پزشکی و سلامت طب سنتی

خواص و مضرات گوشت ها

gooshtha.ppt [Repaired]

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خواص و مضرات گوشت ها”

خواص و مضرات گوشت ها

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: گوشت ها خواص و مضرات

اسلاید 3: گوشت خوک : در جوامعی که از گوشت خوک مصرف می کنند ، بی بندباری بسیار زیاد است. در طب سنتی داریم که با خوردن هر گوشتی رفتار آن حیوان را میگیریم.مثلابا خوردن گوشت شتر صبور می شویم و .... حضرت امام رضا(ع) فلسفه حرمت گوشت خوک را اينگونه تبيين مي فرمايند:«خوک، حيواني است شهوت ران… ! چندانکه غريزه شيطاني شهوت، آنچنان وجودش را تسخير نموده که بر خلاف ساير حيوانات كه نوعي غيرت داشته و از تعدي همنوعان به جنس ماده شان جلوگيري مي کنند، او نسبت به چنين اموري بي تفاوت و عاري از احساس است و چون حالت ياد شده از طريق خوردن گوشت خوک نيز سرايت پيدا مي کند، خداوند آن را حرام نمود تا مرض بي غيرتي در بين مردم رواج نيابد» (علل الشرايع ، شيخ صدوق).

اسلاید 4: گوشت گنجشک:گرم.پائین آورنده فشار خون (سرد).درمان افسردگی. گوشت کبوتر:بسیار گرم و خشک.بالا برنده فشار خون(گرم).بز ماده و میش و بز پیر و قوچ:هیچ یک خوب نیست. ولی قوچ از بقیه بهتر است.

اسلاید 5: گوشت شتر مرغ:گوشت آن براي فلج،لرزش،درد مفاصل و كمر، بيماري هاي سرد رحم مفيد است.خوردن روغن پيه آن براي تكلم كودكان ورفع سردي بدن نافع است.ماليدن روغن پیه آن به بدن وپاها باعث سرعت حركت اطفال مي شود.گوشت شترمرغ، تحليل برنده باد و برطرف كننده بلغم مي باشد.گوشت شتر مرغ ديرهضم است.براي گرم مزاجان مضر است.

اسلاید 6: گوشت گوسفند و بره :بهترین گوشت ها و مناسب ترین گوشت ها نزدیک به مزاج انسان گوشت گوسفند نر بین شش ماه تا یکساله ، سیاه رنگ و خصی باشد و در چمن و بنفشه چرا کرده باشد و محبوس مغلول نباشد و ذبح شده در همان روز باشد.دست و سینه آن ( مقدم) بهتر از ران و پشت و گرده آن است و سمت راست بهتر از سمت چپ است و وحشی آن خشکتر و اهلی آن با رطوبت تر است.برای هر نوع طبخی مانند: شوربا و کباب و بریان و آب گوشت مناسب است . گوشت گوسفند استخوان‌دار است.چربی گوشت گوسفند نسبت به چربی گوشت گاو یک به 10 است.رنگ گوشت گوسفند، قرمز روشن است.

اسلاید 7: گوشت بره:گوشت بره (نر و ماده) گوشتی روشن – صورتی پررنگ– کم‌چرب و لطیف است.زود می‌پزد و طعم بسیار خوبی دارد.این نوع گوشت از اوایل اسفند تا اوایل تیرماه در بازار به راحتی پیدا می‌شود.گوشت بره ماه فروردین خیلی لطیف‌تر از گوشت بره ماه اسفند است.

اسلاید 8: هنگام استفاده از گوشت گوسفند و بره:خانم‌های کدبانو برای تهیه گوشت قیمه و قورمه از گوشت ران استفاده می‌کنند.از گوشت راسته و فیله، برای پخت چلوگوشت، کباب و ته‌چین استفاده می‌کنند.ماهیچه را برای تهیه سوپ و آش (تقویتی و مریضی) مناسب می دانند.از گوشت گردن گوسفند، برای پخت آبگوشت استفاده می‌کنند.گوشت دنده و قلوه‌گاه را نیز برای چرخ‌کردن مناسب می‌دانند.

اسلاید 9: بز و بزغاله : طبیعت گوشت بز سرد و تر است.گوشت بز برای افراد گرم مزاج مناسب است.برای افراد سرد مزاج بخصوص اگر با غذاهای ترش خورده شود زیان آوراست.گوشت بزغاله (نر و ماده) لطیف و خوش‌طعم است.گوشت بز بالغ- به ویژه اگرماده باشد- سفت و دیرپز است و البته کمی بدبوست.گوشت بز طبع سردی دارد اما کاملا بدون دنبه و چربی است و این یعنی مصرف آن برای افرادی که چربی و فشار خون بالا دارند، مفید و مناسب است.

اسلاید 10: اگر کلیه بز را ورقه کنند، پودر گوگرد بر آن بپاشند و بالای آتش گذارند، آبی که از آن میچکد بر بهق بمالند، در مدت کوتاهی بهق مداوا خواهد شد.شیر بز، مقاومت بدن را در برابر بیماریها بخصوص بیماریهای عفونی زیاد میکند وافراد سرد مزاج بهتر است شیر بز را با کمی عسل یا نبات میل نمایند. افرادی که از حال طبیعی لاغرتر میباشند و لاغری آنان مربوط به بیماری خاصی نیست اگر مدتی شیر بز را با عسل و مختصری زعفران صبح ها بخورند لاغری آنان مرتفع خواهد شد.افرادیکه پاشنه پای آنان زیاد میترکد چنانچه پیه بز را داغ کرده و چند روزی با ذوب شده این پیه شقاقها را چرب نمایند شقاقها بهبودی یافته و خشکی پوست نیز تقلیل خواهد یافت.

اسلاید 11: گوشت شتر: پیامبر (ص): گوشت شتر بخورید. این گوشت را فقط مؤ منانى که مخالف یهود هستند، مى خورند؛ البته یهودى که دشمنان خدا هستند.بزرگان دینمان در روایات، خوردن آن را هر چند وقت یک‌بار توصیه کرده‌اند.رنگ تیره‌ای دارد.طبع این گوشت گرم و خشک است و مزه آن اصلا شیرین نیست .این گوشت به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفر برای کسانی که استخوان درد یا درد مفاصل دارند، فوق‌العاده مفید است .

اسلاید 12: گوشت شتر: مصرف این نوع گوشت- به ویژه اگر همراه با سبزیجات پخته شده باشد (مثلا درآش) آرامش‌بخش و باعث روان‌شدن ذهن می‌شود.پزشکان خوردن آن را هر چندوقت یک‌باربه افراد بالای 60 سال توصیه می‌کنند. متاسفانه با اینکه گوشت شتر، ارزان‌تر است و خیلی مفیدتر، به خاطر رنگ تیره (زرشکی مایل به سیاه) چندان مورد توجه مردم نیست.

اسلاید 13: گوشت های صید:طبیعت خشک و مولد خلط سودا می باشد و خوب نیستند ولی گوشت آهو از همه بهتر است.گورخر: طبیعت آن گرم و خشک در سوم است و برای درد مفاصل خوب است.گوزن: طبیعت آن گرم و خشک در سوم است و مولد خون سودا است و معمولا سمی است به جهت خوردن مار.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید