علوم تجربی

درس نهم دفاعی پایه دهم

darse_defaee_paye_dahom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۱ اسلاید پاورپوینت درس نهم (من یک رزم آورم) دفاعی پایه دهم به همراه بیشتر بدانید ها،فعالیت ها و... درس کامل هست و سعی شده هیچ غلطی وجود نداشته باشه هم بهترین ظاهر رو داره هم بهترین متن عکس های اضافه تر از درس هم برای فهم بیشتر قرار داده شده اند امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره با خریدش خودتون میتونین به خوب بودنش پی ببرین چون خودم درستش کردم و از این هایی که داخل اینترنت هستن چه رایگان چه غیر رایگان خیلی بهتر هست
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
6056 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس نهم دفاعی پایه دهم”

درس نهم دفاعی پایه دهم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: من یک رزم آورم

اسلاید 3: ﺟﻮﺍنهای ﻋﺰﻳﺰ !خودتان را قوی کنید و عزم راسخ را در درون خودتان پرورش دهید ؛ﺷﻤﺎ مسئولیت های سنگینی را بر دوش دارید .ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ یک ارتش در طول سال های متمادی حتی یک بار هم ﺑﺎ یک ﺟﻨﮓ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻧﺸﻮد ؛ﺍﻣﺎ آمادگی و حضور مقتدرانه ی آن در ﻛﻨﺎر ﻣﻠﺘﺶ ، ﻣﺎﻳﻪ ی ﺍﻋﺘﻤﺎد ﻣﻠﻰ ﺍﺳﺖ ؛ ﻣﺎﻳﻪ ی آرامش دلهاست . شما ﻧﻤﺎد ﻗوت و ﺍﻗﺘﺪﺍر ﻣﻠﺖ ﺍﻳﺮﺍنید .ﺍﻳﻦ ، ﺍﻓﺘﺨﺎر ﺑﺰرﮔﻰ ﺍﺳﺖ .ﺍﻳﻦ ﺍﻗﺘﺪار ﻓﻘﻂ ﺑﺎ آﻣﻮزش ﻧﻈﺎﻣﻰ ﺑﻪ تنهاﻳﻰ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﻤﻰ ﺷﻮد ؛ آﻣﻮزش ﻧﻈﺎﻣﻰ ، ﺑﻌﻼوه ی ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻋﺰم و ﺍﻳﻤﺎن .دل ﺑﺎﻳﺪ نیرومند ﺑﺎﺷﺪ ، ﺗﺎ جسمِ نیرومند و ﺳﻼحِ نیروﻣﻨﺪ رﺍ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻛﺎر بگیرد .1384/9/30

اسلاید 4: فنون دفاع و رزمدانش آموز عزیز ! مهارت های دفاع و رزم برای مقابله هوشمندانه با تهدیدات دشمن ، لازمه زندگی است . ما زمانی به آمادگی رزمی خود اطمینان حاصل می کنیم که با آموزش های عملی ، توانایی رزم انفرادی را کسب کرده باشیم .رزم انفرادی ، مجموعه روش ها و مهارت های محفوظ ماندن از خطر آسيب دشمن است که در میدان رزم به کار می رود .برخی از این مهارت ها عبارت اند از : شناسایی عوارض زمین ، حرکات در رزم ، اختفا و استتار ، جهت یابی ، کار با قطب نما و موقعیت یاب ، تخمین مسافت ، اصول نگهبانی ، ایست و بازرسی ، آشنایی با اسلحه انفرادی و …امام علی(ع) در جنگ جمل برخی از فنون رزمی را به فرزندش محمد حنفيه متذكر میشود :_> اگر کوهها متزلزل شوند ، تو تكان مخور ! ( اشاره به استقامت و پایمردی که بدون آن پیروزی غیرممکن است . )_> قدم هایت را در زمین میخکوب کن ! ( اشاره به اینکه فکر عقب نشینی و فرار از میدان نباش و در برابر دشمن ثابت قدم باش ! )_> سرت (جمجمه أت) را به خدا بسپار ! ( اشاره به آمادگی برای ایثار ، جانبازی و شهادت و توکل به خدا که مایه شجاعت و شهامت است )_> دندان هایت را به هم بفشار ! ( اشاره به از بین رفتن لرزش بدن ، استواری و استقامت در برابر ضربات دشمن )_> توکل به خداوند و توجه به اینکه پیروزی از سوی خدا است.خطبه ۱۱ - نهج البلاغهبیشتر بدانید (1)

اسلاید 5: جهت یابی( با گرامیداشت یاد دیده بان های شهید و جانباز دوران دفاع مقدس )یک رزمنده باید موقعیت خود را نسبت به دشمن ، نیروهای خودی و عوارض دیگر زمین بداند تا در زمان پیشروی و برگشت ( روز و شب ) در مسیر صحیح حرکت کند .همچنین جهت یابی در زندگی روزمره ما به منظور یافتن قبله ، یافتن مسیر حرکت در پیاده روی و کوهنوردی ، پیدا کردن مسیر درست در کویر ، جنگل و بوته زارها و ... حائز اهمیت است .

اسلاید 6: جهت های اصلیجهت های اصلی و فرعیجهت های چهارگانه شمال ، جنوب ، مشرق( خاور ) ، مغرب ( باختر ) ، جهت های اصلی محسوب می شوند که با یافتن یکی از آنها ، سایر جهت ها را به راحتی می توان مشخص کرد ؛بدین ترتیب که هرگاه به سوی شمال ایستاده باشیم ، پشت سر ما ، جنوب ، سمت راست مشرق و سمت چپ ما مغرب خواهد بود .

اسلاید 7: جهت های فرعیبه جهت هایی گفته می شود که در بین چهار جهت اصلی واقع شده اند .در تصویر روبه رو جهات اصلی و فرعی نمایش داده شده اند . اصولا جهت یابی به وسیله قطب نما یا به وسیله گیرنده های دستی موقعیت یاب ( (GPSبه راحتی و با دقت بسیار زیاد ، انجام می شود .یادگیری سایر روشهای جهت یابی در نبود این ابزارها برای رزم آور بسیار اهمیت دارد.

اسلاید 8:  GPS چیست و چگونه کار می کند؟ GPS مخفف سه کلمه Geographic Positioning Systems به معنای سامانه تعیین موقعیت جغرافیایی است .این سامانه از مجموعه ماهواره های موقعیت یاب جغرافیایی تشکیل شده که موقعیت پدیده های مختلف را بر روی کره زمین شناسایی و به کاربران مخابره می کند .کاربران با در اختیار داشتن گیرنده های قوی آنتن دار یا گیرنده های دستی موسوم به GPS در هر نقطه ای از کره زمین ، حتی در حال حرکت می توانند موقعیت دقیق خود را دریافت کنند . گیرنده ها پس از برقراری ارتباط با ماهواره ها در فضا ، مشخص می کنند که اکنون گیرنده در چه طول و عرض جغرافیایی و در چه ارتفاعی از سطح دریا قرار دارد یا در چه سمتی و با چه سرعتی در حال حرکت است .این سامانه برای ردیابی با راهبری کشتی ها ، هواپیماها ، خودروها و . . . کمک مؤثری می کند .بیشتر بدانید ((2

اسلاید 9: جهت یابی در روزجهت یابی به کمک خورشیدخورشید هر روز صبح تقریبا از سمت مشرق طلوع و آخر روز از سمت مغرب غروب می کند و چون ایران در نیمکره شمالی زمین واقع شده است ، اغلب هنگام ظهر ، خورشید در نیمه جنوبی آسمان است و سمت جنوب را نشان می دهد .در روزهای اول فروردین و اول مهرماه هر سال ، خورشید دقیقا از جهت شرق طلوع و از جهت غرب هم غروب می کند و در ایام دیگر سال به ویژه اول تابستان و زمستان این روش خیلی دقیق نیست .

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید