علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

درس پنجم: پیامبر رحمت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

ketab-payeh-hai-asaman3

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 19 اسلاید پاورپوینت پیامبر رحمت(درس پنجم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم دوره اول متوسطه) در 19 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای استفاده معلمان و دانش آموزان در پاورپوینت عبور انسان به شکل کامل به تمامی مباحث درس پنجم پرداخته می شود در پاورپوینت حاضر به موارد زیر پرداخته می شود: - مقدمه - درس پنجم: پیامبر رحمت - سه ویژگی اخلاقی و رفتار اجتماعی پیامبر(ص) - توضیحات کامل درس - فعالیت کلاسی - توضیحات درس - فعالیت کلاسی - بیشتر بدانیم - توضیحات کامل درس - فعالیت کلاسی - الهی(مناجات) دسته بندی: فایل های دانش آموزی تعداد اسلاید: 19 فرمت: قابل ویرایش مناسب برای معلمان و دانش آموزان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
578 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس پنجم: پیامبر رحمت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه”

درس پنجم: پیامبر رحمت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس پنجم: پیامبر رحمتکتاب پایه های آسمانپایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 3: مقدمه:خداوند برای هدایت ما، انسان هایی را به عنوان پیامبر برگزید و به آنان راه درست را آموخت تا دیگران را هدایت کنند. آخرین پیامبر خداوند حضرت محمد صلّی اللّه علیه و آله از تمامی پیامبران گذشته، مقام بالاتری دارد و درواقع تمامی ویژگی های اخلاقی آنها را داراست. در این درس با سه ویژگی اخلاقی ایشان آشنا می شویم. این صفات عبارت اند از: بزرگواری و محبت، عزت نفس و امانتداری.

اسلاید 4: درس پنجم: پیامبر رحمتلَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّهِ قطعاً در فرستاده خداوند [پیامبر اکرم] برای شمااُسوَةٌ حَسَنَةٌ الگویی نیکوستلِمَن کانَ یَرجُو اللّٰهَ وَ الیَومَ الآخِرَ برای هر کس که به خدا و روز آخرت امید داردوَ ذَکَرَ اللّٰهَ کَثیرًا و خداوند را بسیار یاد می کند. (سوره احزاب، آیه 21).پیامبران تنها کسانی هستند که می توانند با آوردن دین آسمانی، مسیر صحیح زندگی را به ما نشان دهند. همانطور که گفتار پیامبران راه دستیابی به رستگاری است، رفتار آنها نیز الگوی عملی زندگی ماست. پیامبران الهی، چون خود هدایت یافته بودند، بهترین سبک زندگی را انتخاب می کردند؛ بنابراین زندگی آنها به صورت کامل می تواند الگوی زندگی ما قرار گیرد.هر کدام از پیامبران دارای ویژگی های اخلاقی پسندیده فراوانی بوده اند؛ اما در این میان، پیامبر اکرم صلّی اللّٰه علیه و آله دارای همه ویژگی های اخلاقی پیامبران گذشته است و تمامی رفتارهای ایشان شایسته پیروی است.

اسلاید 5: در اینجا با سه ویژگی اخلاقی و رفتار اجتماعی ایشان آشنا می شویم:١ - بزرگواری و محبترنجاندن رسول خدا برای آن مرد نادان، عادی شده بود و به آن افتخار هم می کرد. هر روز سر راه پیامبر خدا می نشست، تا ایشان را آزار دهد. گاهی دشنام می داد، گاهی مسخره می کرد و گاهی هم با عدّه ای نادان به آن حضرت سنگ می زد. گاهی هم روی بام خانه اش می رفت تا بر سر مبارک پیامبر خاک روبه بریزد.این وضعیت ادامه داشت تا اینکه ناگهان همه چیز تمام شد. دیگر نه خبری از آن مرد بود و نه از آزار و اذیت هایش. چند روزی که گذشت، رسول خدا از مردم سراغ او را گرفت. گفتند بیمار شده و حالش هم خوب نیست.رسول خدا که از بیماری او آگاه شد به عیادتش رفت. همین که چشمان آن مرد به رسول خدا افتاد، تمام کارهای زشتش را به یاد آورد. از خجالت نمی دانست چه بگوید. زبانش بند آمده بود و عرق شرم از پیشانی اش سرازیر بود. با خودش می گفت: آخر چگونه ممکن است یک انسان این قدر بزرگوار باشد؟ من این همه او را اذیت کردم، به او دشنام دادم، مسخره اش کردم ... اما حالا که بیمار شده ام، به عیادت من آمده است. این رفتار انسان معمولی نیست ...

اسلاید 6: خداوند مهربان درباره اخلاق نیکو و مهربانی پیامبر اکرم می فرماید:لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن اَنفُسِکُم بی شک برای شما پیامبری از خودتان آمده است،عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم بر او دشوار است شما در سختی بیفتید.حَریصٌ عَلَیکُم به [هدایت] شما اشتیاق فراوان دارد،بِالمُؤمِنینَ رَئوفٌ رَحیمٌ نسبت به مؤمنان بسیار دلسوز و مهربان است. (سوره توبه، آیه 128).فعّالیت کلاسی:به نظر شما چرا با وجود اینکه آن مرد پیامبر اکرم را بسیار آزرده بود، بازهم پیامبر به ملاقاتش رفت؟

اسلاید 7: ٢- عزّت نفسعزّت نفس احساس باارزش بودن است؛ یعنی اینکه خودمان را پیش دیگران کوچک نکنیم. یکی از چیزهایی که ما را کوچک می کند، درخواست انجام کارهایمان از دیگران است. کسی که ارزش خود را می داند هی چگاه خود را با درخواست از دیگران کوچک و خوار نمی سازد.پیامبر اکرم صلی اللّٰه علیه وآله هیچ گاه حاضر نبود در انجام کارهای شخصی خود از دیگران درخواستی کند، حتی اگر دیگران به انجام آن کارها افتخار هم می کردند:آثار خستگی در چهرهٔ افراد قافله نمایان شده بود. پس از ساعت ها راه رفتن در بیابان، برای اسب ها و شترها هم رمقی باقی نمانده بود. همین که چشم کاروانیان به آب افتاد توقف کردند.همین جا استراحت می کنیم.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید