dars-1-olum-fonon-11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس یک علوم و فنون یازدهم”

درس یک علوم و فنون یازدهم

اسلاید 1: درس یکمتاریخ ادبیات فارسی در قرن های هفتم و هشتم و نهم

اسلاید 2: ستایشالهی شعله ی شوقم فزون سازالهی ذره ای آگاهی ام بخشز دانش گوهر پاکم برافروزعطا کن جذبه ی شوق بلندیخرد را چاشنی بخش از کلاممدلم را چشمه ی نور یقین ساز مرا آتش کن و در عالم اندازرهم بنما و بر گمراهی ام بخشچراغ چشم ادراکم برافروزکه نه دامی به ره ماند نه بندیزبان را چرب و شیرین کن به کاممدر این تاریکی ام باریک بین سازطالب آملی

اسلاید 3: طالب آملیمحمد طالب آملی سال 994 هجری قمری در شهرستان آمل زاده شد. طالب از شاعران بزرگ پارسی‌گوی سده یازدهم قمری است. او در زمان حکومت صفویان ایران و گورکانیان هند می‌زیست. این شاعر ابتدا در شعر «آشوب» تخلص می‌کرد ولی بعداً تخلصش را به «طالب» تغییر داد. طالب در ریاضیات، نجوم، حکمت و عرفان دستی قوی داشته و یکی از تواناترین شاعران سبک هندی است.از مشهورترین آثار او می توان به منظومه ی طالبا اشاره کرد

اسلاید 4: قرن هفتمبعضی از عوامل سیاسی و اجتماعی مانند:الف:روی کار آمدن حکومت غزنویان و سلجوقیب:تغییر مرکز ادبی و سیاسی از خراسان به عراق عجم(ولایت مرکزی ایران،همدان،ری،اراک)،سبک زبان فارسی دچار تغییر شود و کم کم سبک عراقی پدید آید.سبک های بینابین و آذربایجانی از سبک خراسانی فاصله گرفتند و سبک عراقی پدید آمد.سبک عراقی از اوایل قرن هفتم تا اوایل قرن دهم(300 سال)،سبک غالب متون ادب فارسی بود.

اسلاید 5: اتفاقات قرن هفتم(616 ه.ق)الف:مغول ها به نواحی مرزی ایران حمله کردند و کم کم به بقیه چیرگی پیدا کردند و به نظام اقتصادی،کشاورزی و فرهنگی ایران،آسیب های زیادی زدند.ب:خراسان که کانون فرهنگی ایران بود،ویران شد و بسیاری از مدارس،که مهد علم و فرهنگ بودند،از بین رفتند.پ:بزرگانی چون نجم الدین کبری و فریدالدین عطار نیشابوری در حمله های ویرانگر مغول،کشته شدند.ت:کمال الدین اسماعیل،مداح جلال الدین خوارزمشاه هم به دست مغولان در اصفهان کشته شد.ث:با حمله ی ویرانگر مغولان و بعد از آن حمله ی وحشیانه ی تیمور،نه تنها بناها و آبادانی ها از بین رفت بلکه بنیان فرهنگ و اخلاق هم ویران و تباه شد.ج:به دلیل این ویرانی ها و تباه شدن فرهنگ و اخلاق،که مأیوس شده بودند،منزوی شدند و به تصوف پناه بردند تا به آرامش برسند و به ادبیاتی روی آوردند که بر الف:عواطف انسانی،ب:ترویج روحیه ی تسامح(مدارا) و تساهل(آسان گرفتن بر یکدیگر) ،پ:آزادگی،ت:خدمت به خلق،ث:اعتقاد به بی ثباتی دنیا تکیه داشت.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید