سایر تحقیق و پژوهش

دامنه حرکتی کودکان

harakt-kodekan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دامنه حرکتی کودکان”

دامنه حرکتی کودکان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1

اسلاید 2: موضوع: دامنه حرکتی کودکانگردآورنده: درس: طراحی لباس کودکاناستاد:2

اسلاید 3: 3مقدمه رشد جسمانی کودک تا شش سالگی روندی سریع دارد. در این دوره اندام های تحتانی (پاها) نسبت به تنه سریعتر رشد میکند. افزایش قد و رشد استخوانها باعث افزایش وزن در این دوره میشود. به تغییر در اندازه های بدن در طول زمان رشد میگویند.رشد کودک از قبل تولد تا بزرگسالی معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی است از جمله :وراثت سن جنستغذیهسایر عوامل

اسلاید 4: 4وراثت: وراثت در رشد کودک به ویژه در رشد قد و وزن تاثیر بسزایی دارد.سن: رشد انسان در دوران جنینی تا سال اول تولد بسیار چشمگیر است و بعد به طور آرام پیش میرود و دوباره در سن بلوغ به طور فزاینده ای شاهد جهش رشدی هستیم.جنس: جنس هم در واقع با بلوغ رابطه دارد زمان بلوغ دختران حدود ده تا یازده سالگی رخ می دهد رشد قد و وزن آنها بیشتر است ولی در پسران که نسبت به دختران دیرتر به بلوغ میرسند این جهش رشدی در سن سیزده تا پانزده سالگی رخ میدهد.تغذیه: تغذیه به مراحل قبل از تولد (تغذیه ی مادر در دوران بارداری) تا تغذیه خود کودک در سنین رشدش مربوط میشود، کودکانی که در دوران جنینی ویا در دوره های حساس رشدی دچار سوء تغذیه می شوند تاخیر رشدی دارند اما زمانی که وضع تغذیه بهبود یابد قد و وزن شروع به رشد میکند.سایر عوامل: عوامل دیگری همچون شرایط اقتصادی ، محیط فیزیکی ، مسائل فرهنگی و وضعیت مادر در دوران بارداری بر روند جسمی کودک تاثیر گذار است.

اسلاید 5: 5رشد جسمانی به معنی  توانائی کودک در استفاده از ماهیچه‌ها و عضلات بزرگ و کوچک بدنش است. رشد فرآیندی مرحله ای و به هم پیوسته است کودک برای طی این مراحل نیاز به زمان دارد البته ممکن است کودکی به نسبت سایر همسالانش زودتر یا دیرتر این مراحل را طی کند که این بسته به تفاوت های فردی کودک است و تا زمانی که تاخیر رشدی بیش از شش ماه نیست جای نگرانی وجود ندارد اما اگر تاخیر زیاد شد باید حتما این مسئله را جدی بگیرید چون ممکن است نشانه ی عقب ماندگی ذهنی و یا جسمی کودک باشد.در فرایند رشد همه ی اعضا با هم و به یک اندازه رشد نمکنند و میزان رشد در قسمت های مختلف بدن متفاوت است مثلا در دوره ای ممکن است سر نسبت به دیگر اندام ها کوچکتر به نظر برسد که این طبیعی است و طی زمان و تکامل مراحل رشد تناسب اندام ها شکل میگیرد.آگاهی از مراحل رشد کودک یکی از مهمترین مسائلی است که  والدین و مربیان‌، باید از آن آگاهی داشته باشند، زیرا اطلاع کافی از این مراحل‌، شناسایی و درک نیازمندیهای گوناگون کودک را فراهم می سازد.

اسلاید 6: 6

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید