moaref_dayeratolmaarefe_bozorge_eslam

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دایره المعارف بزرگ اسلام”

دایره المعارف بزرگ اسلام

اسلاید 1: معرف دائرة المعارف بزرگ اسلام: مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی، سازمانی علمی – تحقیقاتی است که به منظور تدوین دائرة المعارف های اسلامی ، عمومی و تخصصی دراسفند1362 در تهران تاسیس گردید. نخستین اثر تحقیقاتی این مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی است که به 2 زبان فارسی و عربی منتشر می شود.

اسلاید 2: دائرة المعارف بزرگ اسلامی زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی – پس از پیروزی انقلاب اسلامی – تدوین و منتشر گردیده است .(در کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران سری 13 جلدی آن موجود می باشد.) نخستین جلد این دائرة المعارف در سال 1367 منتشر گردید. شیوه کار: در مقدمه این دائرة المعارف شیوه تدوین مقالات این طور شرح داده شده است . ... جمعی از محققان مدخل یا عنوان مقالات را از منابع استخراج می کنند.این مدخل ها پس از بررسی های بخش گزینش عناوین و تایید سرویراستاربا برنامه ریزی به ترتیب در اختیار بخش پرونده های علمی قرار می گیرد. در این بخش محققان منابع موجود مربوط به هر مدخل راشناسایی و بررسی می کنند و کپی صفحاتی را که درتالیف مقاله به کار می آید، در پرونده ای گرد می آورند. این پرونده با توجه به موضوع آن در اختیار یکی از نویسندگان بخش های علمی قرار می گیرد. نویسنده ضمن مراجعه به پرونده و مشورت با محققان صاحب نظر و کسب اطلاع از بخش منابع خارجی و تکمیل منابع پرونده ،به نگارش مقاله می پردازد.

اسلاید 3: مقاله پس از نگارش وتایید اجمالی سرویراستار در اختیار بخش بررسی قرار می گیرد.در این بخش صحت نقل مطالب وبرداشت های نویسنده از مآخذ واجاعات دقیقا بررسی می شود . پس از آن برای ویرایش علمی به بخش علمی مربوط فرستاده می شود. مقاله پس از ویرایش و تایید سرویراستار، نسخه پردازی و صفحه پردازی می گردد و برای حرف چینی فرستاده می شود. اختصار یا تفصیل مقالات بستگی به میزان ارتباط آن ها با اسلام و تاریخ و تمدن اسلامی دارد.با این همه برخی از مقالت به سبب کمبود منابع لازم ومعدودبودن مولفان متخصص نسبتا مختصر نوشته شده است،نیز به همین علل مقالتی مانند آبیاری که باید مربوط به جهان اسلام باشد ، تنها به ایران اختصاص یافته که لازم است در چاپ ها و ویرایش های بعدی تکمیل گردد.همچنین بهضی از مقالات مانند آزاد (ابو الکلام) و آل ابو سعید به علت این که در ربان فارسی نوشته هایی جامه در مورد آن ها تالیف نشده ، به تفصیل گراییده است.

اسلاید 4: محدوده دائرة المعارف بزرگ اسلام ، مفاهیم ، اصطلاحات ، اعلام و اماکن جغرافیایی جهان اسلام - بدون در نظر گرفتن تشیع و تسنن – است واز این رو نسبت به دائره المعارف تشیع عمومیت بیشتری دارد. نظم دائره المعارف بزرگ اسلام الفبایی است و به صورت دو ستونی چاپ شده است .چنین به نظر می رسد که انتشار این دائرةالمعارف در سی جلد تکمیل گردد.

اسلاید 5: موضوع کتاب: دانش های فقه ، اصول ، حدیث ، درایة ، رجال ، تفسیر و کلام ، همچنین زندگی احوال و آثار خاورشناسان ، اسلام شناسان و ... می باشد. در مقدمه دائرة المعارف بزرگ اسلام مسائلی چون نقطه گذاری ، ارجاعات ، آوانویسی ، فهرست اختصارات ، مآخذ فارسی و عربی و لاتین و همچنین اسامی همکاران آمده است. ازارجاعات ”نگاه کنید“ و ” نیز نگاه کنید“ استفاده شده است. مآخذ در متن مقالات معرفی شده اند.

اسلاید 6: در مقدمه دائرة المعارف بزرگ اسلام مسائلی چون نقطه گذاری ، ارجاعات ، آوانویسی ، فهرست اختصارات ، مآخذ فارسی و عربی و لاتین و همچنین اسامی همکاران آمده است. از ارجاعات ” نگاه کنید“ و ” نیز نگاه کنید“ استفاده شده است. مآخذ در متن مقالات معرفی شده اند.

اسلاید 7: ارجاعات: 1- ارجاع به ماخذ در متن مقاله با نام مشهور نویسنده (نام خانوادگی یا شهرت ) صورت می گیرد.مثال: (بیهقی 346،342). 2- اگر در مقاله ای از آثار متعدد یک نویسنده استفاده شده باشد پس از نام مولف نام اثر نیز می آید مثال: (سیرو،کاروانسراها ... ،115). 3- شماره ای که پس از نام مولف یا پس از نام کتاب می آید شماره صفحه کتاب است .مثلا (سیرو ،12) یعنی صفحه 12 اثر سیرو که در مآخذ پایان مقاله آمده است. 4- اگر ارجاع بدین صورت باشد،( ستوده،2/340) یعنی صفحه 340 از جلد دوم اثر ستوده که درمآخذ پایان مقاله آمده است و هرگاه ارجاع بدین صورت باشد (همو ، 3و 2) (158)، یعنی صفحه 158 از جزء دوم جلد سوم همان اثر از نویسنده قبلی است.

اسلاید 8: 5- اگر نام نویسنده مآخذ مورد استناد در متن مقاله آمده باشد دیگر نام نویسنده در پرانتز نمی آید و ارجاع به یکی از 3 شکل است: الف-(ص12)، ب-( 2/340) ، ج- (3و2)158). 6- هرگاه ماخذ مورد استناد درماخذ لاتین پایان مقاله باشد ،شماره جلد آن با اعداد رومی و شماره صفحات با اعداد لاتین نوشته می شود. 7- عنوان کتاب ها ونشریات در همه جا با حروف ایرانیک یا ایتالیک می آید ولی در صورتی که کتاب یا نشریه فرنگی باشد و به فارسی ترجمه نشده باشد عنوانی که مولف مقاله برای آن انتخاب می کند در گیومه و با حروف معمولی درمتن و نام اصلی با حروف ایتالیک زیر صفحه می آید. 8- عنوان مقاله مورد استناد در گیومه می آید.

اسلاید 9: 9- ارجاع به آیات قرآن مجید بدین صورت است: (بقره/2/27) یعنی آیه 27 از سوره دوم که نام آن بقره است. 10- ارجاع به آیات کتاب مقدس چنین است: (خرقیال، 27:15) یعنی آیه 15 از باب 27 . 11- ماخذ پایان مقاله برحسب نام مولف به ترتیب الفبایی می آید و در صورتی که از کتابهای مختلف یک نویسنده در یک مقاله استفاده شده باشد کتاب ها نیز به ترتیب الفبایی ذکرمی شود. 12- ماخذ لاتین نیز به ترتیب الفبایی ، جداگانه در پایان مقاله می آید و در ترتیب الفبایی حرف تعریف ملحوظ نمی گردد.

اسلاید 10: 13- اطلاعات مربوط به مآخذ به این ترتیب ذکر می شود : الف . نام خانوادگی نویسنده یا نام مشهور او، ب . نام کوچک نویسنده ، ج. نام کتاب باخط ایرانیک یا ایتالیک ، د . نام مترجم ، ه . نام مصحح ، و . محل انتشار ، ز . ناشر ، ح. سال نشر ، ط . شماره صفحه و جلد. 14- اطلاعات مربوط به هر ماخذ با ویرگول (،) از یکدیگر جدا می شود و اگر قسمتی از مشخصات کتاب یا مقاله ای معلوم نباشد بدون تذکر این نکته بلافاصله مشخصات بعدی می آید. 15- اطلاعات مربوط به ماخذ مختلف با نقطه ویرگول (؛) از یکدیگر جدا می شود. 16- مشخصات ماخذی از قبیل فرهنگ ها و دائرة المعارف ها که به ترتیب الفبایی تدوین شده به جز درمواردی ضروری ، درج گردیده است.

اسلاید 11: 17- برای اطلاع از مشخصات مآخذی که مطالب آنها ترتیب الفبایی ندارد و مشخصات آنها در پایان مقاله ذکر نشده است به فهرست 1یا 2( اختصارات کتاب ها ومجلات ) مراجعه شود . مثال: مدخل آب با فونت پررنگ آمده ، ابتدا مقاله مربوط به آن آمده است در انتها هم مآخذ لازم درج گردیده است .ارجاعات لازم هم در آن به کار برده شده است.

اسلاید 12: R As 2 w927The Europa World of Learning 2007 (Europa World of Learning) (Hardcover)

اسلاید 13: معرفی world of learning: كتاب World of Learning   يكي از كتب مرجع معتبر دنياست كه هر ساله با ويرايش جديد و اطلاعات به روز شده ( Up to date ) در سرتا سر جهان در دسترس كتابخانه هاي دانشگاهي و تخصصي قرار مي گيرد. اين كتاب شامل كليه اطلاعات مربوط به كل دانشگاهها،آموزشكده ها ، موسسات آموزشي و تحقيقي ، موزه ها و ... معتبر دنيا مي باشد. جهت دسترسي آسان و سريع ، نام كشور ها به صورت الفبائي درج شده است و در هر كشور نيز نام دانشگاههاي مربوطه به ترتيب حروف الفبا قرار گرفته است.

اسلاید 14: اين اطلاعات شامل :

اسلاید 15: با توجه به اطلاعات مذكور ، اين كتاب توسط اساتيد محترم ، دانشجويان دكتري و ارشد در موارد بسیاری مورد استفاده قرار مي گيرد كه اهم آن بشرح زير مي باشد: - انتخاب دانشگاه و مكاتبه با مسئولين مربوطه جهت گذراندن دوره هاي فرصت مطالعاتي - انتخاب دانشگاه و دانشكده مربوطه جهت ادامه تحصيلات تكميلي ( ارشد و دكتري)

اسلاید 16: آگاهي از وجود رشته هاي مورد علاقه در دانشگاههاي ساير كشورها - دسترسي به اطلاعات مورد نياز جهت مكاتبات به صورت مستقيم با رئيس دانشگاه ، رئيس دانشكده ، معاون آموزشي يا مدير آموزشي ، و يا مسئول هر بخش دیگر

اسلاید 17: این منبع بیش از 25000دانشکده ،کالج ، مدارس هنر وموزیک ، کتابخانه ، گالری ، موسسات آموزشی و پژوهشی را در 180 کشور دنیا در بر می گیرد. این کتاب 2135 صفحه دارد. در ابتدای کتاب بعد ازفهرست مندرجات (Abbreviations)آمده است. بعد از آن نام سازمان ها وموسسات بین المللی با عنوان International section آمده که ارجاع به شماره صفحه دارد.

اسلاید 18: نمونه مدخل : در مورد ایران این طور آمده است (برای ایران موسسات ، سازمان ها، دانشگاه ها و ... را توضیح داده است که به طور مثال در مورد: Institute for humanities and cultural studies (IHCS) آدرس ، تاریخ تاسیس ، فعالیت ها ، تولیدات ، کارکنان و ... آمده است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید