کسب و کار مدیریت و رهبری

داده‌های تصادفی Random Input

Random-Input

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داده‌های تصادفی Random Input”

داده‌های تصادفی Random Input

اسلاید 1: داده‌های تصادفیRandom Input

اسلاید 2: عنوانداده‌های تصادفینوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / رهبری و مدیریتسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: داده تصادفی، ابزاری مبتنی بر تفکر جانبی است. این ابزار در مواقعی که در حل مسأله نیاز به ایده‌های نو یا دیدگاه‌های جدید دارید، کاربرد زیادی دارد. با استفاده از تکنیک داده تصادفی می‌توان الگوهای فکری متفاوتی را به الگوی فکری کنونی خود افزود. با این کار تمامی تجارب مرتبط با این موضوع به‌کار گرفته می‌شوند.نحوه استفاده از ابزاربرای استفاده از این ابزار، یک واژه را به صورت تصادفی یا از یک فرهنگ لغات یا از یک لیست واژگان از پیش تعیین شده، انتخاب کنید. بهتر است واژه‌ای انتخاب شود که ملموس یا دیدنی باشد (همچون هواپیما، سگ و غیره)؛ نه اینکه یک مفهوم کلی باشد (همچون بی‌عدالتی). از این واژه برای آغاز طوفان فکری پیرامون مسأله خود استفاده کنید.•اگر واژه را خارج از موضوع کنونی و از حوزه ای انتخاب کنید که در تخصص شما باشد، نتایج بهتری کسب خواهید کرد.•اگر واژه خوبی را انتخاب کنید، ایده‌ها و مفاهیم جدیدی به مجموعه طوفان فکری خود اضافه خواهید کرد. ممکن است که برخی از این واژه‌ها، بی‌استفاده باشند، ولی در مجموع بینش خوبی نسبت به مسأله خود پیدا خواهید کرد. اگر بر آنها پافشاری کنید، احتمال دارد که یک جهش خلاقانه را خلق نمایید.بهتر است واژه‌هایی تک‌بخشی انتخاب کنید که از حوزه مسأله مورد بحث فاصله داشته‌باشد ولی آشنایی نسبی (به خاطر تخصص یا تجربه قبلی) با آن داشته باشید. به هر حال ایده این ابزار، به‌کارگیری الگوهای ذهنی جدید و گوناگون است؛ نه تکیه بر یک الگوی‌های موجود یا قدیمی.ابزار داده تصادفی، تکنیک قدرتمندی برای به‌کارگیری دیدگاه‌های گوناگون در حل یک مسأله می‌باشد. استفاده درست از این تکنیک، جهش‌های خلاقانه‌ای را در کار شما ایجاد می‌کند. این ابزار، محدودیت‌های احتمالی که از الگوهای ذهنی ناشی می‌شود، برطرف کرده و ایده‌های جدیدی را به شما ارائه می‌کند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتفکر جانبی Lateral Thinkingمزایااستفاده درست از این تکنیک، جهش‌های خلاقانه‌ای را در کار شما ایجاد می‌کند. این ابزار، محدودیت‌های احتمالی که از الگوهای ذهنی ناشی می‌شود، برطرف کرده و ایده‌های جدیدی را به شما ارائه می‌کند.معایب

اسلاید 5: کاربردهاابزار داده تصادفی، تکنیک قدرتمندی برای به‌کارگیری دیدگاه‌های گوناگون در حل یک مسأله می‌باشد. نمونه کاربردیفرض کنید، قصد دارید آلودگی هوای ناشی از خودروها را کاهش دهید. با فکر کردن درمورد مسأله، شما بیش‌تر راه‌های معمول را ارائه می‌کنید (همچون استفاده از مبدل‌های آلودگی و یا استفاده از سوخت پاک).از کتابی در کتابخانه خود، واژه گیاه را انتخاب کنید. حال با توجه به این واژه، طوفان فکری را پیرامون مسأله آغاز کنید تا ایده‌های جدیدی خلق شود:•درختان بیش‌تری در اطراف مسیرهای پر تردد می‌کارید تا دی اکسیدکربن بیش‌تری را به اکسیژن تبدیل کند.•گازهای سمی تولید شده را از یک محلول حاوی جلبک عبور می‌دهید تا دی اکسید کربن موجود در آن‌ها به اکسیژن تبدیل شود. این همان کاری است که دستگاه‌های تصفیه هوا در فضاپیما‌ها انجام می‌دهند.•باکتری دگرگون کننده سولفور را در یک پردازنده گازهای سمی قرار می‌دهید تا این گازها پاک‌سازی شوند. آیا ترکیبات نیتروژن با این باکتری واکنش می‌دهد؟•واژه گیاه در انگلیسی به معنای کارخانه هم می‌باشد. شاید بتوان گازهای سمی خارج شده از خودرو را در منبع‌های خاصی ذخیره کرده و به یک کارخانه مخصوص بفرستید؛ تا فرآیند پاکسازی در آن ها انجام شود. شاید بتوانید این گازها را به هنگام سوخت‌گیری از خودرو خارج کنید.این‌ها، ایده‌هایی خام هستند که باید توسعه پیدا کنند. البته برخی از آن ها عملی نخواهند بود ولی برخی دیگر می‌توانند ایده‌هایی ناب باشند که با کمی تلاش توسعه خواهند یافت.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان