مدیریت و رهبری

دارایی‌های فرآیند سازمانی Organizational Process Assets

Organizational-Process-Assets

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دارایی‌های فرآیند سازمانی Organizational Process Assets”

دارایی‌های فرآیند سازمانی Organizational Process Assets

اسلاید 1: دارایی‌های فرآیند سازمانیOrganizational Process Assets

اسلاید 2: عنواندارایی‌های فرآیند سازمانینوعابزارمراحل استفادهاجرا / بازنگری موضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: در کشورهای های جهان سوم و یا در حال توسعه، دارایی شرکت اصولا در قالب سرمایه های منقول و غیر منقول حساب می شود ولی در کشورهای توسعه یافته، دارایی ها علاوه بر معنی ارائه شده شامل نیروی انسانی، دانش و تجربیات نیز می باشد.بر اساس تعریف استاندارد پیمباک 2015 یا همان ویرایش پنجم، دارایی های فرآیند سازمانی عبارتند از برنامه ها، فرآیندها، رویه ها، سیاستگذاری ها و دانش که با استفاده از آن سازمان می تواند عملیاتهای خود را انجام دهد. دارایی های فرآیند سازمانی شامل هرگونه خروجی ، مصنوعات و یا دانش از است که در واقع ماحصل دستاوردهای های پروژه های قبلی می باشد .این دارایی ها می توانند در موفقیت پروژه های جاری و آتی کمک شایانی کنند. دارایی های فرآیند شامل برنامه های رسمی و غیر رسمی،فرآیندها، رویه ها و پایگاه دانش (درسهای آموخته شده و اطلاعات تاریخی )می باشد.دارایی های فرآیند سازمانی ممکن است شامل برنامه زمانبندی کامل شده ، داده های ریسک و داده های ارزش کسب شده باشد.دارایی های فرآیند سازمانی ورودی اغلب فرآیندهای برنامه ریزی می باشد .در طول پروژه ، اعضای تیم پروژه ممکن است اقدام به اضافه نمودن و یا بروز رسانی دارایی های فرآیند سازمانی نمایند.دارایی های فرآیند سازمانی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: (1)رویه ها و فرآیندها:دستور العملها برای مطابق سازی فرآیندها در جهت تدوین متدولوژی مدیریت پروژه ، استانداردهای مشخص شده توسط سازمان مانند سیاست گذاری ها (سیاستگذاری های منابه انسانی ، سیاست گذاری های مدیریت پروژه ، سیاست گذاری های اصول اخلاقی و غیره)، چرخه حیات پروژه و حصول ، رویه ها و سیاستگذاری های کیفیت (فرآیندهای ممیزی ، اهداف بهبود ، چک لیستها و عیره) و در نهایت قالبها مانند ثبت ریسک ساختار شکست کار و قالبهای قرارداد.از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد،رویه های کنترل تغییرات، هزینه زمان و حیزه کار می باشد (2)پایگاه دانش یکپارچه شده:در واقع وظیفه نگهداری و بازیافت اطلاعات بر عهده دارد که می تواند شامل پایگاه دانش مدیریت پیکربندی باشد که خود حاوی اسناد،بیسلانها ، رویه ها ، سیاستگذاری ها پروژه است .از دیگر موارد موجود در پایگاه دانش می توان به اطلاعات گذشته پروژه ها و درسهای آموخته شده توسط تیم پروژه اشاره نمود که کمک شایانی به پروژه های جاری و آتی خواهد نمود تا میزان موفقیت آنها بیشتر شوند.و در نهایت کلیه کاستی ها و مشکلات پروژه های قبلی به همراه خروجی ها و فایلهای آنها در پایگاه دانش قرار می گیرد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطاستاندارد مدیریت پروژه پمباک Pmbok Pmiمزایاتیم مدیریت پروژه و مدیر پروژه بطور گسترده‌ای برای موفقیت پروژه از دارایی های فرایند سازمانی استفاده می کنند. لذا این ابزار نقش مهمی در موفقیت یک پروژه دارد.کاربردهابا استفاده از دارایی های فرایند، سازمان می تواند عملیتهای خود به درستی انجام دهد. معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان