علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

درس هفتم مطالعات نهم

darse_7_motaleat_nohom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت درس هفتم (جمعیت جهان) مطالعات نهم کاملا مختصر و مفید ، مناسب برای کنفرانس دانش آموزان و دبیران تعداد اسلاید ها : ۸ حجم فایل : 32 MB تهیه کننده : مرصاد میر + کلیپ آموزشی + Embed Fonts
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
9062 بازدید, 134 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس هفتم مطالعات نهم”

درس هفتم مطالعات نهم

اسلاید 1: جمعیت جهانتهیه و تنظیم : مرصاد میرمطالعات پایه نهم

اسلاید 2: سال 2011گذشتن جمعیت جهان از 7 میلیارد نفرپیش بینی می شودسال 2050رسیدن جمعیت به حدود 11 میلیاردرشد فوق العاده جمعیت در دویست سال گذشته به دلیل کاهش میزان مرگ و میربه ویژه کاهش مرگ کودکان بوده است .

اسلاید 3: عوامل کاهش چشمگیر مرگ میر ها1 – بهبود بهداشت1 – بهبود تغذیهبا پیشرفت در پزشکی و تولید پادزیست و واکسن بیماری های چون وبا و طاعون کاهش یافت .با پیشرفت و گسترش کشاورزی صنعتی ، تولید مواد غذایی افزایش یافت و با پیشرفت وسایل حمل و نقل انتقال غذا آسان شد .

اسلاید 4: رشد جمعیت در کشور های مختلفاگر درصد رشد جمعیت به کمتر از صفر برسد ، به آن رشد منفی می گویند ، در این حالت میزان موالید کمتر از مرگ و میرها می شود . مثل :ژاپنروسیهآلمانمجارستانلهستانجمعیت سالخورده و پیر افزایش ، جامعه نیروی جوان برای تحصیل و علم آموزی ندارد و کشور پیشرفت نمی کند امروزه کشور هایی مثل ژاپن ، سنگاپور ، کره جنوبی و روسیه ، دولت برای جلو گیری از کاهش رشد جمعیت برنامه هایی برای تشویق به فرزند آوری طراحی و اجرا می کنند .

اسلاید 5: پراکندگی جمعیتبه طور کلی ، برخی عوامل طبیعی و انسانی موجب جذب و دفع جمعیت به یک ناحیه می شود .

اسلاید 6: جابه جایی جمعیتعامل دیگری که موجب افزایش جمعیت می شود مهاجرتبه مهاجرت در اخل مرز مهاجرت داخلی مثل مهاجرت روستاییان به شهر و مهاجرت از کشور به کشوری دیگر مهاجرت خارجی یا بین المللی می گویند . مهاجرت ممکن است اختیاری یا اجباری باشد .

اسلاید 7: افزایش شهر نشینیسال 195025 درصد جمعیت جهان در نواحی شهریسال 201850 درصد جمعیت جهان در نواحی شهریمشکلات رشد سریع شهرنشینی بدون برنامه ریزی برای سکونت : ترافیکآلودگی هوازاغه نشینی در حومه شهرافراد بی خانمان (کارتن خواب)

اسلاید 8: پایان

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان