کسب و کار مدیریت و رهبری

خودارزیابی و سرآمدی سازمانی

khod_arzyabi_va_saramadi_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خودارزیابی و سرآمدی سازمانی”

خودارزیابی و سرآمدی سازمانی

اسلاید 1: سمینارآشنايی با مفاهيم خودارزيابی و سرآمدی سازمانی

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: نگاهی کلی به موضوعمزایای پایبندی و استفاده مستمر از مدل ” تعالی سازمانی“ابعاد مدلخود ارزیابی و روشهای مرسوممفاهیم کلیدی سرآمدیساختارمدلمکانیزم اندازه گیری

اسلاید 4: مزاياي مدل تعالي سازماني برخورداري اين مدل از ديدگاه سيستماتيك و فراگير مديريت مبتني بر فرآيندهاي سازمان توجه ويژه به نتايج كسب شده توسط سازمان ارزيابي مبتني بر واقعيات مشاركت گسترده كاركنان شناسايي نقاط قوت و زمينه هاي قابل بهبود تبادل تجربيات درون و برون سازماني با بكارگيري ابزار بهينه كاوي ( Benchmarking ) استفاده از رويكرد خودارزيابي به منظور تعالي سازمان

اسلاید 5: ارزیابی عملکردعملکرد مناسب؟آیا پایا باقی می ماند؟نیاز به بهبودنمایش موفقیتارزیابی نتایج بدست آمدهنیاز به درک ارزیابی جهت گیری هابرنامه ریزی نتایجانتخاب نوع تغییرفرآیندها و برنامه هاتغییر مراجعاجرای برنامه هابررسی نتایج

اسلاید 6: 6مهمترين جوايز كيفيتDeming Prize1951The European Quality Award1991The Malcolm Baldrige National Quality Award1987Japan

اسلاید 7: معيارهاي سنجش و زير معيارها (Criteria)ارزش‌ها و مفاهيم محوري يا پايه‌اي(Core values and Concepts)مدل امتيازدهي(Scoring Model)چارچوب خود ارزيابي(Self-Assessment Framework)ابعاد مدل تعالي سازمانی

اسلاید 8: Self AssessmentModelProcessEvidenceTrainingStrengthsScoreAreasforImprovementActionPlanوروديها و خروجيهاي خودارزيابي

اسلاید 9: 9فرآيند خودارزيابيقدم های 1تا 8قدم 7شناسائی و اجراي اقداماتاصلاحیقدم 5هدايتخود ارزيابي قدم 4انتخاب و آموزش كاركنان درگيردر فرآيند خود ارزيابيقدم 3برنامه‌ريزي برای اجرای خود ارزيابيقدم 2ایجاد و گسترش استراتژی ارتباطی براي قدمهای8-3قدم 1ایجادو حفظ حمایتها قدم 6بررسی دستآوردها و تعیین اولویت ها نظارت بر پیشرفت ها و بازنگری فرآیند خودارزیابیقدم 8

اسلاید 10: معيارهاي انتخاب روش خودارزيابي منابع موجود نتايج مورد انتظار از خودارزيابي تعداد دفعات خودارزيابي انجام شده ساختار سازماني و دامنه عملكرد خودارزيابي بلوغ سازماني

اسلاید 11: روش خودارزيابي و بلوغ سازمانيتلاش كمتلاش متوسطتلاش زيادسازمان بالغپرسشنامه مناسبكاربرگشبيه سازي جايزهدر مسير تعاليپرسشنامه و كارگاهماتريس و كارگاهكاربرگكارگاه تسهيل شدهشبيه سازي جايزه آزمايشيكاربرگ و كارگاهآغاز حركت در مسير تعاليپرسشنامه ابتداييماتريس استانداردپرسشنامه استانداردپرسشنامه مشروحيا ماتريس طراحي شده

اسلاید 12: جمع بندي روش‌هاي خودارزيابي نقاط قوت زمينه هاي بهبوددقت امتيازاتدرك مدلبازديد ميدانيمتخصصان ارزيابيصرف منابعپرسشنامهNoLowNoNoNoLowMediumماتريسNoLowNoNoNoLowMediumكارگاهYesMediumYesNoYesMediumكاربرگYesMediumLowYesOptionalYesMediumHighشبيه سازي جايزهYesHighYesOptionalYesHigh

اسلاید 13: مسير تعالي10008006004002007 6 5 4 3 2 1ورود Entryكاربري Userزمان (سال)World- Classكلاس جهاني

اسلاید 14: مدل سرآمدي EFQM

اسلاید 15: مدل تعالي سازماني PEOPLE (9%)PARTNERSHIPS AND RESOURCES (9%)PEOPLE RESULTS(9%)POLICY & STRATEGY(8%)CUSTOMER RESULTS(20%)كاركنانشراكتهاو منابع نتايج كاركنان نتايج جامعهرهبــريخط مشي و استراتژيفرآيندها نتايج مشترياننتايج كليدي عملكردتوانمندسازهانتايج يادگيري و نوآوري%10%9%9%8%14%9%6%20%15%50%50

اسلاید 16: ارزشها و مفاهيم محوري جايزه كيفيت اروپانتيجه مداريResults Orientationمشتري محوريCustomer Focusمديريت بر اساس فرآيندها و حقايقManagement by Processes and Factsمشاركت و توسعه نيروي انسانيPeople Development &Involvementيادگيري مستمر ، بهبود و نوآوريContinuous Learning,Improvement & Innovationتوسعه شراكت تجاريPartnership Developmentمسئوليت نسبت به جامعهPublic Responsibilityرهبري و ثبات در مقاصدLeadership &Constancy of Purpose

اسلاید 17: سازمان سرآمد به نتايجي دست مي‌يابد كه تمامي ذي‌نفعان سازمان را مشعوف مي‌كند مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: ايجاد ارزش افزوده براي تمام ذي‌نفعان موفقيت پايدار براي تمام ذي‌نفعان درك نيازمندي‌هاي حال و آينده سازمان ايجاد هم راستايي و تمركز در سطح سازمان مشعوف كردن ذي نفعان سازماننتيجه‌مداری

اسلاید 18: سازمان سرآمد ارزش پايدار براي مشتري ايجاد مي‌كند مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: وجود مشتريان مشعوف شده سطح بالاي حفظ مشتريان و جلب اعتماد آنها توسعه سهم بازار موفقيت پايدار سازمان درك مزاياي رقابتيمشتري محوری

اسلاید 19: سازمان سرآمد رهبراني دارد كه جهت‌گيري شفافي براي سازمان وضع كرد‌ه اند مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: روشن شدن مقصود و جهت‌گيري سازمان ايجاد يك هويت شفاف براي سازمان ايجاد رفتارهاي سازگار و الگو در سطح سازمان دستيابي به نيروهاي كار متعهد‌، با انگيزه و موثررهبري و ثبات در مقاصد

اسلاید 20: تعالي يعني مديريت سازمان از طريق مجموعه‌اي ازسيستم‌ها، فرايندها و واقعيت هاي مرتبط مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: حداكثر كردن كارايي و اثربخشي در دستيابي سازمان به اهداف خود و ارايه محصولات تصميم گيري موثر و واقع گرايانه افزايش اعتماد ذي‌نفعان به سازمانمديريت مبتني بر فرآيندها و واقعيت‌ها

اسلاید 21: سرآمدي يعني حداكثر كردن مشاركت كاركنان مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: ايجاد حس تعلق به اهداف و مقاصد سازمان نيروي كار متعهد، وفادار و با انگيزه سرمايه‌هاي فكري بسيار با ارزش به فعل در آمدن توان بالقوه كاركنانمشاركت و توسعه نيروي انساني

اسلاید 22: سرآمدي يعني به چالش طلبيدن وضع موجود و ايجاد تغيير از طريق نهادينه كردن يادگيري به قصد خلق نوآوري مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: ايجاد ارزش افزوده بيشتر بهبود اثربخشي و كارايي افزايش قابليت رقابت سازمان نوآوري در محصول چالاكي سازماني يادگيري، نوآوري و بهبود مستمر

اسلاید 23: سرآمدي يعني توسعه و حفظ مشاركت‌هايي كه براي سازمان ارزش افزوده ايجاد مي‌كنند مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: بهينه شدن شايستگي‌هاي محوري تسهيم ريسك و هزينه(و كاهش آن براي سازمان) بهبود قابليت رقابت سازمانتوسعه شراكت تجاری

اسلاید 24: سرآمدي يعني فرارفتن از چارچوب الزامات قانوني كه سازمان در داخل آنها فعاليت مي‌كند مزايايي كه از به كارگيري اين اصل عايد سازمان مي شود: بهبود تصوير سازمان در جامعه افزايش نام تجاري سازمان محيط كار ايمن تر و بهداشتي ترمسئوليت نسبت به جامعه

اسلاید 25: 1b1c1dAreas to address(non prescriptive guidelines)PARTNERSHIPS& RESOURCESPEOPLEPROCESSESSub-CriteriaPOLICY &STRATEGY1aCriteriaLEADERSHIPساختار توانمندسازها

اسلاید 26: KEY PERFORMANCERESULTSSOCIETYRESULTSCUSTOMERRESULTSPEOPLERESULTSPerceptionsIndicatorsSub-CriteriabaCriteriaOutcomesIndicatorsbaساختار نتايج

اسلاید 27: پويايي مدل EFQM ارتباط توانمندسازها و نتايجنتايجResultsتوانمندسازهاEnablersاتخاذ تصميم ...علل ...تلاش سازماني ...... پيامد و نتايج... آثار... تاثير بر كاركنان و عملكردفاصله زماني

اسلاید 28: پويايي مدل EFQM ارتباط دروني معيارهاي نتايج 6bTime lagLagging indicatorsLeading indicators6a7b7a8b9b8a9aشاخصهايعملكرديطرزتلقيذينفعاننتايج و خروجيهايعملكردي

اسلاید 29: ويژگي‌هاي خاص مدل EFQM   مزاياي خاص مدل EFQM باعث شده است كه هم اكنون كاربرد مدل حتي در خارج از مرزهاي اروپا نيز متداول شود : توجه همزمان ومتعادل به عوامل توانمند سازها و نتايججامعيت معيارهاي مدل در تمام ابعاد سازمان توجه خاص مدل به مشتري و تعادل در ذي نفعان تاكيد معيارها و زير معيارهاي مدل بر نظريه هاي نوين علم مديريت توزيع متوازن امتيازات در زير معيارها و شاخص ها تاكيد مدل بر مقوله هاي بهبود و آينده نگري و ارزيابي بر اساس بهبود تاكيد مدل بر افراد سازمان بعنوان دارايي‌هاي با ارزش سازمان

اسلاید 30: 30LeadershipPolicy & StrategyPeoplePartnership & ResourcesProcessesPeople ResultsCustomer ResultsSociety ResultsKey Performance ResultsThe Model Initiative FrameworkTEAMWORKEMPOWERMENTLEARNINGSTRATEGIC DEPLOYMENTCORE COMPETENCESMARKET FOCUSRE-ENGINEERINGBENCHMARKINGISO 9000EMPLOYEE SURVEYS FOCUS GROUPSSHAREHOLDER VALUECORPORATE AND UNIT SCORECARDSENVIRONMENTSAFETY ISO 14001ACTIVITY BASED COSTINGSUPPLY CHAIN MANAGEMENTIT SYSTEMSASSET MANAGEMENTCHAIRMAN’S AWARDSEFQM PRESENTATIONSPRESIDENT’S LUNCHES360 DEGREE FEEDBACKCUSTOMER LOYALTY/VALUE CUSTOMER FIRST CUSTOMER FOCUS9015080602009014090100امتيازات مدل EFQM

اسلاید 31: ساختار مدل (EFQM)592736411a1b1c1d2a2b2c2d3a3b3c3d3e4a4b4c4d4e5a5b5c5d5eزير معيارنكات راهنما6a6b7a7b8a8b9a9bمعيار81e

اسلاید 32: رهبــري1d - تقويت فرهنگ تعاليدر بيـــن كــاركنــان1a - تدوين ماموريت، چشم انداز، ارزشــها و اخلاقيات سازمان و عمـــل بــه آنــها1e - درك تحول سازمانيو حمـــايت آن1c - تعامل با مشتريان، شركاو نمايندگان جامعه1b - مشاركت در ايجاد، توسعه وبكارگيري سيستمهاي مديريت و بهبــود مستــمر آنــها

اسلاید 33: ارتباط و تعامل زير معيارها1aنهايت، جهت گيریو فرهنگ سرآمدی1bايجاد و اجرای سيستم‌های مديريت سازمان1cتعامل با مشتريان، شرکا و جامعه1eشناسايی و حمايت از تغييرات سازمانی1dانتقال اطلاعات ، انگيزشحمايت و تقدير از کارکنان

اسلاید 34: خط مشيو استراتژي2c - تدوين، بازنگري و به روز نمودن خط مشي و استراتژي2b - خط مشي و استراتژي مبتني براطلاعات حاصل از اندازه گيري عملكرد، تحقيقات،يادگيري و فعاليتهاي بيروني مرتبط2a - خط مشي و استراتژي مبتني بر نيازها و انتظارات حال و آينده ذينفعان2d - اشاعه و جاري نمودن خط مشي و استراتژي در سازمان از طريق چارچوب فرآيندهاي كليدي

اسلاید 35: منابع انساني( كاركنان )3a - برنامه ريزي و مديريتمنابع انساني و بهبود آنها3e - تشويق، تقدير و توجه به كاركنان3b - شناسايي دانش و شايستگي كاركنانو حفظ و توسعه آنها3c - مشاركت كاركنان در مسائل سازمانو توانمند نمودن آنها3d - برقراري گفتمان دو سويهبين كاركنان و سازمان

اسلاید 36: ارتباط و تعامل زير معيارها3aبرنامه ريزی، مديريت و بهبود منابع انسانی3eتشويق، تقدير و مراقبت3cمشارکت و توانمند سازی3dشناسايی و حمايت از تغييرات سازمانی3bتوانمندسازی و ارتقای دانش و شايستگی افراداقدامتمرکز بر توانايي ها با توجه به اهدافمحيط مناسب

اسلاید 37: شراكت هاو منابع4a - مديريت شراكت هاي برون سازماني4e - مديريت اطلاعات و دانش4b - مديريت منابع مالي4c - مديريت ساختمان ها، تجهيزات و مواد4d - مديريت تكنولوژي

اسلاید 38: ارتباط و تعامل زير معيارهاخط مشيو استراتژي4cمديريت مواد، ساختمان ها و تجهيزات4a مديريت شراکت های برون سازمانی4eمديريت اطلاعات و دانش4bمديريت مالی4dمديريت تکنولوژی

اسلاید 39: 39شركاي خارجي سازمان مديريت مي شوند.شناسايي شركاي كليدي و فرصت هاي استراتژيك سازمان همسو با خط‌مشي و استراتژي نظام‌مند‌سازي روابط با شركاء به منظور حداكثر سازي ارزش ايجاد زنجيره ارزش شركاء با ارزش فزاينده حصول اطمينان از سازگاري فرهنگي و تسهيم دانش با سازمانهاي شريك حمايت از توسعه دو جانبه ايجاد و حمايت از تفكر خلاق و نوآورانه با كمك شركاء ايجاد هم افزايي با شركاء به منظور بهبود فرآيندها و افزودن ارزش به زنجيره تامين يا زنجيره مشتري

اسلاید 40: منابع مالي مديريت مي شوند بهره گيري از منابع مالي براي حمايت از خط مشي و استراتژي تدوين و اجراي استراتژي ها و فرآيندهاي مالي ارزيابي سرمايه ها در ابعاد دارايي هاي مشهود و نامشهود استفاده از مكانيزم ها و پارامترهاي مالي به منظور حصول اطمينان از ساختار تامين مالي كارآمدمديريت ريسك متوجه منابع مالي

اسلاید 41: ساختمانها، تجهيزات و مواد مديريت مي شوندبهره گيري از دارايي ها براي حمايت از خط مشي و استراتژي مديريت بهره برداري و نگهداري دارايي ها به منظور بهبود عملكرد چرخه‌هاي عمر كل دارايي‌ها مديريت امنيت دارايي ها اندازه گيري و مديريت هر گونه اثرات مخرب دارايي هاي سازمان بر كاركنان و جامعه (شامل مسائل ايمني و بهداشت) بهينه سازي موجودي مواد بهينه سازي مصرف كاهش و بازيافت ضايعات حفظ منابع تجديد نشدني جهاني كاهش هر گونه اثرات مخرب جهاني محصولات و خدمات سازمان

اسلاید 42: تكنولوژي مديريت مي شودشناسايي و ارزيابي گزينه ها و تكنولوژيهاي نوين با الهام از خط‌مشي و استراتژي و اثر آن بر كسب و كار و جامعه مديريت دارايي هاي تكنولوژي مديريت بهره برداري از تكنولوژي موجود نوآوري تكنولوژي مهار تكنولوژي به منظور حمايت از بهبود شناسايي (تكنولوژيهاي جديد) و جايگزيني تكنولوژي منسوخ

اسلاید 43: اطلاعات و دانش مديريت مي شوندجمع آوري، ساختاردهي و مديريت اطلاعات و دانش به منظور حمايت از خط مشي و استراتژي فراهم آوري دسترسي مناسب به اطلاعات مرتبط براي استفاده كنندگان داخلي و خارجي حصول اطمينان و بهبود و حفاظت از مالكيت فكري به منظور حداكثرسازي ارزش مشتري تلاش براي دستيابي و افزايش دانش موثر ايجاد تفكر خلاق و نوآورانه در داخل سازمان از طريق استفاده از منابع دانش و اطلاعات

اسلاید 44: فرآيندها5b - بهبود و نوآوري در فرآيندهابراي جلب رضايت كامل و ايجاد ارزش افزودهبراي مشتريان و ساير ذينفعان5d - توليد، تحويل و پشتيبانيحصولات و خدمات5c - طراحي و توسعه محصولات و خدماتبراساس نيازها و انتظارات مشتري5a - طراحي و مديريت سيستماتيك ( نظام مند ) فرآيندها5e - مديريت و ارتقاء ارتباط با مشتري

اسلاید 45: ارتباط و تعامل زير معيارها5aطراحی ومديريتفرایندها5b بهبود فرايندها5dتوليد ، تحويل و خدمات پس از فروش5eمديريت ارتباط با مشتريان5c طراحی و تکوین محصول6نتايج مشتريانمديريت فرايندهامحصولات و خدماتمديريت و توسعه

اسلاید 46: سازمانهاي متعالي بطور فراگير نتايج مهم مرتبط با مشتريان، كاركنان، جامعه و اجزاء اصلي خط مشي و استراتژي را اندازه گيري كرده و به آنها دست مي يابند نتايجكليديعملكردي9b - شاخصهايكليدي عملكردي9a - دستاوردهايكليدي عملكردينتايجمشتري6b - شاخصهاي عملكردي6a - شاخصهاي برداشتينتايجكاركنان7b - شاخصهاي عملكردي7a - شاخصهاي برداشتينتايججامعه8b - شاخصهاي عملكردي8a - شاخصهاي برداشتي

اسلاید 47: Measurement SystemEnablers – 7 AttributesResults – 5 Attributes32 (24 + 8) scores + weightsMax = 1000 points

اسلاید 48: 48منطق رادارDetermine the Results requiredPlan & develop ApproachesDeploy ApproachesAssess & Review

اسلاید 49: فروش/ درآمد %138513861387نتايج

اسلاید 50: نتايج138713861385فروش/ درآمد %رقيب

اسلاید 51: توجه به مفهوم نتايج138713861385فروش/ درآمد %رقيببهترين در صنعت

اسلاید 52: TrendsTargetsComparisonCauseScopeتوجه به مفهوم نتايج

اسلاید 53: از توجه شما متشكريم

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید