پزشکی و سلامت بیماری‌ها

داروهای ضد التهاب و مسکن ها

daro-hai-zed-elthaab

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داروهای ضد التهاب و مسکن ها”

داروهای ضد التهاب و مسکن ها

اسلاید 1: داروهای ضد التهاب و مسکن ها

اسلاید 2: داروی ضد التهاب چیست؟ دارو های ضد التهاب غیر استروِئیدی جزو شایع ترین داروهایی هستند که برای درمان دردهای مفصلی استخوانی و عضلانی به کاربرده میشود. معروف ترین این دسته دارویی آسپرین و بروفن هستند که نه تنها ضد درد هستند بلکه تورم و التهاب را کاهش داده و ضد التهاب هستند و البته از این داروها برای کاهش خاصیت انعقادی خون هم استفاده میشود.انواع دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی : 1- آسپرین 2- بروفن 3- ایندومتاسین 4- ناپروکسن 5- دیکلوفناک 6- پیروکسیکام 7-ملوکسیکام

اسلاید 3: موارد مصرف و عوارض داروی ضد التهاب چیست؟ بیشتر در کاهش درد و التهاب و درد های مفصلی و عضلانی است. استفاده از داروهای غیر استروئیدی در ارتوپدی بیشتر در موارد زیر صورت میگیرد: 1- روماتیسم مفصلی 2- آرتروز و استئوآرتریت 3- اسپوندیلیت آنکیلوزان 4- نقرس 5- درد ناشی از تومور استخوانی 6- درد بعد از جراحی7- التهاب تاندون

اسلاید 4: عوارض استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئيدی چیست؟1- عوارض گوارشی 2- عوارض کلیوی 3- پوکی استخوان4- افزایش قند خون ایندومتاسین و پیروکسیکام بیشترین عوارض گوارشی را دارد. و بروفن و دیکلوفناک کم ترین عوارض گوارشی را دارد.عوارض کلیوی: با تنگ کردن عروق کلیوی موجب بروز عوارض در کارکرد آن میشود. بالا بودن فشار خون ( به علت عدم توانانیی کلیه در دفع آب و نمک) و نارسایی کلیوی از عئارض آن میباشد.تداخل دارویی: با داروهای مدر و رقیق کننده خون و ضد فشار و ضد افسردگی تداخل دارد.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید