صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
اصلی ترین منبع رشد در قرن بیست و یکم رقابت, دانش یا تکنولوژی نیست بلکه کاربرد خلاقیت انسان است: #از اولین نوآوری ها در عصر حجر مانند تراش سنك چخماق: اختراع چرخ, ارایت ‎Pearly glee‏ ‎slo‏ علمی, فنی و صنعتی امروزی. همگی ‎arti‏

صفحه 4:
#در واقع تمام علوم و فنون و هنرها و به طور کلی همه تمدن انسان محصول خلاقیت است و در این خصوص نقش تکوینی و تتااملى دارو **امروزه براى بقا در صحنه رقابت , خلاقيت و تواورى يك امر مهم و حياتى مى باشد.

صفحه 5:
8 رابینسون خلاقیت را به عنوان یک مهارت اساسی بنیادی برای قرن 21 معرفی می کند که ما ‎Sly‏ ‏حل مشکلات و مسائل روزمره مان به آن نیازمندیم. © چالشهايي که امروز بشر با آن ها روبه روست,بی 7

صفحه 6:
تارخچه اصطلاح و مفهوم * روش هایی که جوامع مفهوم خلاقیت را درک می کنند در طول تاريخ تغيير كرده است. + در يونان و روم باستان كلمه اى كه مستقيماً برابر با كلمه خلاقيت باشد وجود نداشت. + در آن زمان مفهوم نابغه (6©121015) احتملاً نزديى

صفحه 7:
7 در دوران مسیحیت واژه برای کار خدا و آفریتش از هيج به كار مى رفت. ل اولين با رکلمه خلاقیت: توسنط شاعرلهستانى مايتيج كار هير متحصرا برای شعر به كار برده شد. در قرن18 و عضر روشنكرى: مفهوم خلاقيت كاربرد بیشتری درتئوری هنرپیداکردوآن راپیوسته بامفهوم

صفحه 8:
تارخچه اصطلاح و مفهوم @ اواخرقرن19و اوایل قرن20,ریاضیدانان ودانشمندان برجسته مثل هرمان هلمهولتز وهنری پوانکر شروع به بحث علنی کردند و فرایندهای خلاقانه خودرآمنهکیس گردند © شروع مطالعه علمی درموردخلاقیت توسط گیلفوردانجام شد که باعت موردپسندعامه كردن

صفحه 9:
Meaning of creativity #ريشه واژه خلاقیت از عبارت ‎"Create ” ga‏ گرفته شده است که در فرهنگ واژگان به گونه ای متفاوت تعریف میگردد. ۴از نظر لغوی در زبان فارسی, خلاقیت با سازه هایی همچون نوآوری, ابداع و اختراع تعریف شده که با وجود تشابه با سازه های ذکر شده, متفاوت از all

صفحه 10:
ابتكار:فرايند ايجاد هر جيز جديدى است كه قبلاً وجود نداشته است نوآوری:فرایند يايانى خلاقيت است كه به صورت یک محصول يا تولید بدیع و تازه آشکار می شود. خلاقیت فعالیتی فکری و ذهنی است, که لازمه و زیر ساخت نواوری است. ولی نواوری بیشتر جنبه عملی دارد و محصول نهایی عمل خلاق است.

صفحه 11:

صفحه 12:
* گیلفورد اعتقاد دارد که خلاقیت همان انديشه واگرا است. وی اعتقاد دارد که در تفکر واگرا هنگام رویارویی با مسئله, ذهن به سوی پاسخی نامعین و در جهت مختلف سیر می کند, در حالیکه تفکر همگرا زمانی به کار می رود که راه حل مشخص برای مستئله وجود داشته باشد.

صفحه 13:
+ گیلفورد تفکر واگرا یا به عبارتي تفکر خلاق را شامل چهار مهارت مي داند: + رواني (۴۱۷6۵۲۷ ): توانايي ذهن در تولید ایده هاي فراوان در مورد یک موضوع + انعطاف پذيري(۴۱۵۱[۱:0۷ ) : قابلیت تفسیر براي فكر کردن از یک بعد موضوع به ابعاد دیگر آن و در نتیجه تولید ایده هاي گوناگون و متنوع + ابتکار (0۲:91۳0۵۱16۷): قابلیت ذهن در نوآوري و ابداع یک ایده یا محصول نو و منحصر به فرد + بسط (6۱۵00۲6۵109): توانایی توجه به جزئیات در ین ار سا

صفحه 14:
3.از نظر استرنبرك خلاقيت تركيبى از ‎Fareed er Cee |e)‏ حساسيت در برابر نظرياتى است كه فرد را قادر مى سازدهء به نتايج مولدى م ل ‎wesw‏ 9 خشنودی دیگران است.

صفحه 15:
lefinition of creati ۲ ‏بف‌خلات‎ ۲ 3 گاردنرافراد خلاق را کسانی می داند که در حل مسائل چیره دست هستند, تولید هنری دارند, یا سئوال های تازه مطرح می کنند و انديشه های آنان ابتدا تازه و غیرمعمول تلقی می شود.

صفحه 16:
Definition of creativity an Vie oe 5 ‏#کاردتر و همکارانش تعریف هاى مربوط به‎

صفحه 17:
اين تعريف برحسب ویژگی های فردی نظیر عادت در زمينه تعريف مبتنى بر شخص خلاق مى توان سه :جنبه را مدنظر قرار داد "ویژگی های شناختی ۲"کیفیت های انگیزشی و شخصیتی ۷تجارب وقایع خاصی که در طول دوره رشد اتفاق می افتد

صفحه 18:
2 تعریف مبتنی بر فرایند ذهنی: انگیزش, ادراک, یادگیری و تفکر فرآیندهایی هستند که در بحث از خلاقیت مطرح شده اند. زیر مجموعه می باشد : "يافتن مسائل خوب و مفید ”حل مسائل ‎ay‏ انجام رسانيدن راه حل ها

صفحه 19:
:زتعریفمبتنویر تاثیرانمحیط فرهنگی 3 *محيط يا زمینه می تواند به سه طریق اساسی روی خلاقيت تاثير بگذارد: 1 منابع و مساعدات کلی موجود برای افرادی که در درون آن محیط هستند. 2 اثرات خاص و منحصربه فرد در آن زمینه ای که تجربیات خلاق وجود داشته باشد. 3) ویژگی های خاص که هر کدام موجب ترقی یا بازداری خلاقیت می شود.

صفحه 20:

صفحه 21:
. اين گروه از تعریف امروزه در پژوهش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و شامل پاسح دادن به آزمون های خلاق, تولید و اختراع کردن بر اساس فنون جديد و ايجاد عقايد بديع است. " محصول نهایی باید نو, بر اساس هنجار جامعه و قابل تعمیم دهی باشد .

صفحه 22:

صفحه 23:
دیدگاه های نظری در مورد ی گرایی گرایی تحلیل گری

صفحه 24:
دگاه روات د ‎poll‏ در ۳ در این دیدگاه, خلاقیت محصول فرایند اولیه است. فروید اعتقاد داشت که تنها افرادی که شادمان نیستند رویا و تصورات آرزومندانه را تجربه مى * وی معتقد بود بین اختلال روانی و خلاقیت ارتباط زیادی وجود دارد, زیرا منشأ هر دو سائق هاى زیستی و آرزوها است. خلاقيت در واقع تصعيدى

صفحه 25:
* واتسون نظریه رفتارگرایی را در پاسخ به نظریه روان تحلیلگری بنا نهاد و اساس این نظریه تجربه ار *# خلاقیت از دیدگاه رفتارگرایان یک الگوی شناختی- رفتاری است که ابتدا ناآگاهانه است و سپس در متن یک محرک تحریک میشود **شرطى شدن عامل به عنوان یک محرک به فرد

صفحه 26:
are

صفحه 27:
دیدگاه ‎wad Las‏ 520 در مورد * والاس مراحل را در ‎GMS agi‏ اینگونه 1 مرحله آماده سازی 2 مرحله کمون 3 مرحله روشن نگری 4. مرحله بازنگری

صفحه 28:
‎gull jo‏ دیدفاه, به خلافیت از دید آزمون نگریسته شده و تلاش مى شود که خلاقیت انسان ها با استفاده از ابزار و وسایل کمی اندازه گیری شود. * گیلفورد از بنیانگذاران اين دیدگاه است .

صفحه 29:
دیدگاه روان سنجی در مورد تورنس(۲0۲۲3۱۱66 ) نیز نزدیک به 60 سال بر روی خلاقیت در زمینه روانسنجی مطالعه و تحقیق ‎eG‏ ‏" وی خلاقیت را فرایند حس کردن مشکلات, اختلاف نظر درباره اطلاعات, خطا کردن در عناصر و عوامل, حدس زدن و تشکیل فرضیه ها درباره اين کمبودها, ارزیابی و آزمایش این حدس ها و فرضیه

صفحه 30:
دیدگاه انسان گرایی در مورد خلاقین * انسان گرائی از جمله مکاتبی است که به خلاقیت توجه ۰ 0 ۰ oe خاصى نموده است. برخلاف رفتاركرايان و روان تحليل كرايان, انسان كرايان خلاقيت را فرايندى برتر و نشانى از خودشكوفايى در انسان مى دانند. وان سا ۱ پیشرفت به سمت سلامتی و تکمیل شدن می بینند. به عقیده راجرز فرایند خلاق به طور کلی ريشه در سائق خودشکوفایی دارد.

صفحه 31:
#مازلو بر اين باور است که سه نوع خلاقیت وجود دارد: 1. خلاقیت اولیه:این خلاقیت از فرایتدهای اولیه ناشی می شود و شباهت هايى با خلاقيت روانكاوى دارد . 2 خلاقيت نانويهاائن خلاقينت: بركرفنه اراخلاهنت اولية است که تحلیل» نظم و كار سخت نيز وارد آن شده است. 3 خلاقیت ترکیبی:آخرین طبقه بندی مازلو است و ترکیبی از خلاقیت اولیه و ثانویه می باشد, ‎Liste «S‏ کارهای بزرگ هنری» فلسفی و علمی است.

صفحه 32:
MASLOW'S HIERARCHY THEORY OF HUMAN NEEDS AND MOTIVATION 0-03 ‏جلي وك يي‎ According to Dr. Masiow, basic fundamental needs must ‏سنا‎ 'be met to the satisfaction of the recipient before higher needs have a meaning. Further motivation requires. ۵ IESER satisfaction of the next level of the hierarchy Ce 07 performing toward their His research confirms that a person is only motivated penne by untiled needs ‏و۱ ل‎ ۱۵ Sn Mee eer ‏ی‎ tt ee ar) eet rar aa The basic need for physical safety, a safe working environment, Preteen iret ater hare 020 1 ‏تكنادم 6ه‎ 3051 ee ee ed

صفحه 33:
* ترزا آمابیل خلاقیت راازطریق تلاقی سه

صفحه 34:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان