سایر آموزش

درس دوازدهم دین و زندگی یازدهم-پیوند مقدس

din-zendgi011

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. زینب

    ممنون
    چجوری دانلود کنم؟

نظر خود را بنویسید

درس دوازدهم دین و زندگی یازدهم-پیوند مقدس

اسلاید 1: رسول خدا : «هیچ بنایی نزد خدا محبوب تر از ازدواج نیست». خانواده مقدس ترین نهاد و بنای اجتماعی نزد خداست. این نهاد با ازدواج زن و مرد به وجود می آید و با آمدن فرزندان کامل می شود. با تولد فرزندان، زن و مرد، مادر و پدر بودن را تجربه می کنند و فرزندان را در دامان خود می پرورانند. در این درس می خواهیم درباره این نهاد مقدس صحبت کنیم تا بدانیم :زمینه های جذب زن و مرد به یکدیگر برای تشکیل خانواده کدام اند؟ اهداف تشکیل خانواده چیست؟ همسر مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اسلاید 2:

اسلاید 3: شخصیت انسانی زن و مردکلمات «إنس»، «انسان»، «بنی آدم» و «ناس» در قرآن کریم اختصاص به جنس خاصی ندارد و هر آیه ای که با این کلمات همراه باشد، به زن و مرد، هر دو مربوط می شود؛ زیرا حقیقت انسان را روح او تشکیل میدهد و روح انسان نه مذگر است و نه مؤنث. زنان و مردان به عنوان افراد نوع بشر، استعدادها و ویژگیهای فطری یکسان و هدف مشترکی دارند که با بهره گرفتن از آن ویژگیهای فطری میتوانند به آن هدف مشترک، یعنی قرب الهی و بهشت جاوید برسند.

اسلاید 4: نقشهای مکملخداوند، زن و مرد را به گونه ای آفریده که زوج یکدیگر باشند،یعنی در کنارهم قرار گیرند و یکدیگر را کامل کنند. زن و مرد اگرچه در ویژگی های انسانی باهم مشترک هستند و خداوند برای هردو هدف واحدی معین کرده است، اما از جهت زن بودن و مرد بودن یعنی از نظر خصوصیات جسمی باهم متفاوتند. این تفاوت ها به گونه ای است که هردو را به هم نیازمند کرده است؛ بدون اینکه یکی بر دیگری برتری داشته باشد. زیرا برتری هرکس نزد خداوند به تقواست و هر انسانی می تواند آن را در وجود خود پرورش دهد. تفاوت های میان زن و مرد به جهت وظایف مختلفی است که خالق حکیم برعهده هریک از زن و شوهر نهاده است تا هرکدام از آنها بتوانند در زندگی مشترک و خانوادگی نقش های خاصی را بر عهده بگیرند و یک خانواده متعادل را پدید آورند. به طور مثال، توانمندی عاطفی بالای زنان و قدرت جسم ی بیشتر مردان برای آن است که زن با محبت مادری، فرزندان را رشد دهد و مرد با کار کردن نان آور خانواده باشد.

اسلاید 5: آمادگی برای ازدواجانسان، با رسیدن به سنّ بلوغ و دوره جوانی وارد مرحله مسئولیت پذیری می شود و این شایستگی را به دست م یآورد که مخاطب خداوند قرار گیرد و از هم اکنون برای سعادت خود و خانواده ای که در آینده نزدیک تشکیل خواهد داد، برنامه ریزی نماید. مهم ترین این برنامه ها در مورد تشکیل خانواده عبارت اند از: تقویت عفاف و پاکدامنی در خود از آغاز بلوغ مشخص کردن هد فهای خود از تشکیل خانواده شناخت معیارها و شاخص های همسر مناسب شناخت ویژگی های روحی زن و مرد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید