پزشکی و سلامت بیماری‌ها

داروهای قلب و عروق

ghlb-orogh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داروهای قلب و عروق”

داروهای قلب و عروق

اسلاید 1: به نام خدا داروهای قلب و عروق گردآورنده:محمد یلمه (رشته شیمی کاربردی) استاد مربوطه:دکتر نورا...حاضریدانشگاه سیستان و بلوچستانپاییز 1399

اسلاید 2: بیماری‌های قلبی به مجموعه بیماری‌هایی گفته می‌شود که باعث اختلال در جریان گردش خون بدن میگردد. این بیماری مربوط به رگ‌ها و قلب بوده که وظیفه خون رسانی به مغز و دیگر قسمت‌های بدن را بر عهده دارند. اختلال در کار هر یک باعث آسیب به مغز یا حتی کلیه می‌شود. گاهی به دلایل ژنتیکی، عدم کنترل و پیشگیری و یا سایر بیماری‌ها، این اختلالات به وجود می‌آید که برای درمان نیاز به داروهای قلبی است.بیماری قلب و عروق چیست؟دارو های قلب و عروق چه داروهایی هستند؟داروهای قلبی عروقی داروهائی هستند که با مکانیزم های مختلف روی عملکرد سیستم قلب و عروق تاثیر گذاشته و در حفظ سلامت و بهبود علائم ناشی از ناخوشی قلب و عروق بسیار اثربخش و حیاتی هستند.حال به علت تنوع بالا داروهای قلب و عروق،دارو های قلبی و عروقی را تقسیم بندی میکنیم.در اینجا این داروها را بر حسب عمکرد آن ها تقسیم بندی میکنیم.

اسلاید 3: داروهای ضد انعقاد خون (یا داروهای رقیق کننده خون)نحوه عملکرد دارو:کاهش میزان لختگی خون (انعقاد خون). برخی مواقع از آنها به عنوان رقیق‌کننده خون نام برده می‌شود، در صورتی که این داروها واقعاً خون را رقیق نمی‌کنند. آن‌ها لخته‌های موجود در خون را هم از بین نمی‌برند،بلکه فرایند لخته شدن خون را کند می‌کند؛ به عبارتی دیگر کمک می‌کند که خون راحت‌تر در بدن گردش کند و لخته نشود و برای درمان برخی رگ‌های خونی، قلب و بیماری‌های ریوی استفاده می‌شوند.دلایل استفاده از دارو:1-کمک به عدم شکل‌گیری لخته خون در شریان‌های خونی2-پیشگیری از بیشتر، بزرگ‌تر و خطرناک‌تر شدن لخته‌های خونی موجود3-پیشگیری از اولین سکته یا سکته‌های مکرر در اغلب اوقاتاز جمله داروهای انعقاد خون که مصرف آن ها متداول است می توان به موارد زیر اشاره کرد:1-وارفارین(کومادین،ژانتون):اختلال در متابولیسم ویتامین کا در کبد. وارفارین از طریق مهار فعالیت ویتامین k، فاکتورهای انعقادی را که برای فعالیت خود نیاز به ویتامینK دارند مهار می‌کند. این اتفاق در فرایندهای بعدی باعث کاهش سطح مواد لازم برای نگهداری رشته‌های فیبرین می‌گردد. این اتفاق‌ها باعث کاهش احتمال تشکیل لخته می‌شود.

اسلاید 4: 2-انوکساپارین(لاونوکس):انوکساپارین به آنتی ترومبین (ماده ضد انعقادی در گردش خون) متصل شده و آن را تقویت می کند و مجموعه ای را تشکیل می دهد که به طور غیرقابل بازگشت فاکتور لخته شدن Xa را غیرفعال می کند. فعالیت کمتری در برابر فاکتور ) IIaترومبین) نسبت به هپارین شکسته نشده (UFH)به دلیل وزن مولکولی کم دارد.نمونه های زیر از جمله داروهای جدید انعقاد خون هستند که خطر خونریزی در آن ها کم تر است:دابیگاتران (پاراداکسا)آپیکسابان (الیکوییس)ریواروکسابان (زارلتو)

اسلاید 5: عوارض احتمالی داروهای رقیق کننده خونداروهای رقیق کننده ی خون در بعضی از افراد عوارضی ایجاد می کنند. خونریزی شدید شایع ترین واکنش به این دارو است که به طرق مختلف رخ می دهد. از جمله:خونریزی شدید هنگام قاعدگیخون در مدفوع یا ادرار و بی رنگ بودن آنخونریزی بینیخونریزی لثهطولانی شدن خونریزی جای زخم و بریدگیدیگر عوارض احتمالی داروهای رقیق کننده ی خون شامل موارد زیر است:سرگیجهضعف عضلانیریزش موجوش

اسلاید 6: داروهای ضد پلاکتینحوه عملکرد داروجلوگیری از لخته شدن خون به وسیله پیشگیری از چسبیدن پلاکت‌های خون به یکدیگردلایل استفاده از دارو1-کمک به پیشگیری از لخته شدن خون در بیمارانی که سابقه حمله قلبی، آنژین ناپایدار، سکته مغزی ایسکمیک، حمله ایسکمیک گذرا (سکته خفیف مغزی یا (TIA و یا بیماری های قلبی عروقی دیگر داشته‌اند.2-به عنوان تجویز پیشگیرانه برای زمانی که پلاکت‌های ایجاد شده مشهود است ولی هنوز آنقدر زیاد نشده که باعث انسداد شریان‌ها شود.3-برخی بیماران خاص از آسپیرین همراه با داروهای ضد پلاکتی استفاده می‌کنند که به عنوان درمان ضد پلاکتی توامان ((DAPT) شناخته می‌شود.داروهایی که معمولاً تجویز می‌شوند عبارتند از:تیکلوپیدین:تیکلوپیدین یک مهارکننده تجمع پلاکت میباشد. تیکلوپیدین با بلوک گیرنده های ADP در غشای پلاکت عمل میکند. این عمل مانع پیوند پلاکت‌ها به فیبرینوژن میشود.

اسلاید 7: کلوپیدوگرلآسپرین((ASAدی پیریدامولعوارض جانبی:عوارض جانبی داروهای ضد پلاکت می تواند شامل کبودی ، خونریزی بیش از حد (از جمله دستگاه گوارش) ، ناراحتی دستگاه گوارش ، سرگیجه و گاهی بثورات باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید