صفحه 1:
عم ةاعارم

صفحه 2:
تهيه كنندكان : 3

صفحه 3:
of 4 ~~ a7 صعی هه همادكونه كه اشاره شد از روزهای نخست در گذار شیوه مرسوم ترئیبی شیوه دیگری در تفسیر ظهور یافت که فراشمولى لبود ر تنها بخشهايى از آيات قرآنى را مورد نظر قرار می داد به عبارتى ديكر ايدكرنه تسبر تنها به موضدوحات مطرح شده در قرآن توجه نمودهاز به تسیز و تبیین و دسثه پذذی و ‎QAR‏ آن برداخته است ؛ و لذا أن را تفسير موضوحى نام نهاده الد و جز به مسائل دينى- در دو بعد معارف و احكام- و مسائل اجتماعى » سیاسی و اخلاقی (در دو بعد نظری و عثلى ) به ديكرابمذ كه -جنبه أفظى دارند نيرداخته أسسث .در حتيقت تسير موضوعى تنها در زسالدن پیا م های تران عردید ر به جبه ای فلبی آنچننن کازی داشنه ات : مگرنا اندازه ای که به َو بحث مربوط بوده است این روش بریژه امروزه یک هد رانا به شمار می رود زيرا جهان امروز در اتظار ‎of‏ است که پیام های قرآن را دریفت كند و تشنه دست آوردن مسائل مطرح شده در اين کتاب آسمانی است ؛ تا ببیند چه گوهر های تابناکی را برای بشریت و برای ابدیت به ارمغان آورده و گذام دریچه های سعادت را بزاى هميشه به روى انسانها باز كرده است ؟.

صفحه 4:
os 2395 ‏مرپاط به هرا ما وبا در نظر‎ ‏ابا ليوا نس حفس ديدي ف وی‎ و و ‎[ea eae‏ رت فرا دادن به أن است تا خود براى ما سخن كويد و بيام خود را برسائد. . ‎aig‏ ماتنها::- و :--:.! بيلمهاى دريققى از قرآن است .

صفحه 5:
ررتر که تا از دكن راتدرت. دریافت می کنیم و نیازهای واقم در من حیات را بررسی و گرد آوری می کنیم ؛ سپس پاسخ آنها را از قرآن جستجو می کنیم

صفحه 6:
اين شيوه درست همان است که مولا امیز مومنان (ع) دستور فرموده .7« ذلك القران فاللستطفوه و أن ينطق ؛ ولكن اكبركم عله 1ن فیه علم ما یکی و الحدیث عن الماضی و دواء دائکم و نظم ما بینکم » این قرآن است که در اختیار شماست ؛ او را به سخن آورید ؛ او خود سخن نمی گرید . همانا به شما خبر مى دهم كه در قرآن » دانستتى ها براى آينده فراوان است و از كذشته نيز تجريه ها مى آموزد ؛ درمان ذردهاى شما همواره در آن موجود و ره به هم بيوستن كمسته ها در أن مشبه زات كنلية لز ابذك باسفكوى تمل وا و براى هميشه تهج البلاعه مخطبه ی 5

صفحه 7:
مقصود از « استنطاق > تعمق و تدبر در گفته های قرآن است كه با كنار هم گذاردن آیات مربوط » آنچه در حالت پراکنده » گویا نبود » گویا می شود . آن حضرت می فرماید : ‎BLY yy‏ ‎ee)‏ 7 را که در بتنهايى كويا نيستند با قرار گرفتن کذار آیات متناسب و مرتبط » گویا می شوند ؛ و برخی بر برخی گواه خواهد بود تا ‎٠٠‏ مفادشان بخوبی روشن و هویدا گردد. نهج البلاغه مخطیه ی5) .

صفحه 8:
7 ‏مین‎ < Ld ۳ WS Fess Ke 25

صفحه 9:
"مالایی در هحدف

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:
اساسی ترین شرط در تدو؛ موضوعی ۰ تنها به قرآن رجوع کردن و از دیدگاههای آن با خبر ن است .

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
تس رب هن و فراگیر و در عين حال مسثقل » 4و دانشمندانی در آین ‎BS‏ له دج ,علامه محقق اسناد جعفر 0-0 د :« مفاهیم ان ۹۹ ‎a‏ مجلد از از ‎Oe eS‏ ده « منشور « 2 sae

صفحه 16:
‎2a‏ متولد ‎agai‏ لحت 0 5 ‏ارش سن و ‎

صفحه 17:
دانشهند گرامی استاد ناصر مکارم شیرازی (متولد 9006 ش) پس از پایان بافتن « ,تفسیر نمونه » و ترجمه آن « الامثل » به استخراج مباحث تفسیری آن پرداخته است که ده مجلد به نا , « پیام فرآن » و سه مجلد به نام « اخلاق در قرآن » تا کنون به چاپ رسیده

صفحه 18:

صفحه 19:
به شبهات و مسأله ثئزيه لنبيا. و سو ته 1۳ ‎ae‏ ا .سد ده دب رسدرد جلد نمم : بحث ‎Vela‏ ل سمه ونه

صفحه 20:

صفحه 21:
م ا م ‎See tak 2‏ ۱ ‎pK‏ ردب ان ود ار مد مس دیب و حم لظ كو سك صر ان اد رق لخت يبام ‎os ‎= ‏امامت و ولايث زرسی یل آن و دب چها آه که تم ر 00 ‎Be BS‏ جلد دهم : نظام < ۱ > ‏ع عم ممعم ‎ ‎ ‎te ‎۰ ‏حکومت در اسلام ‏ در يهنه تاريخ.. 5 ؛ جلد اول : مباني أخلاق دز قرآن و جلد دوم : اخلاق يسنديده و نايسند در قرآن..

صفحه 22:
"معارف قران* 52 یه ‎Dal cS .‏ الهى اسث.

صفحه 23:
"تفسیر موضوعی حکیم جوادی آملی* 0 ‎ae ye eee‏ 5 ی یاس ا . تدع ا ا ‎Be Se‏ اا

صفحه 24:
فیرست اجمالی مطالب گذاب تفسیر جوادی آملی ‎eer re rhe 2‏ و 9 جلد دوم :میا و معا م ااي ‎Ge ee 00 ie ‏هارم : 1 معاش و معاد و برخى از مشاهدات قيامت.‎ ‏عدر ‎١‏ حبرت سدق لات رع ور ال ‏.جلد ششم : نبوتاعامه و سيره انبها :.آدم » ادريس » نوح » هود » صالح و ابراهيم. ‏جلد هفتم : ادامة سيره انبيا : لوط ؛ اسحاق » يعقوب ‎٠‏ يوسف ءايوب»شعيب»موسى»خضر لقمان»الياس»داود. ‎= Ea meget yon ‏15 دو بخش : معارف توحیدی » وحی و نبوت و رسالت. ‎1 ‎oe ed eee ssc e IE leah? 9 ‎oe Le‏ رن ری ۳ و يايان نايذيرى وحدت شهود!! ‎ae 2 ۳ ‏و و ‏فطری بودن بینش و گرایش به خدا و دين و اخلاق و عوامل موانع شکوفایی فطرت ‎ree iu‏ سس سكير دسر مس ملسم سر

صفحه 25:
"معارف قرآنی* 2 است که در آن » نگارنده سطی جلسات - درباره مسائل ‎Ls See‏ بر ۳ مهم ماه مبارک 6 مباحثٍ ‎panes‏ ی رمضان » در جمع طلاب مطرح گردید و از ول ۳ ی ‎eee Tr ees‏ ۱[ 2 ‎Wes ۰‏ دسر یت شده ‎ye Pere es ora ean)‏ مر ‎eee‏ ی خی ‎rey‏ 000 صفت ذات است يا مس سس فیس الت ۳ افقالی از جبر. 3 ام بين الامرين » معمأله ‎a‏ ‎ie regain adil‏ 2 ی و ۳ ‎ba‏ » از معناى ‎FG,‏ 2 مساله شفاعت» شفاعت ‎Seer Neh aera reser 20‏

صفحه 26:
"معارف قرانی* ل 4 ‎a‏ اعمال » ۰ قالب الي الل لانت * دفتر سوم : مبانی اخلاق در قرآن » جایگاه اخلاق و آفات و موانع. ۴ صا اويا ا كان اسان ماري نه . 20000 ۱ عسي ار ‎eee ocr od‏ ا ا ا ا ا و ‎a 5 7 ۳‏ الوسسسص لان بر امر ولایت کبرای

صفحه 27:
"تفاسپر لغوی* 0 ‏ا‎ oa 9 = دح رز رارد کند بلکه ‎Sets age‏ سار امن ‎Ga‏ 0 ‎Eee cme 0‏ ۳ د 5 000

رایگان