علوم پایه جغرافیا و نجوم

درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پایه هشتم

drs-14-motlat-ajtmai-paaye-hshtom

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پایه هشتم”

درس ۱۴ مطالعات اجتماعی پایه هشتم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمدرس 14میراث فرهنگی در عصر سلجوقی

اسلاید 2: سه سلسله ترک تبارغزنویانسلجوقیانخوارزمشاهیانمهم ترینسلجوقیانبه سبب تأثیری که در تحولات ایران و سایر سرزمین های اسلامی داشتندبه سبب وسعت قلمروشانزیرا:

اسلاید 3: تشکیلات حکومتسلجوقیان تشکیلات اداری و حکومتی خود را براساس تشکیلاتی که ازغزنویانسامانیانبه جای مانده بود، پایه گذاری کردند. البته تشکیلات آن دوره ها نیز برگرفته از نظام اداری و حکومتی ایران باستان بود ودر هر دوره تغییر می کرد.سردیس شاهزاده سلجوقی

اسلاید 4: حکومت سلجوقیانسلاطیندر رأس حکومتسلطانخلیفه عباسیسلاطینبیشتر ریاست معنوی و دینیقدرت سیاسی و نظامیسلاطین سعی می کردند برای مشروعیت بخشیدن به حکومت خود و جلب نظر مردم، خود را مطیع و پشتیبان دستگاه خلافت نشان دهند.اگرچه شاهان در امور مختلف با وزرا مشورت می کردند اما رأی و نظر آنها بالاتر از همه بود.

اسلاید 5: حکومت سلجوقیانسلطاناهل زندگی پرتجملی و و صاحب املاک و ثروت زیاد بودندحکومت سلجوقی قدرت و عظمت خود را با سیاست وزیران ایرانی به دست آورده بود.مهم ترین مقام های دوره سلجوقیانوزیران

اسلاید 6: سلجوقیانمردمانی گله دار و بیابان گرد بودند که با زور شمشیر، امور سیاسی و نظامی را در اختیار گرفتند.آنها از شهرنشینی و کشورداری بی خبر بودند و برای اداره قلمرو پهناور خود ناگزیر شدند از وزیران ایرانی استفاده کنند.مردم حکومت« عمیدالملک کُندری »، وزیر سلطان طغرل در موفقیت های این سلطان نقش موثری داشت.«خواجه نظام الملک» وزیر آلب ارسلان و ملکشاه نیز چنان قدرت و نفوذی داشت که کمتر کاری بدون صلاحدید و مشورت او انجام می گرفت.

اسلاید 7: حکومت سلجوقیاننقش وزیرانبا تدبیر و مدیریت آنها، اوضاع اقتصادی و فرهنگی بهتر شد.کشاورزی، بازرگانی، صنعت، هنر و معماری رشد زیادی کرد.تنظیم رابطه سلطان با خلیفه و دیگر فرمانروایان بود.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید