khodro_va_alodegie_hava

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خودرو و آلودگی هوا”

خودرو و آلودگی هوا

اسلاید 1: لطفا برای بقای خود، ما و آیندگان دقایقی وقت بگذارید و این مجموعه را بخوانید... شما آگاهید، پس مسئولید!

اسلاید 2: بدون شک شما آلودگی هوا را حداقل در شهرهای بزرگ حس کرده اید؛ آنجا که نفس کشیدن سلامتی به بار نمی آورد.توجه: امروز آلودگی هوا بسیار زیاد است.در برخی شهرها، مانند مکزیکو سیتی، سانتیاگو، مسکو، پکن ... رادیو هشدار می دهد: سالمندان و کودکان نباید خانه شان را ترک کنند.ورزشکاران امروز از ورزش خودداری کنند.بیماران آسمی باید اکسیژن همراه خود داشته باشند.دیگر افراد در محیط شهر از ماسک استفاده کنند.

اسلاید 3: برای حل این مشکل که هم اکنون فاجعه ای جهانی شده است، راه حلی وجود داشته است! آیا هرگز در موردش شنیده اید؟

اسلاید 4: سال 1996 نخستین سال تولید خودرو برقی به نام EV1 توسط جنرال موتورز در آمریکا بود که در خیابان های ایالت کالیفرنیا متداول شد.

اسلاید 5: خودرو برقی به نام EV1

اسلاید 6: این خودرو ها سریع بودند و از صفر تا صد کیلومتر سرعت را در کمتر از 9 ثانیه شتاب می گرفتند! ... و آن ها بسیار کم صدا بودند.

اسلاید 7: آن ها آلودگی زیستمحیطی نداشتند و حتی... لوله اگزوز عقب نیز نداشتند!

اسلاید 8: آن ها به سادگی در گاراژ خانه با برق شارژ می شدند!

اسلاید 9: چطور ممکن بود؟!؟ده سال بعد، این خودرو های محبوب و در واقع متعلق به آینده، ناپدید شدند!جالب اینکه از ابتدا این خودرو ها توسط جنرال موتورز فقط اجاره داده می شدند و فروخته نمی شدند ...... و مدت زمان اجاره ده ساله هرگز تمدید نشد!

اسلاید 10: از بین برد! بله، از بین برد!جنرال موتوزر بر خلاف میل استفاده کنندگان، به اجبار خودرو EV1 را جمع آوری کرد و سپس همه را ...

اسلاید 11: نمونه ای از گورستان این خودرو له شده!

اسلاید 12: در سال 1997، نیسان در توکیو خودرو الکتریکی کوچکی را با موفقیت عرضه کرد. بطوریکه شورای اداری شهر پاسادنا در کالیفرنیا، این خودرو را به عنوان وسیله نقلیه کارکنان شهر انتخاب کرد.

اسلاید 13: آنها این خودرو را به دلیل آسانی و کارآئی زیاد در رانندگی شهری انتخاب کردند؛ آن را می توانستند در هر جائی به راحتی پارک کنند و هزینه سوخت ناچیز بود.

اسلاید 14: با تمام تلاشی که شهر برای خرید خودرو ها کرد، پاسخ نیسان ” خیر “ بود!نیسان نیز خودرو ها را اجاره ده ساله داده بود که در سال 2006 قراردادش با شهر پاسادنا به اتمام رسید.

اسلاید 15: آن ها را نابود کرد!! نیسان تمامی خودرو ها را پس گرفت و ...DESTROY!

اسلاید 16: این خودرو برقی با تکنولوژی پیش رفته اش بسیار مورد استقبال مصرف کنندگانش از سال 1997 قرار گرفته بود.در سال 2003 تویوتا تصمیم گرفت تولید خودرو RAV 4-EV را که برقی بود متوقف کند.

اسلاید 17: هزینه شارژ باتری (جایگزین بنزین) حدود 9 سنت (09/ 0 دلار) برای هر کیلووات ساعت بود و در واقع با فقط 2/70 دلار شارژ کامل می شد! تکرار داستان: خودرو ها اجاره ای بودند و در سال 2005 مدت قرارداد اجاره تمام شد.

اسلاید 18: تویوتا در پایان دوره اجاره با شتاب آن ها را جمع کرد تا ... آن ها را نابود کند!!

اسلاید 19: مردم برنده شدند! تویوتا نهایتا پذیرفت و اجازه داد آن ها که خودرو برقی را اجاره کرده اند، بتوانند آن را بخرند.... اما سپس برخی از شهروندان آمریکائی استفاده کننده از این خودرو، تشکلی را سازمان دادند. در تلاشی برای نجات RAV 4-EV آن ها حرکت اجتماعی ”داغون نکنید“ (Dont Crush) را پایه گذاشتند.این حرکت موجب فشاری اجتماعی بر تویوتا طی 3 ماه شد.

اسلاید 20: با این حال، تولید این مدل خودرو متوقف شد و هرگز باطری EV-95 NiMH آن بازتولید نشد... چرا؟ در سال 2005 شرکت مشترک شورون-تکزاکو اجازه انحصاری تولید این باطری را به مبلغ 30 ملیون دلار خریدند و کارخانه اش را تعطیل کردند!!!

اسلاید 21: واقعا تعجب آور است که خودروهای برقی نابود شدند در حالیکه با موتور درون سوزی بسیار خوب کار می کردند.در ژوئن 2001 یک آمریکائی فعال اجتماعی به نام جفری لوئر ”Jeffrey Luers“ ، که نگران حفاظت جنگل ها بود تجربه غم انگیزی داشت.

اسلاید 22: او به 22 سال و 8 ماه زندان محکوم شد زیرا 3 خودرو با طراحی نظامی (Hummer) که در بازار بود و بسیار زیاد سوخت مصرف می کرد را آتش زده بود. او می خواست با این اقدام، خطر ناشی از خودرو های ضد محیط زیست را برای سیاره مان ابراز نماید.

اسلاید 23: ”لابی“ شرکت های غول نفتی نمی خواهند که خودرو برقی باقی بماند و فراگیر شود!مبارزه بیهوده بوده است و همچنان مردم به دلیل آلودگی زیست محیطی ناشی از فروش سوخت و منافع آنها جان می بازند!

اسلاید 24: لیکن تنها این نیست که تکنولوژی خودرو برقی وجود دارد بلکه...کارخانه ”ب. ام. و“ خودروئی قابل عرضه در بازار که از سوخت هیدروژن مصرف می کند را تولید کرده است! ... آنهم 10 سال پیش از این!!!جالب است بدانید که فرماندار قبلی کالیفرنیا (آرنولد شوارزنگر) خودرو ”هامری“ که با سوخت هیدروژنی کار می کند دارد!

اسلاید 25: سال گذشته تنها خودرو که با بخار آب کار می کند (به نام Genepax ) به بازار عرضه شد. آری درست خواندید! این خودرو فقط با آب کار می کند.اما این تمام مطلب نیست: آب مورد استفاده نیازی به فیلتر شدن ندارد و می توان یک ساعت با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فقط با یک لیتر آب رفت!

اسلاید 26: نمونه خودرو آب سوز

اسلاید 27: این پرسش اساسی که:چگونه ممکن است این فناوری های با صرفه موجود، در تمام این سال ها جایگزین خودرو بنزینی نشده است و جلوی رشد آن ها گرفته شده است؟!بخار آب تنها انتشار از خودرو هیدروژنی است. هوا، سوخت آنست و مصرف نفت و انتشار آلاینده ها را حذف کرده است!آسمان باید آبی... و حیات روی زمین باید حفاظت شود.

اسلاید 28: تصور کنید اگر تقاضای نفت به دلیل عدم استفاده خودروها کاهش پیدا کند، چقدر ارزان خواهد شد و برای دیگر مصارف غیر قابل جایگزین باقی می ماند.زندگی ارزان تر، خارج از سلول های فردی خودرو، اجتماعی و سالم خواهد شد و جابجائی عادلانه و در دسترس همه خواهد بود.

اسلاید 29: آیا می دانید چه کسانی از گرانی نفت سود می برند؟شرکت های غول نفتی - آمریکائی/انگلیسی- که سالیانی است حتی حفظ یا تغییر رژیم های سیاسی کشورها را موجب شده اند و در هر حال منافع شان با مردم و مهمتر از آن با آزادی و مردمسالاری مشترک نیست ... پس با کنار گذاشتن خودرو شخصی و عدم مصرف نفت به مردمی شدن جهان کمک می کنیم.

اسلاید 30: آیا شما به اثرات ”تبدیل گلوله برف به بهمن“ آشنا هستید؟این اطلاعات را به 10 نفر از دوستانتان بفرستید تا آن ها هم همین کار را بکنند ... تا در مدت کوتاهی در جهان پخش شود.اقدام نخست: اگر این اطلاعات را مهم می دانید، پس آن را ارسال کنید.طی چند ماه این پرسش میلیونی در جهان باید همه گیر شود: چرا خودرو های برقی تولید و سپس نابود شدند؟ چرا خودرو هیدروژنی را در بازار عرضه نمی کنند؟اقدام دوم: خودرو شخصی نخرید مگرآنکه خودرو برقی یا بهتر از آن خودرو هیدروژنی/ آب-سوز در بازار عرضه شود.اگر می خواهید در هوای تازه نفس بکشید و آسمان آبی را تماشا کنید... اقدام کنید! ”لابی“ خودروسازان و غول های نفتی در برابر قدرت انتخاب و خرید ما آنقدر قوی نیستند که به نظر می رسند.

اسلاید 31: این اطلاعات را با هرکسی در ارتباط هستید پخش کنید!به دوستانتان بگوئید چه می گذرد!مردم دیگر را به این موضوع حساس کنید!این تنها راهی است که در برابر توانائی مالی ”لابی کردن“ هایشان داریم که خودشان را ثروتمند می کنند در حالیکه با آلودگی ناشی از سوخت بنزین، ما و بچه هایمان را بیمار می کنند.بیائید برای بقای خودمان و برای بهگشتِ زمین مان مبارزه کنیم

اسلاید 32: اگر به سلامت پایدار انسان ها و بقای زندگی در زمین مان باور داریم...تولید خودرو برقی و رهائی از وابستگی به خودرو شخصی با جایگزینی حمل ونقل همگانی برقی/ بدون انتشار گاز باید اولویت بی چون و چرای کشور مان باشد.

اسلاید 33: اگر شخصیتی را می شناختید که چنین سیاستی پیشه می کند او را حمایت کنید و اگر هم هیچ کس نبود، شما که این را دریافته اید در رفتار و انتخاب هایتان مسئول هستید... خودرو شخصی بنزینی را تا می شود: استفاده نکنید!

اسلاید 34: خودرو شخصی از عوامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ایست که جو را گرم می کنندگرم شدن جو نشان می دهد که طبیعتِ مادر، زمین مان از دست ما بیمار است!

اسلاید 35: این آفتِ توسعه پایدار (= خودرو بنزینی) را از زندگی مان حذف کنیم!

اسلاید 36: خودرو شخصی بنزینی را باید به موزه یا به آشغالدونی بفرستیم!م.ص. / بهمن 90در این تلاش به ظاهر تنها، ولی در سرتاسر جهان: همه با هم هستیم

اسلاید 37:

اسلاید 38: Joint us to see more Video , PowerPoint , Photo News

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید