علوم انسانی و علوم اجتماعی علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

درس ۲۲ مطالعات اجتماعی پنجم بازسازی ویرانه ها

baz-sazi-viraneh-ha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۲۲ مطالعات اجتماعی پنجم بازسازی ویرانه ها”

درس ۲۲ مطالعات اجتماعی پنجم بازسازی ویرانه ها

اسلاید 1: پاورپوینت مطالعات اجتماعی درس ۲۲: باز سازی ویرانه ها

اسلاید 2: فرزندان راه پدران را ادامه ندادند اگر چه چنگیز، هلاکو و تیمور با حمله به ایران خرابی های زیادی به بار آوردند امّا جانشینان آنها راه پدران خود را ادامه ندادند. آنها پس از آشنایی با مردم ایران، تحت تأثیر عقاید و آداب و رسوم ایرانیان قرار گرفتند. پس، به تدریج به دین اسلام روی آوردند و مسلمان شدند. آنها همچنین سعی کردند از خشونت و ویرانگری پدرانشان فاصله بگیرند و عمران و آبادی در ایران را تشویق کنند.

اسلاید 3: وزیران ایرانی سعی میکردند مغولان را راهنمایی و هدایت کنند و راه و رسم کشورداری را به آنها بیاموزند. جانشینان چنگیز و تیمور نیز می‌دانستند که بدون راهنمایی افراد لایق و شایسته، نمی‌توانند سرزمین های پهناور قلمرو خود را اداره کنند. برای مثال، خواجه رشیدالدّین فضل اللّه همدانی از وزیران دانشمند دوره‌ی ایلخانان بود که چندین کتاب علمی نوشت و به دستور او بناهای زیادی چون مسجد، مدرسه و بیمارستان ساخته شد. خواجه نصیرالدّین توسی نیز از مشاوران هلاکو بود که سعی می‌کرد عادت های زشت مغول ها، از جمله وحشی گری هایشان، را تغییر دهد. خواجه نصیرالدّین توسی، ریاضی دان و ستار هشناس بزرگی بود و به همّت او رصدخانه‌ی مراغه تأسیس شد وزیران ایرانیرصدخانه‌ی مراغه

اسلاید 4: رونق معماری و هنردر زمان جانشینان چنگیز، هلاکو و تیمور، مردم ایران به تدریج، ویرانه ها را به شهرهایی آباد و پررونق تبدیل کردند و شهرنشینی را در ایران گسترش دادند. در این شهرها بناهای زیادی چون مساجد، کاروان سراها، حمّام ها و برج ها ساخته شد.

اسلاید 5: رونق معماری و هنر

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید