علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

خوردگی در دمای بالا

khordegi-dar-damaye-bala

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “خوردگی در دمای بالا”

خوردگی در دمای بالا

اسلاید 1: به نام خدا خوردگی در دمای بالا گرد آورنده : ....بهار 98

اسلاید 2: فهرست مطالب تعریف خوردگی تعریف خوردگی در دمای بالا تقسیم بندی های خوردگی دما بالا قطعات در معرض خوردگی دما بالا آسیب های خوردگی دما بالاعوامل اثر گذار در کاهش خوردگی دما بالا آلیاژ های مقاوم در برابر خوردگی دما بالاCase Histories

اسلاید 3: خوردگی : به واکنش های شیمیایی و الکتروشیمیایی بین یک ماده با محیط اطراف خود که منجر به تخریب و تغییر خواص آن می شود را گویند . پدیده خوردگی علاوه بر فلزات در مواد دیگری مانند پلیمر ها ،سرامیک ها و کامپوزیت ها نیز رخ میدهد .

اسلاید 4: تعریف خوردگی در دمای بالادردماهای بالا نفوذ به سمت داخل اکسیژن، نیتروژن، گوگرد و یا کربن می تواند منجر به رسوب ناخواسته ترکیباتی نظیر اکسیدها، کاربیدها، نیتریدها، سولفیدها و یا مخلوطی از آن ها شود که ماهیتی ترد و شکننده دارند که منجر به تخریب مواد و به دنبال آن کاهش کارآیی قطعات مهندسی می گردد

اسلاید 5: مهمترین خوردگی های دما بالا از لحاظ عامل خورنده عبارتند از :اکسیداسیون : این واکنش توسط گاز های اکسیژن ، بخار آب و co2 رخ می دهد که برای آهن میتواند منجر به تشکیل 3 نوع لایه اکسیدی در دماهای بالا شود . کربوریزه کردن : در اثر واکنش 2co→ c + 2co2 در دمای بالا موجب خوردگی میشود .نیتریده کردن : همانند کربوریزه شدن با نفوذ نیتروژن اتمی در دمای بالا ترکیبات نیتریدی در سطح تشکیل می شود . سولفیداسیون : قرار گرفتن فلز در معرض سولفید های ارگانیک در دمای بالا باعث تخریب آن می شود .

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید