صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
OOoooood
مقدمه
مفاهیم و تعاریف
۱۳ ل ed
مدل آميخته وودلايل استفاده از آن
مثالى از مدل آميخته
ب ىآورد يارامترها از طبریق فرع افزار ۵098
منابع
aes ---
صفحه 4:
مقدمه
0 امروزه داده های پانلی و مدل اثراث آميخته در بسیاری از علوم
pepe ce) ا ا ۱
Ce ee Cres oreo Ie ene EH Ene)
اضراد یکسان هستند که در طول زمان اندازه گیمری شوند؛
0 اين اندازه گیرری های مکرر بر روی اشیا و افراد باعث ایحاد یک ۰
نوع همبستكى درون افراد يا اشيا مىشود. استفاده كردن 17
ا ۱
توجیه وتفسیر کند . ,
صفحه 5:
مناهیم و تعاریف
انواع داده ها جهت تحلیل تجربی
صفحه 6:
0 مثالهايى از دادههاى طولى و يانلى عبارت اند از: نرخ جرم وجنايت
برای ۳۰ استان ایراناد ,یکت سال معین» بررسی فشار حون 1۰
بيمارديابتىي در طول حند سال
0 تفاوت بین داده های پانلی و طولی در حوزه مورد مطالعه آنها است.
۳
اجتماعی» پزشکی و کشاورزی استفاده میشود. تفاوت دیگر آن است >
که در دادههای پانلی لزومی ندارد افراد و اشیا در طول زمان جمع
ل ا ل 6
آوری شوند.
۹ ی
صفحه 7:
* در اين داده ها نمی تون مشاهدانی در هر
* مشاهدات در هر مقطع زمانی وجود.
مقطع زمانی در طول دوره ی مطالعهداشت.
دارد
صفحه 8:
صفحه 9:
مقایسه نمودارهای مقطعی و طولی
ee 32
Pe per F210 PPE ey Poe ee Ae Ben ER
۵اثر گروه: اين اثر بين افراد تغییرمیکند.
در رن RS I ee
صفحه 10:
معایب دادههای طولی و پانلی نسبت
به دادههای سری زمانی و مقطعی
صفحه 11:
0مثال ؟
الل ا ۱
eee eS TOE RACE eT Ere) 0
کودکان ازسن Bre De eae Tee eek Seed eee
La Ee ا ل oO DST 1
Clee) ا LSP yer STE ers)
0 اگر تغییری صورت گرفته باشد از چه الگویی پیمروی میکند؟
)© ل
aa. ft
صفحه 12:
Pothoff and Roy (1964) dental study
صفحه 13:
AGEI2
AGEN 27.468
GROUP=Girls
16.
190
190
صفحه 14:
نکته آماری:
LOE DED Trier aa ۱
كمكى بهره كرفت واز مذل بندى رك رسيونى استفاده كررد.
as ا 00
واحد آزمایشی بهیکدیگر وابسته است.
DEE SCTE yest b Serie wire irene Ne ag |
8 ۱ ۷
) مدل های ر گرسیونی مختلفی ببرای ECs Se ee PTS 7
ee) ا ل
eed 01
Oat oad
De ae Re
الملا
صفحه 15:
كل
0 برای هر دو گروه دختران و پسران
میانگینهای سنین ۱۰ ۱۲ و ۱6 سال مقایسه نمود
ل ا
0
صفحه 16:
Hag 96 Hag هم
Hip Hap ود Hap
ولا < وی د اننا
وجلا 2 ويام لا < وولا
Mig # Hag 1 ea
صفحه 17:
ه علاوه بر مقایسه درون گروه ها ميتوان مقایسه بین گروهی بای سنین
یکسان در نظر گررفت.
oc eet SiS ne Ler reel cease) ل نا
استفاده میشود.
۳۲-۷۱
)0.08( د ot
(0.06) هه 26 < وروا
)0.01( 6صلا ۶ وول
)0.001(
0 eye
6۱
صفحه 18:
۱ er CSTE Se SEY Ses mar Tenis eet estes
رگرسیونی مناسب هستیم در مدل رگرسیونی متفیس زو رابه عنوان متفیر
کمکی اتخاذ کرده که مقادیر ۸:۱۰:۱۲ و ۱4 را میگیرد و در آن آنشان دهنده ی
ل
يسران دختران
م86 + و8۳6 ع زار مرق8 + ووق>(8 > رانلاع
E(Yijltij = 10)=Bog + 10Pig E(Yijltij = 10)=Bon + 108
م12 + مم12(<6 2 زار م12 + E(vijltiy =12)=Boc
م14 + وو (14 > رظار لاع مركا + E(vijltij =14)=Boc
صفحه 19:
Graphical explication of the random effects model
700 216+ هه eft) Yio = (Heenoise) + 0.8¢ واه
أواء + ازعم ممه + رعامم مهم د ركاب
صفحه 20:
عدل بدون د رنظى كرفتن ارات تصادفى
ei; + ل + Vij=Poi
Boys: 4
Grils: — Boi=Bocs Pri=Bic
مدل با اشرات تصادفى
م ا Draw tea
ell 1) ia Ten a a لكا
Gris: Boi=Bog + bois Pui=Pic + bi
صفحه 21:
x
J 2 7 A 1 5 ۲ ۱
J. / ۷
صفحه 22:
* نمايش ماتريسى مدل خطى با اثرات آميخته:
TB + Z;b;+¢; = ول
ل 1۷۵ ۰ With ۱۷
Tj= 0 4 3
را كدي W,
ل ا Vial
5 \ ۳ ۷
صفحه 23:
ل COC SES Cae RO آزمونهای
اسالایدهای بیان شده را اس داد. مانند:
TCS I EO) ا ا رواوةدر هر دوره
زمانى بين دو كروه يسران و دختران يا
وطلا < وولا :ول
۲ مطل9 + روک < 80
۱ ۱! 16 i 2۳ ۲
قابل ب pe “ Wy.
صفحه 24:
صفحه 25:
olution for Fixed
صفحه 26:
۷ incre gta Polar
) متذیره ى ) ارويا كوانجى