علوم پایه علوم تجربی

درس ۱۱ علوم ششم دبستان

darse11oloom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۱ علوم ششم دبستان”

درس ۱۱ علوم ششم دبستان

اسلاید 1: تهیه کننده : محمد مهدی علیمرادی

اسلاید 2: درس یازدهمشگفتی های برگ

اسلاید 3: عمل فتوسنتز چیست ؟برگ، رنگيزه های سبزی به نام سبزينه (کلروفيل) دارد. سبزينه انرژی نور خورشيد را جذب می کند. گياهان از انرژی نور خورشيد برای ساختن غذا استفاده می کنند. برای اين عمل روزنه های برگ، کربن دی اکسيد را از هوا می گيرند. ريشه ها نيز آب و موادّ محلول در آن را از خاک گرفته و به وسيله ی آوندها به برگ می رسانند. غذاسازی گياهان به وسيله ی انرژی نور خورشيد، فتوسنتز نام دارد. فتو يعنی نور و سنتز يعنی ساختن.

اسلاید 4: سبزینه چیست ؟قسمت سبز برگ است . وظیفه اش غذا سازی به وسیله ی نور خورشید ، آب و کربن دی اکسید است .

اسلاید 5: برای عمل غذا سازی چه موادی نیاز است ؟برای عمل غذا سازی آب که از ریشه جذب می شود و کربن دی اکسید که روزنه های برگ از هوا می گیرند و نیز به نور خورشید نیاز است .

اسلاید 6: آیا گیاهان در زمستان هم می توانند غذا سازی کنند ؟تقریبا خیر ، زیرا در زمستان نور خورشید به اندازه ی کافی برای فتوسنتز موجود نمی باشد ، یعنی قدرت تابش خورشید کم است . پس عمل غذا سازی گیاهان در زمستان بسیار کمتر انجام می شود .

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید