پزشکی و سلامت صدمات و آسیب‌دیدگی‌ها

دانش آموزان مبتلا به ناتوانی‌ها و اختلالات حسی

natavani-hessi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
ناتواني يادگيري به عنوان يك اختلال نوروبيولوژيكي در پردازش شناختي و زباني تعريف مي شود كه به علت كاركرد نابهنجار مغز به وجود مي آيد. به دليل اين بدكاركردي مغزي كودكان مبتلا بـه ناتواني يادگيري، اطلاعات را به شيوه‌اي متفاوت از كودكان عادي دريافـت و پـردازش مـي كننـد. نارسايي هاي پردازش اطلاعـات حـسي كودكـان مبـتلا بـه نـاتواني يـادگيري در زمينـه هـايي چـون رمزگشايي يا شناسايي واژه، درك خواندن، محاسبه، استدلال رياضي، املاء يا بيان نوشـتاري و بـه همان ميزان نيز در كاركرد نابهنجار زبان گفتاري مـشخص شـده اسـت. يك نـاتواني يـادگيري كـه در بافـت تحـصيلي آشكار مي شود، ممكن است بـر سـاير زمينـه هـا هـم پيامـدهاي منفـي اي داشـته باشـد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
569 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دانش آموزان مبتلا به ناتوانی‌ها و اختلالات حسی”

دانش آموزان مبتلا به ناتوانی‌ها و اختلالات حسی

اسلاید 1: دانش آموزان مبتلا به ناتوانی‌ها و اختلالات حسیدرس: استاد: تهیه:موضوع:

اسلاید 2: فهرست

اسلاید 3: مقدمه ناتواني يادگيري به عنوان يك اختلال نوروبيولوژيكي در پردازش شناختي و زباني تعريف مي شود كه به علت كاركرد نابهنجار مغز به وجود مي آيد. به دليل اين بدكاركردي مغزي كودكان مبتلا بـه ناتواني يادگيري، اطلاعات را به شيوه‌اي متفاوت از كودكان عادي دريافـت و پـردازش مـي كننـد. نارسايي هاي پردازش اطلاعـات حـسي كودكـان مبـتلا بـه نـاتواني يـادگيري در زمينـه هـايي چـون رمزگشايي يا شناسايي واژه، درك خواندن، محاسبه، استدلال رياضي، املاء يا بيان نوشـتاري و بـه همان ميزان نيز در كاركرد نابهنجار زبان گفتاري مـشخص شـده اسـت. يك نـاتواني يـادگيري كـه در بافـت تحـصيلي آشكار مي شود، ممكن است بـر سـاير زمينـه هـا هـم پيامـدهاي منفـي اي داشـته باشـد. بـراي مثـال، فعاليت هاي روزمرّ ه ي شخص در منزل ممكن است تحت تأثير حافظه ضعيف، استدلال نارسـا و يـا حل مسئله ي مرتبط با مشكل نوروبيولـوژيكي قـرار بگيرنـد . عـلاوه بـر ايـن روابـط اجتمـاعي و يـا كاركرد هيجاني نيز ممكن است به دليل نارسايي هاي پردازش شناختي تحت تأثير قرار گيـرد، ايـن امر موجب مي شود كـه فـرد در تفكـر يـا رفتـار و يـا درك رفتـار ديگـران دچـار اشـتباهاتي شـود 1

اسلاید 4: مقدمه ناتواني يادگيري ممكن است به صورت همبود با ساير شرايط باليني نظير اخـتلال بـيش فعـالي / كمبود توجه، اختلالات رفتاري، اختلالات حسي و يا ساير شرايط پزشكي و عصب شـناختي نظيـر ديابت، كم وزني حين تولـد، جراحـي قلبـي دوره ي نـوزادي، هيدروسـفالي، س ـرطان خـون ليمپولاسـتيك حـاد 3، بيمـاري سـلول داسـي وجـود داشـته باشـد.2

اسلاید 5: مقدمه پژوهش آشكار كرده است كه در بسياري از افراد مبتلا به نارساخواني يك سري كاركردهاي نابهنجـار مغـزي تـشخيص داده مـي شـوند كـه در پـردازش شـنيداري- زبـاني بـه ويـژه پـردازش واج شناختي و ناميدن خودكار سريع نقش پردازش واجشناختي و ناميدن خودكار سريع دو فرايند هست ه اي هستند كه مهارت هـا ي خوانـدن را پـيش بينـي مـي كننـد برخي از افراد مبتلا به نارساخواني در سيستم هاي ديداري مغز بـا افـراد عـادي تفـاوت هـايساختاري دارند اين در حالي اسـت كـه تأثيرات منفي نارسايي هاي ديداري – فضايي بر يادگيري ممك ن است بر ساير مهارتها نيز كـشيده شود. وجود نارسايي در تكاليف مربوط به پردازش چنـد عنـصري 3-كـه پـردازش ديـداري واژه را ممكن مي سازد – به تكرار در نارساخواني تشخيص داده شده است. علاوه بر داشتن نارسايي هـا ي پـردازش زبـاني و سـرعت پـردازش ديـداري، افـراد نارساخوان همچنين داراي مشكلاتي در تغيير توجه بين محرك هاي ارائه شـده بـه صـورت متـوالي، توجه فضايي ضعيف و توانـايي پـايين فيلتر كردن محركهاي ديداري و شنيداري نامربوط مي‌باشند3

اسلاید 6: مقدمه از آنجا كه توانايي هاي پـردازش حـسي بـراي پاسـخ دهـي اثـر بخـش بـه موقعيـت هـا، تـسهيل يادگيري، رفتار اجتماعي و كاركردهـاي روزمـره شـخص مهـم مـي باشـند، بررسـي نارسـايي هـا ي پردازش حسي در كودكان مبتلا به ناتواني يـادگيري كـه داراي مـشكلات اساسـي در يـادگيري و سازگاري اجتماعي هستند هم جهت شناخت بهتر ويژگي هاي نوروسايكولوژيكي اين افـراد و هـم براي طراحي روش هاي درماني كارآمد و مبتني بر نياز آن ها ضروري به نظر مي رسـد . بـا توجـه بـه مـوارد فـوق هـدف اساسـي در پـژوهش حاضـر مقايـسه نـيم رخ پـردازش اطلاعـات حـسي بـين دانش آموزان مبتلا به ناتواني هاي يادگيري و دانش آموزان عادي مي باشد تا نارسايي هـا ي پـردازش اطلاعات در مبتلايان به ناتوانيهاي يادگيري مشخص گردد. 4

اسلاید 7: روش5با توجه به هدف پژوهش حاضر مبني بر مقايسه ي شيوه ي پردازش اطلاعات حسي بين دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري و دانش آموزان عادي، روش اين پژوهش مقطعي – مقايسه‌اي مي باشد. جامعه، نمونه و روش نمونه گيري : كليه دانش آموزان ثبت نـام شـده در مراكـز نـاتواني هـاي يادگيري مديريت آموزش و پرورش نواحي 1 و 2 شهر اروميه (يك مركز براي هر ناحيه) در سـال تحصيلي 91-90 جامعه آماري اين پژوهش را تشكيل دادند . كليه ي دانـش آموزان ايـن مراكـز بـه دليل ناتواني‌هاي يادگيري از مدارس ارجاع داده شده و آزمون هـاي مقدماتي تـشخيص بـه ويژه آزمون هوشي در اين مراكز روي آن ها انجام گرفته و به دليل ناتواني هاي يادگيري در اين مراكز تحت آموزش هاي ويژه قرار گرفته بودنـد.

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید