daravish-va-soofiha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
این پاور پوینت پولی است اما اگر میخواهید می توانید از لینکی که اینجا گذاشتم رایگان دانلودش کنید فقط دعا برای بنده حقیر یادتون نره اگرم دوست داشتین میتونین از این سایت بخریدش هر طور که مایلید لینک دانلود : https://b2n.ir/847884 شامل ۴۳ اسلاید توضیح کامل همراه با تصاویر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1547 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “دراویش و صوفی ها”

دراویش و صوفی ها

اسلاید 1: دراويش و صوفي‌ها

اسلاید 2: امام علي عليه السلام: هيچ آفتي مانند بدعت ها ويرانگر دين و دينداري نيست.اصول کافی صفحه 103

اسلاید 3: دومين فتنه بزرگ پس از ماجراي سقيفه در امت اسلامي ، توطئه جانشيني شخصيتهاي ساختگي براي هدايت خلق بود. اين جريان كه با زهد بازيهاي حسن بصري شروع شد توسط شخصي بنام ابو هاشم كوفي (صوفي ) رسماً بعنوان جريان تصوف راه اندازي شد . از همان ابتدا به دليل مغايرت تفكر اين جريان با اسلام، اهل بيت عليهم السلام به مخالفت با ايشان پرداختند . فتنه صوفی...

اسلاید 4: امام صادق عليه السلام در مورد اولين صوفي (مخترع تصوف يعني ابوهاشم كوفي) مي فرمايند: انّه كان فاسدَ العقيده جداً،وهو الذّي اِبتَدَع مذهبا ًيقال له التصوف ،وجَعلَه َمفرّا لعقيدتِه الخبيثه. همانا او (ابوهاشم) فساد جدی عقيدتی دارد او كسي است كه مذهبي را بدعت گذاشت كه تصوف ناميده شد و آن را محل فراري براي عقيده خبيث خود قرار داد. از ساير ائمه نيز رواياتي در ذم صوفيه وارد شده است. اثنا عشريه ص22

اسلاید 5: قال الرضا عليه السلام: مَن ذُكرَعِندَه الصوفيه ولَم يُنكرهم بِلسانه و قلبِه فلَيسَ منّا و مَن اَنكَرهم فَكانّما جاهَد الكُفّار بَينَ يدي رسول الله. هر كس نزد او از صوفيه سخني به ميان آید و با زبان و دل آنها را انكار نكند از ما نيست . وهر كس ايشان را انكار كند مانند اين است كه در حضور رسول خدا (ص) با كفار جهاد نموده است. حديقه الشيعه ص 564.شیخ مفید به سند صحیح از امام علی النقی (علیه السلام) روایت کرده است که محمد بن حسین بن ابی الخطاب می گوید : در خدمت امام علی النقی (علیه السلام) در مسجدالنبی بودم که در آن حال جمعی از اصحاب آن حضرت شرفیاب حضور شدند، به ناگاه جمعی از صوفیه داخل مسجد شدند و حلقه زدند و مشغول ذکر گردیدند. حضرت فرموند : « لا تلتفتوا إلی هؤلاء الخّداعین فإنّهم خلفاء الشیاطین و مخربوا قواعد الدین یتزهّدون لراحة الاجسام و یتهجدون لتصیید الانعام یتجوّعون عُمُراً حتی ... » « به این حیله گران اعتنا نکنید زیرا جانشینان شیاطین و خراب کننده قواعد دین می باشند . زهد ایشان برای راحتی بدنهایشان و تهجّد و شب زنده داریشان برای صید کردن عوام است . عمری را در گرسنگی به سر برند تا عوام و نادانی را مانند خرها پالان کنند و زین بر پشت آنان گذارند.»

اسلاید 6: فرقه هاي فعال صوفيه عبارت اند از:قادريه، نقشبنديه، چشتيه، سهرورديه، رفاعيه كه منسوب به اهل سنت مي باشند. فرقه هاي نعمت اللهيه گناباديه، ذهبيه، خاكساريه، اويسيه ،شاه مقصوديه و نوربخشيه كه منسوب به مذهب شيعه مي باشند. اما فرقه اهل حق از فرقه هاي صوفيه به حساب نمي آيد، بلكه از غالياني هستند كه دوست ندارند خود شان را از مسلمانان بدانند.

اسلاید 7: تاریخچه سلسله نعمت اللهی:سلسله نعمت‌اللهی یکی از طریقت‌های تصوف است که توسط سید نورالدین شاه نعمت‌الله ولی در قرن هشتم هجری بنیاد شده‌است. سلسله نعمت‌اللهی سلطان علیشاهی گنابادی در عصر حاضر از معروفترین سلسله‌های تصوف است /کلمه نعمت‌اللهی از نام شاه نعمت‌الله ولی گرفته شده و چون در دوران ایشان، پیروان او را «نعمت‌اللهی» می‌خواندند، این عنوان به کسانی که بعد از وی از عقاید و روش صوفیانه وی تبعیت کردند، داده شد. قبل از شاه نعمت‌الله نام طریقت همنام با قطب وقت بوده، چنان‌که در زمان معروف کرخی به معروفیه و در زمان جنید بغدادی به جنیدیه مشهور بوده‌است

اسلاید 8: سید نورالدّین شاه نعمت‌الله ولی از اقطاب و عرفای مشهور قرن هشتم و نهم هجری است نعمت‌الله ولی در روز دوشنبه چهاردهم ربیع الاول ۷۳۱ هجری قمری در شهر حلب متولد شد. هفت سال مرشد خود شیخ عبدالله یافعی را خدمت کرد در هرات نعمت‌الله ولی با نوه ی میرحسینی هروی پرسنده سؤالات گلشن راز ازدواج کرد و ثمره ی این ازدواج فرزند او برهان الدین خلیل‌الله (متولد ۷۷۵ هجری) بود که پس از نعمت‌الله ولی به قطبیت سلسله نعمت‌اللهی رسید. شاه نعمت‌الله ولی قریب صد سال زندگی کرد و سرانجام در روز پنجشنبه بیست و سوم ماه رجب ۸۳۲ و به قولی ۸۳۴ هجری در کرمان خرقه تهی کرد.نعمت‌الله ولی توجه خاصی به خدمات عام‌المنفعه داشت و در برخی از مناطق و شهرهای ایران مانند ماهان، کرمان،ابرقو و تفت یزد اقدامات عمرانی مانند احداث ساختمان، باغ و حفر قنات به انجام رسانید که برخی از آنها مانندعمارت شاه ولی در تفت یزد کماکان باقی است.

اسلاید 9: آرامگاه‌ شاه‌ نعمت‌ الله ولی‌ شاه‌ نعمت‌ الله ولی‌ سر سلسله‌ نعمت‌ اللهیه‌ (834 - 730 ه . ق‌) یکی‌ از عرفای‌مشهور نیمه‌ اول‌ قرن‌ نهم‌ هجری‌ قمری‌ است‌. آرامگاه‌ و خانقاه‌ وی‌ در شهرک‌ ماهان‌ کرمان‌ واقع‌ شده‌ است‌. هسته‌مرکزی‌ مجموعه‌ بقعه‌ ماهان‌ را بنای‌ هزارشاه‌ تشکیل‌ می‌دهد که‌ نخستین‌ بار در سال‌ 840 ه . ق‌ به‌ هزینه‌احمدشاه‌ بهمنی‌ از شاهان‌ سلسله‌ بهمنیه‌ دکن‌ ساخته‌ شده‌ و در هر دوره‌ نیز قسمت‌های‌ دیگری‌ به‌ آن‌ افزوده‌ شده‌است‌.صحن‌ وکیل‌ الملکی‌ نیز روبروی‌ بقعه‌ در دوران‌ قاجاریه‌ به‌ همت‌ وکیل‌ الملک‌ کرمانی‌ بنا شده‌ است‌. بقعه‌اصلی‌ حرم‌ و گنبد دو پوشه‌ آن‌ به‌ شیوه‌ معماری‌ آذری‌ (سبک‌ معمول‌ دوران‌ ایلخانی‌ تا پیش‌ از صفویه‌) وساختمان‌ رواق‌ آن‌ به‌ شیوه‌ معماری‌ اصفهانی‌ است‌. این‌ مجموعه‌ یک‌ اثر شگفت‌آور معماری‌ کویری‌ ایران‌ است‌که‌ اهمیت‌ فراوان‌ جهانگردی‌ دارد.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید