daieratolmaarefe_britanica

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دایره المعارف بریتانیکا”

دایره المعارف بریتانیکا

اسلاید 1: دایره المعارف بریتانیکانشانى اينترنتى www.britannica.co.uk عنوان انگليسى Encyclopedia Britannica عنوان فارسى دایره المعارف بریتانیکا توضيحات دایره المعارف بریتانیکا یک منبع توانا و مشهور اطلاعات است.

اسلاید 2: بریتانیکا دانشنامه ای است که اولین بار در سال ۱۷۶۸ منتشر شد و یکی از منابع مهم انگلیسی به شمار می‌‌رود. در طول سده‌های ۱۸ تا ۲۰ مقالات بریتانیکا توسط مقاله‌نویسان خبره و با تجربه در زمینه‌های مختلف بازبینی شد و مورد تایید قرار گرفت، و حتی گاهی برای تهیه مقالات آن تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌‌گرفت. در سدهٔ بیستم و در نسخه یازدهم این مجموعه مورد استفاده به عنوان یک مرجع معتبر برای افراد و دانش‌طلبان قرار گرفت. هم اکنون بریتانیکا هم به صورت کتاب، هم به صورت سی‌دی و هم در شبکه اینترنت موجود می‌‌باشد.

اسلاید 3: نسخه اول اولین قسمت آن در دسامبر ۱۷۶۸ با قیمت ۶ پنس ظاهر شد. نخستین ویرایش آن حاوی مقالات بسیار کوتاه بود .  در سال ۱۷۷۱ این کتاب با ۲۳۹۱ صفحه و ۱۶۰ عکس کامل شد و با ۳۰۰۰ نسخه به فروش رسید.

اسلاید 4: نسخه دومپس از موفقیت در نسخه اول، ویرایش دوم آن با کمک جیمز تیلور در طی سالهای ۱۷۷۷-۱۷۸۴ در ۱۰ مجلد و ۸۵۹۵ صفحه ارائه شد.

اسلاید 5: نسخه سومنسخه سوم آن در سال ۱۷۸۸-۱۷۹۷ توسط کولین مک فورکوهار و پس از آن جرج گلیج در ۱۸+۲ جلد و ۱۶۰۰۰ صفحه منتشر شد. نسخه سوم، اولین ویرایشی بود که در آن از مقالات تخصصی در موضوعات گوناگون استفاده شد و در آن مسائلی درباره سالهای آینده آن زمان مطرح شد.

اسلاید 6: سایر نسخه‌هامقالات نسخه‌های ۴ تا ۱۰ عموماً مقالاتی علمی تر از مراجع دیگر به شمار می‌‌آمدند.در سال ۱۸۹۵ بریتانیکا به لندن منتقل شد و در سال ۱۹۰۱ با روزنامه تایمز شریک شد.

اسلاید 7: نسخه دهمدر این نسخه به دانشنامه تصاویر و نقشه‌هایی بسیار قدرتمند از جهان اضافه شد و در سال ۱۸۹۷ تا ۱۹۲۲ توسط هریس اورت هوپر در آمریکا منتشر شد.

اسلاید 8: نسخه یازدهماز سال ۱۹۰۹ و نسخه یازدهم این دایره‌معارف توسط دانشگاه کمبریج در انگلستان منتشر شد. در این ویرایش که در بین سالهای ۱۹۱۰-۱۹۱۱ ارائه شد، تقریباً تمام دنیا از آن استفاده می‌‌کردند. این نسخه را همچنین با نام ۱۹۱۱ دانشنامه بریتانیکا (۱۹۱۱) می‌‌شناسند. این ویرایش اولین نسخه‌ای بود که ناگهانی و یک باره ارائه شد و به ویرایش محققان مشهور شد .در حالی که در سایر نسخه ها هر جلد در زمانی مشخص ارائه می‌‌شد.

اسلاید 9: نسخه‌های ۱۲ تا ۱۴پس از ایجاد نسخه یازدهم تمامی حقوق و مطالب به شخصی به نام سیرز روباک در شیکاگو فروخته شد. در نسخه ۱۲ و ۱۳ سه نسخه به عنوان آپدیت به آن اضافه شد. در سال ۱۹۴۱ سیرز روباک به دانشگاه شیکاگو پیشنهاد داد تا بریتانیکا را به عنوان هدیه دریافت کنند. ویلیام بنتون در سال ۱۹۴۳ تا سال ۱۹۷۳ (زمان مرگش) انتشار دایره المعارف را قبول کرد و پس از آن هلن همینگوی بنتون تا سال ۱۹۷۴ آن را منتشر می‌‌کرد. در سال ۱۹۹۶ بریتانیکا به بیلیونر سوئیسی، جاکوب سافرا فروخته شد.

اسلاید 10: نسخه جاری در نسخه ۱۵ بریتانیکا طرحی نو پیاده کردند که این دایره المعارف را در سه بخش ماکرو پدیا  میکرو پدیا  و پروپدیا در سی جلد منتشر کردند و دارای ۱۲۰۰۰ مقاله ۴۴ میلیون لغت (در سال ۲۰۰۴) است. نسخه چاپی آن در ۳۲ جلد و ۶۵۰۰۰ مقاله با قیمت ۱۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.هدف از این دایره المعارف ارائه تمامی معارف و علوم بشری در شکلی نوین بوده است . پروپدیا خلاصه ای است تک جلدی از تمامی دانش بشر که به عنوان راهنمای مطالب بیست ونه جلد دیگر است . مقالات آن معتبر و روزآمد است . ماکرو پدیا نوزده جلدی 4257مقاله مهم دارد زندگینامه ها و توصیفهای جغرافیایی با روش الفبایی تنظیم شده است .میکرو پدیا ده جلدی که به صورت مجموعه ای حقیقت یاب از 102214مقاله کوتاه و به شکل الفبایی تنظیم شده است . در هیچ یک از این مقالات بیش از 75 واژه نیست . در آخر همین مقالات ارجاعات لازم برای دستیابی به مقالاتی در همان زمینه در ماکرو پدیا آمده است . موضوعات اصلی با حروف درشت وعکسها وتصاویر مورد نظر رنگی است . ارجاعات با see  و  see also نشان داده شده است . شماره صفحات به علت طولانی بودن مقالات با a b c d  نشان داده شده است . بریتانیکا بیشتر به کار محققان و متخصصان می خورد .نسخه آنلاین آن دارای ۱۲۰۰۰ مقاله موجود می‌‌باشد به طوری که خلاصه مقالات به صورت رایگان و مقالات کامل ۷۰ دلار در سال می‌‌باشند. نسخه سی دی آن دارای ۸۰۰۰۰ مقاله و نسخه دی‌وی‌دی آن دارای ۱۰۰۰۰۰ مقاله با قیمت ۵۰ دلار موجود هستند.در حال حاضر ۴۰۰۰ نفر در ساخت بریتانیکا سهیم هستند و در دو سال اخیر ۳۵ درصد آن اصلاح شده است.

اسلاید 11: سی‌دی و اینترنت در سال ۱۹۹۴ بریتانیکا به صورت برخط با پرداخت وجه ۲۰۰۰ دلار در اینترنت قابل استفاده بوددر سال ۱۹۹۴، ۵۵۰۰۰ نسخه سی دی به فروش رسید در حالی که در سال ۱۹۹۰ این مقدار ۱۱۷۰۰۰ نسخه بود و بعدها به ۲۰۰۰ رسید.هم اکنون بریتانیکا یکی از منابع مرجع و راحت است که در آن می‌‌توان اطلاعات را به صورت برخط دریافت کرد. هم اکنون رقیب بزرگ بریتانیکا، اینکارتا می‌‌باشد و ویکی‌پدیا هم با پروژه خود دردسر بزرگی برای آن ایجاد کرده است. تعداد مقالات ویکی پدیا ۹۳۰۰۰ می‌‌باشد که در مقایسه با ۱۲۰۰۰ مقاله بریتانیکا تعداد چشمگیری است. همینطور تعداد لغات و اصطلاحات ویکی پدیا ۳۴۰ میلیون می‌‌باشد که در مقایسه با ۵۵ میلیون لغت بریتانیکا تعداد چشمگیری است. طبق سرشماری مجله نیچر در هر مقاله بریتانیکا ۳ خطا وجود دارد، در حالی که در هر مقاله ویکی پدیا نزدیک به چهار خطا وجود دارد.

اسلاید 12: تاریخچه نسخه‌ها9.         ۱۸۷۵–۱۸۸۹ - ۲۵ جلد 10.    ۱۹۰۲–۱۹۰۳ - ۲۵+۱۱ جلد 11.    ۱۹۱۰–۱۹۱۱ - ۲۹ جلد 12.    ۱۹۲۱–۱۹۲۲ - ۲۹+۳ جلد 13.    ۱۹۲۶ - ۲۹+۳ جلد 14.    ۱۹۲۹–۱۹۷۳ - ۲۴ جلد 15.    ۱۹۷۴–۱۹۸۴ - ۳۰ جلد 16.    ۱۹۸۵– - ۳۲ جلد 1.         ۱۷۶۸–۱۷۷۱ - ۳ جلد 2.         ۱۷۷۷–۱۷۸۴ - ۱۰ جلد 3.         ۱۷۸۸-۱۸۰۱ - ۱۸+۲ جلد 4.         ۱۸۰۱–۱۸۰۹ - ۲۰ جلد 5.         ۱۸۱۵ - ۲۰ جلد 6.         ۱۸۲۰–۱۸۲۴ - ۲۰+۶ جلد 7.         ۱۸۳۰–۱۸۴۲ - ۲۱ جلد 8.         ۱۸۵۳–۱۸۶۰ - ۲۲ جلد

اسلاید 13: دایره المعارف بریتانیکا Britannica 2007بریتانیکا 2007 یکی از معتبر ترین دانشنا مه های جهان می باشد که شامل بیش از : 8000 مقاله ,166000 مجله و لینک به اینترنت ,اطلس های گوناگون و لینک به اینترنت ,اطلس های گوناگون معتبر و بین المللی .با حجم زیادی از فیلم ها و عکس ها و ...از موضوعات مختلف . اطلاعات تاریخی . نقشه های متنوع مناسب برای انجام تحقیقات . قابل استفاده برای سطوح مختلف از دانش آموز تا محقق . راهنمای نصب فارسی Autorun  اختصاصی به صورت Director بهترین کیفیت ,در حال حاضر دایره المعارف بریتانیکا Britannica 2008 در بازار موجود است

اسلاید 14: مشخصات دایره المعارف بریتانیکا Britannica 2009

اسلاید 15: Britannica Ultimate Reference Suite 2009نام جدید ترین ویرایش الکترونیکی عرضه شده از این محصول فوق العاده ارزشمند علمی است که با دارا بودن حدود یک صد هزار مقاله علمی و معتبر و بیش از یک صد و شصت هزار مجله الکترونیک به شما کمک می کند تمامی اطلاعات مورد نظرتان را از معتبر ترین، به روز ترین و کامل ترین منبع دنیا در تمامی گروهبندی ها وموضاعات اطلاعاتی وعلمی دریافت کنید. این نسخه از مرجع بزرگ اطلاعاتی بریتانیکا برای سه گروه اصلی و به صورت مجزا و طبقه بندی شده تهیه شده است: 1.مرجع اطلاعاتی ارزشمند و کامل برای کودکان 2.مرجع اطلاعاتی ارزشمند و کامل برای دانش آموزان و رده متوسطه علمی 3.مرجع اطلاعاتی ارزشمند و کامل برای اهالی علم به صورت پیشرفته

اسلاید 16: Britannica Ultimate Reference Suite 2009 از چه اطلاعات علمی ارزشمندی تشکیل شده است؟

اسلاید 17: دارای 100,349 مقاله معتبر علمی و ارزشمند که از 55803351 کلمه تشکیل میشوند 73288مقاله معتبر از اطلس جامع بریتانیکا تا به امروز 15727مقاله مورد نیاز برای دانش آموزان 2229مقاله برای کودکان و گروه سنی مقدماتی 65مقاله کلاسیک از انتشارات بریتانیکا Britannica Year In Review 1993-2005 9040مقاله از سری انتشارات - دارای 20,198 تصویر، جدول و توضیحات مصور - دارای 2,523 نقشه از مکان های مختلف دنیا - دارای 435 ویدیو کلیپ برای تثبیت مقالات - دارای 634 کلیپ صوتی برای تثبیت مقالات - دارای 43 تصویر متحرک انیمیشن - دارای 288 منبع اطلاعاتی دنیا - دارای 1,098 از موضوعات مطرح روز - دارای 165,808 لینک صفحات وب اطلاعاتی اینترنتی - بهره گیری از دیکشنری و مرجع اطلاعاتی مطرح Merriam-Webster - دیکشنری وبستر شامل 165,000 عبارت و 225,000 توضیحات برای این عبارات - دیکشنری تزاروس وبستر که شامل 50,000 عبارت و توضیحات اطلاعاتیست - بازی ها و فعالیت های آنلاین آموزنده و متعدد 211فعالیت و بازی آموزنده آنلاین برای دانش آموزان 246فعالیت و بازی آموزنده آنلاین برای کودکان و... علاوه بر تعداد بیشمار مقالات معتبر و مفید بر اساس تاریخ روز.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید