علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

درس ششم: اسوه فداکاری و عدالت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

ketab-payeh-hai-asaman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 23 اسلاید پاورپوینت اسوه فداکاری و عدالت(درس ششم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم دوره اول متوسطه) در 22 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای استفاده معلمان و دانش آموزان در پاورپوینت عبور انسان به شکل کامل به تمامی مباحث درس ششم پرداخته می شود در پاورپوینت حاضر به موارد زیر پرداخته می شود: - مقدمه - درس ششم: اسوه فداکاری و عدالت - توضیحات کامل درس - فعالیت کلاسی - توضیحات درس - بیشتر بدانیم - توضیحات درس - فعالیت کلاسی - توضیحات درس - پیشنهاد الهی(مناجات)دسته بندی: فایل های دانش آموزی تعداد اسلاید: 22 فرمت: قابل ویرایش مناسب و کاربردی برای معلمان و دانش آموزان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
738 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ششم: اسوه فداکاری و عدالت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه”

درس ششم: اسوه فداکاری و عدالت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس ششم: اسوه فداکاری و عدالتکتاب پایه های آسمانپایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 3: مقدمه:پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله دین را به صورت کامل به مردم آموخت و برای دوران پس از خود، کسانی را به عنوان الگو و راهنما معرفی کرد. امیرالمؤمنین علیه السّلام برترین شاگرد پیامبر اکرم بود که پیامبر همواره مردم را به الگوگیری از ایشان توصیه می کرد. در این درس با برخی از ویژگی های اخلاقی و رفتاری ایشان آشنا می شویم.این ویژگی ها عبارت اند از: شجاعت، عدالت طلبی و فداکاری

اسلاید 4: درس ششم: اُسوه فداکاری و عدالتفرشتهٔ وحی، پیامبر اعظم صلّی اللّٰه علیه وآله را از نقشهٔ خطرناک مشرکان با خبر می سازد. او باید همین امشب مکّه را ترک کند، وگرنه کشته می شود و رسالتش نیمه کاره می ماند. اما چگونه؟ کافران رفت و آمد رسول خدا را به شدّت زیرنظر گرفته اند. - علی جان؛ آیا می توانی مرا در اجرای امر الهی یاری کنی؟ - یا رسول اللّه؛ چگونه شما را یاری کنم؟ - مشرکان می خواهند مرا شبانه در بسترم بکشند. خداوند مرا از تصمیم آنها آگاه ساخته و به من فرمان هجرت داده است. اگر بسترم در این شب خالی بماند، آنان متوجّه خواهند شد و مرا تعقیب خواهند کرد. پس باید کسی در بسترم بخوابد تا فرصت کافی برای دور شدن از مکّه داشته باشم. کار خطرناکی است، ممکن است کشته شوی. - در این صورت آیا شما به سلامت خواهید بود؟

اسلاید 5: هنوز پاسی از شب نگذشته است که مشرکان خانهٔ پیامبر خدا را محاصره می کنند. آنها مطمئن اند پیامبر در خانه است و امشب می توانند نقشهٔ خود را اجرا کنند. پس با قلب هایی سرشار از کینه به انتظار می نشینند… و ناگهان در نیمه های شب، با شمشیرهای کشیده از هر سو به اتاق پیامبر هجوم می برند. در این هنگام علی علیه السّلام یک باره از جا برخاسته و فریاد می کشد: «اینجا چه می کنید؟». مشرکان از تعجب برجایشان میخکوب می شوند. این علی است، پسر ابوطالب! با حیرت از یکدیگر می پرسیدند: پس محمّد کجاست؟ مشرکان کاملًا گیج شده اند. آنها که در می یابند همه مراقبت ها و نقشه هایشان هدر رفته و حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله از دستشان گریخته است، با خشم فراوان به علی حمله می برند اما ایشان کلامی بر زبان نمی آورد. وقتی از او نا امید می شوند از خانه بیرون می روند و جستجو را برای یافتن آن حضرت آغاز می کنند.

اسلاید 6: فرشته وحی بر رسول خدا نازل می شود و در ستایش فداکاری بی نظیر علی علیه السّلام از طرف خداوند این آیه را نازل می کند : (مسند احمد، ج ١، ص ٣٤٨ ؛ تاریخ طبری، ج ٢، ص ٩٩ ؛ طبقات ابن سعد، ج ١، ص ٢١٢ ؛ تاریخ بغداد، ج ١٣ ، ص ١٩١؛ تاریخ ابن اثیر، ج 2، ص 42)وَ مِنَ النّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ و از مردم کسانی جان خود را می فروشند [فدا می کنند]اِبتِغاءَ مَرضاتِ اللهِ تا خشنودی خدا را به دست آورند،وَ اللّٰهُ رَئوفٌ بِالعِبادِ و خدا نسبت به بندگانش مهربان است. (.سوره بقره، آیه 207)

اسلاید 7: فعّالیت کلاسیبه نظر شما براساس آیۀ فوق، چرا امیرمؤمنان بدون هیچ ترس و نگرانی خوابیدن در بستر پیامبر اکرم را پذیرفت؟فداکار کسی است که برای خدمت به دین و جامعهٔ خود، از مال، سلامتی، خانواده و حتی از جان خود می گذرد و آنها را در راه هدف پاک و بزرگ خود فدا می کند. دین اسلام افراد فداکار را ستایش کرده و به آنان وعدهٔ پاداش الهی داده است.ماجرای از خودگذشتگی حضرت علی علیه السّلام در شب هجرت پیامبر اکرم- که به لیلة المبیت مشهور است- یکی از کامل ترین نمونه های فداکاری در راه خداست. زندگی این الگوی درخشان الهی لبریز از فداکاری ها و از خودگذشتگی هاست:

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید