علوم تجربی

درس هشتم علوم چهارم

dars-8-

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس هشتم علوم چهارم”

درس هشتم علوم چهارم

اسلاید 1: درس 8 آسمان در شب تهیه کننده :محمد حسین ورامینی

اسلاید 2: اهداف درس هشتم علوم چهارم ابتدایی آسمان در شباز دانش آموزان انتظار مي رود ، بتوانند:پرسش هايي در باره صورت فلكي؛ منظومه شمسي؛ سياره ها؛ چگونگي ايجاد سال خورشيدي؛ چرخش سياره ها ؛ جايگاه ماه نسبت به زمين-مهتاب و… طرح كرده و از روش هاي مختلف (مدل سازي/ جمع آوري اطلاعات/ فكر كنيد/ گفت و گو) براي پاسخ به آنها استفاده مي كنند.فاصله متفاوت ستارگان از زمين را درك كرده و فاصله سياره ها از خورشيد را با يكديگر مقايسه كنند، وبرخي از ويژگي هاي سياره ها را با يكديگر مقايسه كرده و به ويژگي مهم زمين كه تنها سياره قابل زندگي است پي ببرد.

اسلاید 3: نکات درس هشتم علوم چهارم ابتدایی آسمان در شبصورت فلكي: از گذشته هاي دور، ستاره شناسان، ستارگان را به گروه هايي تقسيم بندي كرده اندتا بيان موقعيت اجرام آسماني آسانتر انجام شود به اين گروههاي ستارگان، صورت هاي فلكي مي گوييم،صورتهاي فلكي را به نام قهرمانان اساطيري، جانوران و اشيا نامگذاري كرده اند:مانند دب اكبر (خرس بزرگ)، شكارچي و … .كهكشان: مجموعه اي از ستاره ها و اجرام آسماني است و منظومه ي شمسي يكي از اين منظومه ي كهكشان راه شيري به شمار مي رود.منظومه ي شمسي: از گروهي اجرام آسماني تشكيل شده كه به دور خورشيد حركت مي كنند.

اسلاید 4: خورشيد حركت مي كنند.فرق ستاره و سياره چيست؟ستارگان از خود نور دارند، اما روشني سياره هاي انعكاس نور خورشيد يا ستارگان ديگر است.سيارهه اي نسبت به خورشيد به مراتب كوچكترند.سياره هاي در مسيري بيضي شكلي به نام مدار، به دور خورشيد مي چرخند.جهت گردش تمام سياره هاي به دور خورشيد از غرب به شرق و برعكس جهت عقربه هاي ساعت است.زمان لازم براي يك دور كامل گردش هر سياره به دور خورشيد يا حركت انتقالي آن سياره را يكسال آن سياره مي نامند.سياره ضمن چرخش به دور خورشيد به دور خود نيز مي چرخد.

اسلاید 5: ستارگان، خورشيدهايي در فضا هستند كه از خود نور توليد مي كنند.ستارگان بي شمارند و با چشم غيرمسلح در حدود 3هزارتاي آنها را ميتوان ديد.ستارگان ثابت نيستند، بلكه با سرعت در فضا در حال حركت اند. ستارگان اندازه هايي متفاوت دارند.

اسلاید 6: آموزش درس هشتم علوم چهارم ابتدایی آسمان در شبدر اين درس ابتدا يك موقعيت مثلا فعاليت شابلون هاي صورت هاي فلكي و شمع را براي شروع آموزش انتخاب مي كنيم.از آنجا كه رويكرد اين درس، كاوش گري است، مي توان با دادن شابلون ها به دانش آموزان و دور نزديك كردن آنها به منبع نور فراگيران را در شرايطي قرار دهيمكه ذهن آنان ايجاد سوال نمايد و سپس تدريس را آغاز مي كنيم. در اين درس تاكيد بر كار گروهي، ايجاد همفكري و رفاقت در بين دانش آموزان مي باشد.علاوه براين از طريق مشاركت دادن دانش آموزان در بحث گروهي يا انجام فعاليت نيز مي توان تدريس را شروع كرد.

اسلاید 7: صفحه ی 59 درس هشتم علوم چهارم ابتدایی آسمان در شب از دانش آموزان بخواهيد تا تصوير اين صفحه از كتاب را مشاهده كنند و سپس در گروه هاي خود در مورد برداشت خود از تصوير گفت وگو كنند.شما مي توانيد با طرح پرسش هايي مانند: در كجا چنين منظره اي را ديده ايد؟ و … ، امكان رسيدن به هدف درس را بيشتر كنيد.در فرايند آموزش اين درس با انجام فعاليتهاي كاوشگري، علاقه و پرسشگري دانش آموزان را درباره فضا تقويت كنيد.

اسلاید 8: صفحه 64 و 65 درس هشتم علوم چهارم ابتدایی آسمان در شبدر فكر كنيدناهيد براي اينكه به خورشيد نزديك تر است.زيرا از خود نوري ندارد و به دور خورشيد در حال چرخش است. به اين علت كه هم به خورشيد نزديك است، هم به زمين.گفت وگو كنيد :چون نور خورشيد همه جا را روشن ميكند، نور ستارگان قابل مشاهده نيست.فعاليت: اگر حياط مدرسه به اندازهي كافي بزرگ نبود. به جاي دايره از نيمدايره استفاده كنيد.پاسخ پرسش متن درس: علت اين است كه سياره ها در مدار حركت مي كنند .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید