علوم پایه علوم تجربی

درس ۱۱ علوم _ پایه ششم (فتوسنتز)

drs11-olum

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۱ علوم _ پایه ششم (فتوسنتز)”

درس ۱۱ علوم _ پایه ششم (فتوسنتز)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع: توضیح درس 11 علوم تجربیگرد آورنده: محمدطه کاظمی

اسلاید 2: صفحه ی 80 کتاب علومبرگ، مادّه ی سبزی به نام سبزینه «کلروفیل» دارد. سبزینه انرژی نور خورشید را جذب می کند. گیاهان از انرژی نور خورشید برای ساختن غذا استفاده می کنند. برای این عمل روزنه های برگ، کربن دی اکسید را از هوا می گیرند. ریشه ها نیز آب و موادّ محلول درآن را از خاک می گیرند و به وسیله ی آوندها به برگ می رسانند. غذاسازی گیاهان با استفاده از انرژی نور خورشید، فتوسنتز نام دارد؛ فتو یعنی نور و سنتز یعنی ساختن.

اسلاید 3: ص 81 کتاب علوم * برگ گیاهان، انرژی نور خورشید را در موادّ غذایی ساخته شده «مانند نشاسته» ذخیره می کنند. * همه ی موجودات زنده از غذایی که گیاهان می سازند، تغذیه می کنند. گیاهان خود نیز از این غذا استفاده می کنند. به همین علّت گیاهان را تولید کننده می نامند. * ساقه های سبز رنگ گیاهان مانند ساقه ی لوبیا که کلروفیل دارند نیز غذاسازی می کنند. امّا محلّ اصلی غذاسازی، برگ است.

23,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید