علوم پایه جغرافیا و نجوم

درس ۱۲ جغرافیای استان خراسان رضوی

khorasan-razavi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۲ جغرافیای استان خراسان رضوی”

درس ۱۲ جغرافیای استان خراسان رضوی

اسلاید 1: کیمیا خوشرفتارسال تحصیلی 99-1400دبیر : سرکار خانم خلیلیاگر مردم از رحمت خدا به مسافر خبر می داشتند همه بار سفر می بستند، همانا خداوند با مسافران بسی مهربان است.رسول اکرم )صلی الله علیه و آله و سلم(

اسلاید 2: آیا می دانید شهر مشهد مقدس، به عنوان پایتخت معنوی ایران، دومین قطب گردشگری مذهبی جهان اسلام پس از مکه معظمه، محسوب می شود؟ آیا می دانید هر ایرانی به صورت میانگین هر سه سال یک بار به مشهد سفر می کند؟ آیا می دانید 10 درصد از کل بناهای آرامگاهی کشور که تعداد کل آن ها در حدود 6 هزار است در خراسان رضوی قرار دارد؟علاوه بر این، مواهب طبیعی و بناهای فرهنگی و تاریخی بدیع و پرجاذبه، این خطّه را به یکی از قطب های گردشگری ایرانزمین تبدیل کرده است. استان خراسان رضوی از نظر تعداد گردشگران زیارتی داخلی و خارجی بالاترین رتبه را در سطح کشور داراست.

اسلاید 3: جاذبه های گردشگری در استان خراسانمشهد پایتخت معنوی ایران :همه ساله تعداد زیادی زائر ایرانی و خارجی به ویژه ازکشورهای همسایه، با انگیزه زیارت به مشهد سفر می کنند. در مناسبت های مذهبی به ویژه میلاد امام رضا (ع)، رحلت پیامبر گرامی(ص)، شهادت امام رضا (ع) و ایام نوروز تعداد زائران را به حدود 5 میلیون نفر می رساند و جمعیت این شهر را به 2 تا 3 برابر معمول افزایش می دهد.جاذبه های مذهبی

اسلاید 4: امام زاده یاسر ناصر - طرقبهامام زاده سید مرتضی- کاشمرخواجه ربیع- مشهد

اسلاید 5: جاذبه های طبیعی (اکوتوریسم):شهرستان های واقع در رشته کوه های بینالود و هزار مسجد چون: نیشابور، بینالود،کلات نادری، قوچان، چناران، درگز و سرخس و… با جاذبه هایی مانند: کوهنوردی،صخره نوردی، غار نوردی،چشم انداز های طبیعی، آبشارها و… گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. از طرف دیگر شهرستان های بجستان، کاشمر، گناباد و بردسکن و … با داشتن گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری، پدیده های طبیعی بی همتای کویری مشتاقان فراوانی را به سوی خودفرا می خوانند.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید