صفحه 1:
عم ةاعارم
صفحه 2:
تهيه كنندكان :
3
صفحه 3:
of 4 ~~ a7
صعی هه
همادكونه كه اشاره شد از روزهای نخست در گذار شیوه مرسوم ترئیبی شیوه دیگری در
تفسیر ظهور یافت که فراشمولى لبود ر تنها بخشهايى از آيات قرآنى را مورد نظر قرار می داد به
عبارتى ديكر ايدكرنه تسبر تنها به موضدوحات مطرح شده در قرآن توجه نمودهاز
به تسیز و تبیین و دسثه پذذی و QAR آن برداخته است ؛ و لذا أن را تفسير موضوحى نام نهاده الد
و جز به مسائل دينى- در دو بعد معارف و احكام- و مسائل اجتماعى » سیاسی و اخلاقی (در دو بعد نظری و
عثلى ) به ديكرابمذ كه -جنبه أفظى دارند نيرداخته أسسث .در حتيقت تسير موضوعى تنها
در زسالدن پیا م های تران عردید ر به جبه ای فلبی آنچننن کازی داشنه ات : مگرنا
اندازه ای که به َو بحث مربوط بوده است این روش بریژه امروزه یک هد رانا به شمار می
رود زيرا جهان امروز در اتظار of است که پیام های قرآن را دریفت كند و تشنه دست آوردن
مسائل مطرح شده در اين کتاب آسمانی است ؛ تا ببیند چه گوهر های تابناکی را برای بشریت و برای ابدیت
به ارمغان آورده و گذام دریچه های سعادت را بزاى هميشه به روى انسانها باز كرده است ؟.
صفحه 4:
os
2395 مرپاط به هرا ما وبا در نظر
ابا ليوا نس حفس ديدي ف وی
و و [ea eae رت
فرا دادن به أن است تا خود براى ما سخن كويد و بيام خود را برسائد. .
aig ماتنها::- و :--:.! بيلمهاى دريققى از قرآن است .
صفحه 5:
ررتر که تا از دكن راتدرت.
دریافت می کنیم و نیازهای واقم در من
حیات را بررسی و گرد آوری می کنیم ؛
سپس پاسخ آنها را از قرآن جستجو می کنیم
صفحه 6:
اين شيوه درست همان است که مولا امیز مومنان (ع) دستور فرموده
.7« ذلك القران فاللستطفوه و أن ينطق ؛ ولكن اكبركم عله 1ن
فیه علم ما یکی و الحدیث عن الماضی و دواء دائکم و نظم ما بینکم »
این قرآن است که در اختیار شماست ؛ او را به سخن آورید ؛ او خود
سخن نمی گرید . همانا به شما خبر مى دهم كه در قرآن » دانستتى ها
براى آينده فراوان است و از كذشته نيز تجريه ها مى آموزد ؛ درمان
ذردهاى شما همواره در آن موجود و ره به هم بيوستن كمسته ها در
أن مشبه زات كنلية لز ابذك باسفكوى تمل وا و براى هميشه
تهج البلاعه مخطبه ی 5
صفحه 7:
مقصود از « استنطاق > تعمق و تدبر در گفته های قرآن است
كه با كنار هم گذاردن آیات مربوط » آنچه در حالت پراکنده »
گویا نبود » گویا می شود . آن حضرت می فرماید : BLY yy
ee) 7 را که در
بتنهايى كويا نيستند با قرار گرفتن کذار آیات متناسب و
مرتبط » گویا می شوند ؛ و برخی بر برخی گواه خواهد بود تا
٠٠ مفادشان بخوبی روشن و هویدا گردد.
نهج البلاغه مخطیه ی5) .
صفحه 8:
7
مین < Ld
۳ WS
Fess
Ke 25
صفحه 9:
"مالایی در هحدف
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
اساسی ترین شرط در تدو؛ موضوعی ۰
تنها به قرآن رجوع کردن و از دیدگاههای آن با خبر
ن است .
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
تس رب
هن و فراگیر و در عين
حال مسثقل » 4و دانشمندانی در آین
BS له دج
,علامه محقق اسناد جعفر
0-0 د :« مفاهیم ان ۹۹
a مجلد از از Oe eS
ده « منشور «
2 sae
صفحه 16:
2a متولد agai لحت
0 5
ارش سن
و
صفحه 17:
دانشهند گرامی استاد ناصر مکارم شیرازی
(متولد 9006 ش) پس از پایان بافتن «
,تفسیر نمونه » و ترجمه آن « الامثل » به
استخراج مباحث تفسیری آن پرداخته است که
ده مجلد به نا , « پیام فرآن » و سه مجلد به نام
« اخلاق در قرآن » تا کنون به چاپ رسیده
صفحه 18:
صفحه 19:
به شبهات و مسأله ثئزيه لنبيا.
و سو ته 1۳
ae ا .سد ده دب رسدرد
جلد نمم : بحث Vela
ل سمه ونه
صفحه 20:
صفحه 21:
م ا م
See tak 2 ۱
pK ردب ان ود ار مد مس دیب و
حم لظ كو سك صر ان اد رق لخت يبام
os
=
امامت و ولايث زرسی یل آن و دب چها آه که تم ر 00 Be BS
جلد دهم : نظام < ۱
>
ع عم ممعم
te
۰
حکومت در اسلام در يهنه تاريخ.. 5
؛ جلد اول : مباني أخلاق دز قرآن و جلد دوم : اخلاق يسنديده و نايسند در قرآن..
صفحه 22:
"معارف قران*
52 یه
Dal cS . الهى اسث.
صفحه 23:
"تفسیر موضوعی حکیم جوادی آملی*
0
ae ye eee
5 ی یاس
ا
. تدع ا ا
Be Se اا
صفحه 24:
فیرست اجمالی مطالب گذاب تفسیر جوادی آملی
eer re rhe 2 و
9 جلد دوم :میا و معا م ااي
Ge ee 00 ie
هارم : 1 معاش و معاد و برخى از مشاهدات قيامت.
عدر ١ حبرت سدق لات رع ور ال
.جلد ششم : نبوتاعامه و سيره انبها :.آدم » ادريس » نوح » هود » صالح و ابراهيم.
جلد هفتم : ادامة سيره انبيا : لوط ؛ اسحاق » يعقوب ٠ يوسف ءايوب»شعيب»موسى»خضر لقمان»الياس»داود.
= Ea meget yon
15 دو بخش : معارف توحیدی » وحی و نبوت و رسالت.
1
oe ed eee ssc e IE leah? 9
oe Le رن ری ۳ و يايان نايذيرى وحدت شهود!!
ae 2 ۳
و و
فطری بودن بینش و گرایش به خدا و دين و اخلاق و عوامل موانع شکوفایی فطرت
ree iu سس سكير دسر مس ملسم سر
صفحه 25:
"معارف قرآنی*
2 است که در آن » نگارنده سطی جلسات - درباره مسائل
Ls See بر ۳ مهم
ماه مبارک 6
مباحثٍ panes ی رمضان » در جمع طلاب مطرح گردید و از
ول
۳ ی eee Tr ees ۱[
2
Wes ۰ دسر یت شده ye Pere es ora ean)
مر eee ی خی
rey 000 صفت ذات است يا
مس سس فیس الت
۳ افقالی از جبر. 3 ام بين الامرين » معمأله a
ie regain adil 2 ی
و ۳
ba » از معناى FG, 2 مساله شفاعت» شفاعت
Seer Neh aera reser 20
صفحه 26:
"معارف قرانی*
ل 4 a اعمال » ۰ قالب
الي الل لانت
* دفتر سوم : مبانی اخلاق در قرآن » جایگاه اخلاق و آفات و موانع.
۴ صا اويا ا كان اسان ماري نه
. 20000 ۱
عسي ار
eee ocr od ا ا ا ا ا و
a 5 7 ۳
الوسسسص لان بر امر ولایت کبرای
صفحه 27:
"تفاسپر لغوی*
0 ا oa 9
= دح رز رارد کند بلکه
Sets age
سار امن
Ga 0
Eee cme 0 ۳
د 5 000