علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

درس یازدهم: نماز جماعت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

ketab-payeh-hai-asaman6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 16 اسلاید پاورپوینت نماز جماعت(درس یازدهم کتاب پیام های آسمان پایه هفتم متوسطه) در ۱۶ اسلاید و باف فرمت قابل ویرایش برای استفاده معلمان و دانش آموزان تهیه شده است. در پاورپوینت نماز جماعت به شکل کامل به تمامی مباحث درس یازدهم پرداخته می شود در پاورپوینت حاضر به موارد زیر پرداخته می شود: - مقدمه - درس یازدهم: نماز جماعت - فعالیت کلاسی - توضیحات - فعالیت کلاسی - توضیحات - بیشتر بدانیم - توضیحات کامل - پیشنهاد - الهی(مناجات) دسته بندی: فایل های دانش آموزی فرمت: قابل ویرایش تعداد اسلاید: ۱۶ قابل استفاده برای معلمان و دانش آموزان
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
957 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس یازدهم: نماز جماعت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه”

درس یازدهم: نماز جماعت کتاب پایه های آسمان پایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس یازدهم: نماز جماعتکتاب پایه های آسمانپایه ی هفتم دوره اول متوسطه

اسلاید 3: مقدمه:یکی از زیباترین و کامل ترین شیوه های به جا آوردن نماز، به صورت جماعت است. در این درس با نماز جماعت و ارزش آن نزد خداوند، و نیز با نماز جمعه و شیوه اقامه آن آشنا می شویم. همچنین در این درس می آموزیم چگونه غسل کنیم.

اسلاید 4: درس یازدهم: نماز جماعتوقت اذان که می شد، با حسرت به صدای اذان مسجد گوش می داد. از اینکه نمی توانست در نماز جماعت شرکت کند و ثواب بزرگی را از دست می داد ناراحت بود.تا اینکه یک بار با زحمت فراوان و با کمک عابران خود را به پیامبر اکرم صلی اللّٰه علیه و آله رساند و گفت: - ای رسول خدا! من نابینا هستم و نم یتوانم در نمازهای جماعت شرکت کنم. تکلیف من چیست؟- خانه ات کجاست؟- چند کوچه ای با مسجد فاصله دارد.- از خانه ات تا مسجد طنابی ببند و هنگام نماز طناب را بگیر و به مسجد بیا. (وسائل الشیعه، ج ٥، ص 377).فعّالیت کلاسیبه نظر شما چرا پیامبر اکرم همه مردم - حتی افراد نابینا - را به شرکت در نماز جماعت تشویق می کرد؟

اسلاید 5: پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه وآله همواره نماز را به جماعت اقامه می کرد و مسلمانان نیز براساس دعوت ایشان، آن چنان به نماز جماعت پایبند بودند که گویی نماز به صورت جماعت و دسته جمعی واجب شده است و نماز فرادیٰ حالت خاص و استثنایی داشت. کامل ترین دین آسمانی، از مؤمنان می خواهد نه تنها در کارهایشان همیاری و اتحاد داشته باشند، بلکه بسیاری از عباد تهایشان را نیز به صورت گروهی انجام دهند.امام رضا علیه السّلام درباره ارزش نماز جماعت می فرماید: هر رکعت نماز جماعت به اندازۀ دو هزار رکعت نماز که به تنهایی خوانده می شود، ارزش دارد. (وسائل الشیعه، ج ٨، ص ٢٩٠)

اسلاید 6: نماز جماعت یکی از زیباترین و ارزشمندترین نمونه های همدلی مسلمانان با یکدیگر است. وقتی ما همگی در صف های منظم و شانه به شانه یکدیگر می ایستیم و به راز و نیاز با معبود خود می پردازیم، قلب هایمان بیشتر به خداوند توجّه پیدا می کند و خداوند همه ما را مورد لطف و رحمت بیشتری قرار می دهد. به همین دلیل مستحب است نمازهای واجب به جماعت خوانده شود و شایسته نیست انسان بدون عذر نماز جماعت را ترک کند. نماز جماعت آن قدر ارزشمند است که مستحب است برای شروع نماز جماعت صبر کرد و اگر کسی نمازش را به تنهایی (فرادی)خوانده باشد و بعد نماز جماعت شروع شود، بهتر است نمازش را دوباره به جماعت بخواند.فعّالیت کلاسیبه نظر شما برگزاری نماز به صورت جماعت، چه فایده های دیگری می تواند داشته باشد؟

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید