Davari_akhlaghi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “داوری اخلاقی و مدل منطق موقعیت”

داوری اخلاقی و مدل منطق موقعیت

اسلاید 1: داوری اخلاقیو مدل منطق موقعیت

اسلاید 2: مدل منطق موقعیت علی پایادراین مدل رابطه کنشگر با نهاد را ابتدا باید به دقت روشن کرد .سپس با شناختی قابل قبول تلاش کرد راهی برای دستیابی به پاسخهای مناسب یافت.از دیگر از اجزای این مدل مرز موفقیت است که پیشنهادی است و تحلیل گر آنرا بر مبنای ملاحظات اخلاقی پیشنهاد میکند.در تمام مباحث اخلاقی برای گزینه ها دو جنبه را باید در نظر گرفت:یکی توان.بر عمل و تاثیر گذاری. دیگری امکان،استعداد و ظرفیت.زیرا هر نهادی حدی از توان و حدی از امکان و ظرفیتی برای تغییرات و تنظیم خود بری شرایط جدید دارد. کنشگر نیز دارای این دو جنبه است.

اسلاید 3:

اسلاید 4: داوری عقلانی در مدل منطق موقعیت در این میان ملاک عقلانیت بهمراه نقد پذیری آن پذیرفتنی است زیرا پدیده ای تکاملی شناخته میشود. نظریه راهنما در این میان یک چارچوب اخلاقی معین و پذیرفته شده است. مثلا اخلاق متکی به فضیلت ، اخلاق متکی بر عدالت ، اخلاق متکی بر قواعد، اخلاق متکی بر حقوق، اخلاق متکی بر وظیفه.برای شناخت اصول اخلاقی اما رویکردهای متفاوتی وجود دارد: رویکرد تک اصلی ، رویکرد چند اصلی ، رویکرد بی اعتناء به اصول ، رویکرد متکی به نسبی گرائی اخلاقی.

اسلاید 5: چارچوب های اخلاقی معارضاخلاق متکی به فضیلت (virthue ethics).اخلاق متکی بر عدالت (justice ethics).اخلاق متکی بر قواعد (rules ethics).اخلاق متکی بر حقوق (rights ethics). اخلاق متکی بر وظیفه (duty ethics).

اسلاید 6: اخلاق متکی به فضیلتعامل اخلاقی فاعلی است که فضائل اخلاقی مثل شجاعت و راستگوئی را در خود رشد داده و رذائل اخلاقی را کنار گذاشته باشد.اما معیاری برای دست یافتن به فضائل اخلاقی وجود ندارد.

اسلاید 7: اخلاق متکی بر عدالتامور باید در جامعه عادلانه تقسیم شود.شامل عدالتهای : ناظر به رویه و مشی، باز تولیدی،توضیحی و خیرخواهانه است.

اسلاید 8: اخلاق متکی بر قواعد قواعد بهتر هدایت گر تصمیمات اخلاقی باشند.مثلا احاله قدرت و زور به دولت.

اسلاید 9: اخلاق متکی بر حقوق ناظر به حقوق طبیعی بشری. با فرض خوش بینی به آزادی و تعاملات بشری.

اسلاید 10: اخلاق متکی بر وظیفهفعل اخلاقی از باب وظیفه اخلاقی انجام میشود.پاشنه آشیل کانتی : اهمیت انتشار نتایج یک پژوهش علمی با امکان خودکشی یک فرد در معرض اتهام چه کند؟

اسلاید 11: رویکردهای متفاوت شناخت اصول اخلاقیرویکرد تک اصلی (monistic approach).رویکرد چند اصلی (pluralist approach).رویکرد بی اعتنا به اصول(particalaristapproach).رویکرد نسبی گرائی اخلاقی (relativist approach).

اسلاید 12: رویکرد تک اصلییک اصل اخلاقی کلی وجود دارد و باید برای آن تصمیم گرفت.مثل فلسفه اخلاق کانت.

اسلاید 13: رویکرد چند اصلیدر بر دارنده تعاملا ت چند اصل.

اسلاید 14: رویکرد بی اعتناء به اصولتصمیم گیری اخلاقی موردی مبتنی بر شرایط.

اسلاید 15: رویکرد متکی به نسبی گرائی اخلاقیرعایت اصول،آموزه ها و فرهنگ اخلاقی ویژه هر قوم.

اسلاید 16: اخلاق دانشگاهیتفکیک میان علم(پاسخگوئی به نیازهای معرفتی) و فناوری(پاسخگوئی به نیزهای غیر معرفتی مثل دموکراسی).معیار علم گزارش صادق از واقعیت، معیارفناوری کفایت و کارآمدی است.دانشگاه بعنوان نهاد و فرد دانشگاهی بعنوان کنشگر.تفکیک بین هویتهای مختلف: دانشگاهی بعنوان پژوهشگر،دانشمند،فناور،مهندس،روشنفکر،مدیر ،دانشجو،عضو جامعه مدنی یا بین المللی.مسئولیتهای اخلاقی متفاوت هویتهای متفاوت .در اخلاق حرفه ای نه تنها کنشگر بلکه نهاد هم صاحب حق و مسئولیت است.تعدد مسئولیت هم در مواردی وجود دارد.

اسلاید 17: رفتار مناسب علمی صداقت.دقت.قابل اعتماد بودن.انتقاد و ارزیابی پذیری.اذعان داشتن به حق دیگران.

اسلاید 18: معیارهای یک کنش علمی-تحقیقاتی برای یک فرد دانشگاهیعرصه تعارضات است:مثلا از دانشمندی برای ساختن بمبی دعوت شود که تداوم حیات کشور به آن وابسته باشد.مثلا دانشمند بگوید من دغدغه اخلاقی ندارم برای من نتیجه گرائی و پیشرفت علم مهم است یا.....

اسلاید 19: سوء رفتار علمیرفتار غیر اخلاقی درباره موضوع تحقیق.وقتی حوزه تازه ای پیشنهاد میکنید از کجا میدانید اخلاقی است.زیاده روی اخلاقی به وسیله داوران و بررسی کنندگان.رویه های غیر اخلاقی سردبیران و ناشران دانشگاهی.سرقت علمی و حق مالکیت معنوی.تعارض منافع.انگیزه های سوء رفتار علمی.کم کاری.تفاهم های ضمنی نانوشته به نفع طرفین و به ضرر جامعه علمی (بازیهای برد- برد با باخت ضلع سوم)

اسلاید 20: وظیفه افشاگری و به صدا در آوردن زنگهای خطرشاهد کارهای غیر اخلاقی (ملاحظات نتایج متهم کردن افراد به سوء رفتار علمی لازمست در حلیکه ممکن است بیگناه باشند).چگونگی رفتار دانشگاه با متهم و مراقبت از او هنگام طرح اتهام و قانون حمایت از به صدا درآورندگان زنگ خطر بسیار مهم و قابل توجه است.

اسلاید 21: مسئولیت کنشگر در مقام روشنفکر ارگانیکمسئولیت اخلاقی در برابر حقوق همکاران دانشگاهی.واکنش در قبال اخراج اساتید و دانشجویان.حساسیت های اخلاق زیست محیطی.

اسلاید 22: فرآروش عقلانیت نقاد جایگاه آینده اندیشی در مدیریت راهبردی.کنشگری خوب گذر از رویکرد دهی هشتادی کیفی و غیر فرمال است در حالیکه از دهه هفتاد متکی به روشهای ریاضی-مهندسی و فرمال هم گذشته ایم.فناوری نرم آینده اندیشی در قالب مدلهائی مثل منطق موقعیت با هدایت تحلیل عقلانی نقد پذیر یک راه حل است.جهان مدرن ویژگیهای بسیاری دارد که یکی از آنها تناقض نما بودن و پیچیدگی بیش از حد پدیدارهای آن است.کنشگر در چنین جهانی با پدیدارهائی سوکار دارد که به سختی با هم سازگارند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید