علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

درس ۲۰تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم

dars20-tarikh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

  1. مهدی

    عالی

نظر خود را بنویسید

درس ۲۰تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم درس بیستم ایران در مسیر انقلاب اسلامی

اسلاید 2: مقدمهدر این درس با وضعیت کشور در آستانۀ انقلاب اسلامی آشنا می شوید.سوء استفادة آمریکایی ها از ایران تحت سلطه، روی کار آمدن جیمی کارتر، چگونگی برخورد با زندانیان سیاسی، سفر کارتر به ایران، رحلت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی، انتشار مقالة اهانت آمیز نسبت به امام خمینی، قیام نوزدهم دی قم و کشتار هفده شهریور١٣٥7 در تهران مهم ترین موضوع های مورد بررسی در این درس است.

اسلاید 3: در جریان انتخابات آذرماه سال 1355 ش/ 1976 م آمریکا، جیمی کارتر، رئیس جمهور شد. کارتر با شعار در » فضای باز سیاسی « و » حقوق بشر « کشورهای تحت سلطهٔ آمریکا، وارد عرصهٔ رقابت های انتخاباتی شد. پیروزی او، در ابتدا به منزلهٔ شکست شاه تلقی شد؛ زیرا کارتر نامزد دمکرات ها بود و شاه در مبارزهٔ انتخاباتی، هزینهٔ زیادی برای پیروزی رقیب او از حزب جمهوری خواه کرده بود. 1 براساس راهبرد جمهوری خواهان،شاه نیز نقش ژاندارمی منطقه را برای آمریکا ایفا می کرد و هزینه های تأمین امنیت کشورهای همجوار، برعهدهٔ ایران بود.

اسلاید 4: دولت دمکرات آمریکا در یک جنگ تبلیغاتی علیه دولت شوروی، خود را مدافع نشان داد. از سوی دیگر برای پیشبرد این شیوهٔ تبلیغاتی ناگزیر شد تا از دیکتاتورهای خشن تحت سلطهٔ خود، نظیر رژیم شاه بخواهد که از خشونت و شکنجهٔ کمتری استفاده کنند. واقعیت این است که اصولاً طرح فضای باز سیاسی و حقوق بشر یک شعار تبلیغاتی بود. آمریکا حتی در اوج اعمال خشونت و کشتار بی رحمانهٔ 17 شهریور 1357 ، از شاه حمایت کرد. 1 سولیوان، آخرین سفیر آمریکا در ایران نسبت به سیاست های دوگانهٔ حقوق بشر و سیاست های سرکوب گرایانهٔ آمریکا برای مهار انقلاب اسلامی، کارتر را متّهم به نفاق می کند.

اسلاید 5: دولت آموزگار موردنظر کارتر، اعلام کرد که در » حقوق بشر « شاه، برای نشان دادن هماهنگی خود با سیاست کشور، فضای باز سیاسی ایجاد خواهد کرد؛ لذا در مرداد 1356 ، امیرعباس هویدا را برکنار و جمشید آموزگار را به نخست وزیری منصوب کرد. به دنبال آن، اعلام شد که قانون محاکمهٔ سریع مخالفان در دادگاه های سرّی نظامی لغو شده استو محاکمه هایی که در آنها محکومان اغلب به تیرباران و زندان های طولانی محکوم می شدند، بعد از آنرژیم به وجود ،» کمیسیون شاهنشاهی برای مبارزه با فساد « علنی خواهد بود. همچنین با اعلام تشکیلفساد گسترده در دستگاه های دولتی، اقرار کرد

اسلاید 6: رحلت آیت اللّه سیّدمصطفی خمینیدر اول آبان ماه 1356 ، آیت اللّه سیّدمصطفی خمینی، فرزند ارشد امام خمینی که به همراه ایشان درنجف در تبعید بود و نقش مؤثری در هدایت و هماهنگی مبارزه با رژیم داشت، به شکلی مشکوک درگذشت. امام خمینی این حادثه را از الطاف خفیّهٔ الهی خواندند. بر خلاف انتظار رژیم شاه مراسم ختم با شکوهی برای آن مرحوم در سراسر کشور برگزار شد. در این مجالس، سخنرانی های تندی علیه شاه صورت گرفت. با وجود ممنوعیت شدید نام بردن از آیت اللّه خمینی، این حادثه باعث شد تا بار دیگر به طور گسترده ای نام امام خمینی بر سر زبان ها بیفتد.

12,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید