علوم پایه ریاضی

درس اول ریاضی۲ هندسه تحلیلی

riyazi-778

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس اول ریاضی۲ هندسه تحلیلی”

درس اول ریاضی۲ هندسه تحلیلی

اسلاید 1: درس اول: هندسه تحلیلی

اسلاید 2: یاد آوری۱- خط از بی نهایت نقطه تشکیل می شود.۲- نقطه در دستگاه مختصات با دو عدد مشخص می شود؛ یکی برای x(طول) و دیگری برای y (عرض).۳- رابطه بین x و y نقاط یک خط را معادله خط میگویند مثلاً اگر معادله خطی y=2x+1 باشد به معنی آن است که اگر طول نقاط آن خط را دو برابر کنیم و با یک جمع کنیم عرض نقاط به دست می آید.۴- معادله خط در حالت کلی به صورتy=mx+h است که در آن m شیب خط و h عرض از مبدا خط است.عرض از مبدا خط، عرض نقطه ای است که خط محور y را قطع میکند. برای به به دست آوردن عرض از مبدا خط به جایx صفر قرار می دهیم مقداری که برای y به دست می آید عرض از مبدا می باشد.۵-برای رسم نمودار یک خط دو نقطه از خط را پیدا میکنیم برای این کار دوبار به x یا yعدد می‌دهیم و دیگری را حساب میکنیم.

اسلاید 3: یاد آوریمثال نقطهA(1,4) و B(3,8)را در نظر بگیرید؛ الف معادله خطی را بنویسید که از این دو نقطه بگذرد. ب) عرض از مبدا خط را مشخص کنید!ج) نمودار خط را رسم کنید!عرض از مبدا10x42yمی توان از AوB هم استفاده کرد

اسلاید 4: نکته ها۱-اگر معادله خط به صورت ax+by=c باشد، شیب خط برابر است با . چون می توانیم معادله را به صورتby=-ax+c نوشت. که در این صورت شیب برابر است با ضریب x تقسیم بر ضریبy.۲- اگر شیب دو خط با هم مساوی باشد، آن دو خط با هم موازی اند.۳- اگر شیب دو خط معکوس و قرینه همدیگر باشد، دو خط بر هم عمودند.مثلا اگر شیب یکی از آنها باشد، شیب دیگری باشد.

اسلاید 5: مختصات نقطه وسطاگر وM وسط A وB باشد، و .مثال: اگر(۴ و۵)A و(۱و۱)B و(۳- و۲-)C سه راس یک مثلث باشند؛الف: مختصات وسط A و C را به دست آورید! ب: معادله میانه وارد بر AC را بنویسید!

اسلاید 6: مثالمثال:با توجه به شکل، اگرD راس چهارم باشد،الف:معادله BD را بنویسید!ب: مختصات D را به دست آورید!نقطه برخورد دو قطر، وسط هریک از آنهاست

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید