علوم پایه جغرافیا و نجوم

درس دوم مطالعات نهم

darse_dovom_motaleat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت درس دوم (حرکات زمین) مطالعات نهم کاملا مختصر و مفید ، مناسب برای کنفرانس دانش آموزان و دبیران تعداد اسلاید ها : 8 حجم فایل : 8 MB تهیه کننده : مرصاد میر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
5774 بازدید, 60 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس دوم مطالعات نهم”

درس دوم مطالعات نهم

اسلاید 1: حرکات زمینمرصاد میر ، نیما چراغی ، علی بیرانوند ، محمد حسین مختاری

اسلاید 2: حرکت وضعیزمین در هر 24 ساعت یک بار به دور محور خود می چرخد ، که به آن حرکتی وضعی می گویند .به حرکت خورشید از شرق به غرب را حرکت ظاهری خورشید می گویند

اسلاید 3: ساعت رسمیحدود 140 سال پیش کشور ها در یک اجلاس توافق کردند به جای ساعت واقعی از ساعت رسمی استفاده کنند کره زمین در هر 24 ساعت یک دور یا 360 درجه به دور خود می چرخد .ساعت رسمی360 درجه محیط زمین24 قاچ15 قاچهر منطقه یک قاچ است و یک ساعت را به خود اختصاص می دهد .

اسلاید 4: در برخی کشور های وسیع ، مانند چین چند ساعت رسمی وجود دارد ، بنابراین مردم کشور ها هر گاجاز شرق به غرب یا بر عکس سفر کنند ، مجبورند ساعت خود را جلو یا عقب بکشیند .

اسلاید 5: حرکت انتقالییک دور کامل زمین به گرد خورشید ، یک سال طول می کشد که به آن حرکت انتقالی می گویند .مدت زمان واقعی یک دور کامل زمین به دور خورشید 365 روز و 6 ساعت است اما در تقویم سال ها را 365 روز در نظر می گیرند . برای جبران این کسری این 6 ساعت در هر 4 سال یک روز به سال رسمی اضافه می شود که آنرا سال کبیسه می نامند .

اسلاید 6: مایل بودن محور قطب هامحور قطب ها بر سطح مدار گردش انتقالی زمین ، مایل است .به همین دلیل زاویه تابش خورشید در طول سال تغییر می کند ، درازای شب و روز تغییر می کند و فصل های مختلف به وجو می ایند.

اسلاید 7: پیدایش فصولدر اول تیر ماه در نیمکره شمالی خورشید به مدار راس السرطان به طور عمودی می تابد در این زمان نیمکره شمالی منطقه وسیع تری در معرض خورشید دارد . در نتیجه طول روز ها بیشتر است .در این هنگام که طولانی ترین روز در این نیکره است و به آن انقلاب تابستانی می گویند .

اسلاید 8: پیدایش فصولدر اول دی ماه در نیمکره جنوبی خورشید به مدار راس الجدی به طور عمودی می تابد در این زمان نیمکره شمالی منطقه کمتری تری در معرض خورشید قرار دارد . در نتیجه طول شب ها بیشتر است .در این هنگام که کوتاه ترین روز در این نیکره است و به آن انقلاب زمستانی می گویند .

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان