کردن.
صفحه 16:
کلاه سبز:
برای بیان و جستجوی جنبه های جدید. خلاقانه و تازه
کلاه سبز:
Dae dL ال ل ل لوث
را
اين افكار حتى اكر برانكيزنده هم نباشند. براى بيشكيرى از انجماد
CE eer PAF Ce 0 000
صفحه 17:
كلاه آبى:
براى تنظيم و ساماندهى فرآيند برنامه ريزى براى تفكر و استفاده
ازكلاههايديكر (كلاه نظارت)
كلاه آبى:
ا ل ee
كنيم كه براى بررسى و بزوهش موضوع لازم است.
تعیین مرحله های مختلف فکری و اولوبت آنها
۱ ee Ete meee ee MONET Pl BS)
ERC Wanna one emery
صفحه 18:
تکنیک ۶ کلاه فکری:
۱-فرد در اثر تعویض کلاههای فکری, نقشش را در
گروه تغییر می دهد و نهایتا... . این
تغييرها باعث 271052127 فرت مى شود.
ا ا ا ل 70
cd ا ل ۳
هدايت مى شود.
صفحه 19:
تكنيى [ كلاه فكرى:
الا لكت
خواهند. فرامی خوانند.
؟-يكى از محدوديت هاى اصلى در فكر كردن. مقابله و مقاومت
ار ا ال |
صفحه 20:
۷
1 aruee hee gCe Tay oe aaa
اطلاعات. اميد و خلاقيت
ا ا ا eer
"-فراهم كردن زمينه جهت 20202 الكوهاى ذهنى به
oe .۱ , تمامی ظرفيت هاى ذهنى.
صفحه 21:
۵-تکنیک ارتباط اجباری:
هر را
*ير قرارى ارتباط بين موضوعات كاملا
نا
*مبنى بر رهايئ از "فرضيه ضبط 1
كك
rete ees ery لت
0 لوازم خانكى و بازيها
ات 3۳
صفحه 22:
Valu eV Cr Ken Cre ۱ به
ey Ul ma) ا"
رک و تزوازهزررزه ۱۳
۱ a¢-LoLe) ola skit yy
از ریز ا
_ ut to other uses
توا زر
ترتیبمجد] 66۲۲۵۲۱06۱6۱۱ .
صفحه 23:
Substitute
PR rey ae eee چه موادیرا
کار كرس
متلق شكل. بارتدكراز جاه طریتیمتوانسانم Chip
دروسرقهد#(غير از جتر ؛ كاه..)
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
۸
11/1 3
۲ سازو te سانمان *
تست ات سس
ا poe
۰ چیز بگویید که با ک وچکشدنه روششارافولیش میب ابد
صفحه 29:
Rearrangement
طواحیتومبیلباموتور بسشتا
* تغيير ساعانكار اذا راتحي كنتر لت يلفيى
صفحه 30:
000 ott Gt)
POSITIVE: luo
POSSIBLITIES:
لحتم لاتلاگسترشو تسعمیم)
0 د 4 a
صفحه 31:
P.P.0
تغییر و لصلاح ولکنشلفراد نسسبتسهلیدم هایجدبد دیگیلن4
م هستيم:دوسستهمكار.همسليه.اقوا ae
6: لیجاد. تسقوینو رشدو تسوسعهلستعداد و فرهنگخاقیتر
تک
© - Lars بسيلويفراد
صفحه 32:
تكنيك "چرا":
جراهاي دوران كودكي : زير
سؤال بردن نادانسته ها!
0 rns
iv
مثال: ركوة خوارى دن ادارات
صفحه 33:
نکنیک درنک خلاق:
ا re ere eS re eee ات اا 0000
گذاری در خلافیت):
سوی که درد نمی ند را دستهال می بت بم!
* به کمک آن از برخی عادت ها دست می کشیم و مسأله با مشکلی را
نشد ل نكن
#نشان ل 0000 2 مابراى خلا بودن است.
* مثال: مشتربان هتل دوست دارند غذا برای آنها
eye
ِ بر بت سس سر سس
صفحه 34:
تكنيك درنك خلاق:
كشف نيازهاي ينهان و شناخته نشده
مشتريان ابرازنمي كنند.
shy
رانندگي اتومبیل بدون سرنشین
صفحه 35:
راررند سازوسال: 6
باورود لطلاعاتب» ذهناز آنجا که
ار سازمان
نسم رس سح
00
شبيه تررينو آشناترينقالبذهنيقرار
RY
صفحه 36:
تکنیک وارونه سازی مسأله:
4 تكنيك اطلاعات وارونه وارد ذهن
می شوند . احتمال اینکه وارد قالب جدیدی
شوند افزایش می یابدودر نتیجه خروجی
قالب. با گذشته تفاوت خواهد داشت.ابن در
جدید ماده اولیه برای مراحل بعدی
را
می شود. 1
تمرین : عادات جسمی و فیزیکی خود را حتی
ey ene Conde ne Ler meee Wedge) اكت
با گذشته انجام دهید.
مثال: درهم كردن دستها
صفحه 37:
فایده واردنه سازی فساله:
١-استقاده از اين تكنيك كمك شايانى به شناسابى قالبهاى
ذهنى ينان حَوَدَ واد بكران مى كند.
"-در ضمن 20.207 فرد كاهش وو توان فرد براى
ررك سكير DSL 7
مفال: غروشگاههای ونجیره ای
تنش های روانی در منزل و محل کار
صفحه 38:
صفحه 39:
دستگیره در
(اکه د قفل باشه قرمز و اكه باز باشه سيزم).
صفحه 40:
صفحه 41:
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
ظرف زباله به شکل کاغذ مچاله
صفحه 46:
صفحه 47:
مبل به شکل گل
مبل به شکل لب
صفحه 48:
صفحه 49:
صفحه 50:
صتدلى زاهتی دو نفره
صفحه 51:
صفحه 52:
صفحه 53:
صفحه 54: