صفحه 1:

صفحه 2:
محمدعلی خلیلی ‎sv‏ شنایی ارت ‌انشنایی 7 کارشناس علوم تربیتی و مشاوره دینی "مدرس آموزش خانواده و مهارتهای زندگی ‎۳۵٩۹۲۱۱۳ --۶۶۱۱۰۸۸-2-2۷‏ ۰۹۱۵

صفحه 3:
۳ جودات © شامل ی رن ‎e‏ ن انتظار ‎ro re re‏ 8 ‏9سعی و تلا © آسايش ‎las glo 0 ۳ 2005 ‎0 ۱ ‏#يندكى ب ‏ل ‎0 ‎ ‎

صفحه 4:
گروه ۱ گروه ۲ گروه ۳ کروه ۴ + + + I +

صفحه 5:
د- دانش و اطلاعات لازم اگر خواهی شوی آرام و واحت.... *بایدها 7 کوش دادن پو یا 999° درست نیا زها .. جای توچه به روحیات فردی و شخصی. جای *مثبت اند یشی 7 تحلیل(بررسی علنها و راه حلها).... *تشويق به اخامه حل مشکل ب ب .....تو در باب حروف رابا bul ۰ نصیحت و موعظه * قضاوت و پیشداوری " مقایسه منفى بافى * تحمیل (باید و نباید) * عيب جو بى اخم بى احترامى " عدم درك موقعيت " ارائه راه حل قطعی مشکل

صفحه 6:
ر- روش مناسب *روش دینی:بررسی آیات و روایات مرتبط با موضوع *روش صنطقی:بررسی باورهء‌تفکرات» اعتقادات آرزوها و تجارب و تطبيق آن با منطلق الهى از طريق مشاوره *روش ‎pale‏ *بررسی نیازهای زیستی» روانی» اجتماعی و فرهنگی با 0 *روش عقلی: بررسی نظرات عقلای مورد تأیید در راستای ‎ae‏ خالق عقل از طریق عقلای مشهور روش قانونی:بررسی نظریه های حقوقی مرتبط از طریق مشاور حقوقی

صفحه 7:
دین:بررسی آیات و روایات مرتبط با موضوع همه انسانها مشکل دار ند. همه مشکلات راه حل دارد. راه حل همه مشکلات در قر آن و روایات موجود است. برای حل همه مشکلات باید با صبر و حوصله پیش برویم. برای حل همه مشکلات باید از مشاور متخصص کمک بگیریم.

صفحه 8:
. ae روش صنطقی:بررسی باورهاءتفکرات» اعتقادات» آرزوها و تجارب و تطببق آن با منطق الهي از طربق مشاوره مصاحبه تب 2 ‎ww‏ ‏توصیه

صفحه 9:
روش علعی :بررسی نیازهای زیستی» روانی» اجتماعی و فرهنگی با توجه به منبع وحی از طریق پزشک متخصص ۱- زیستی: ورائت ژنتیکی» بیماربهای جسمی» صدمه مغزی يا مواجهه بامحركهاى محيط ۲- روانی: تجربیات زندگی آسیب زاء تداعی های آموخته شده؛ ادراکهای تحریف شده با روشهای غلط تفکر ۴- اجتماعی و فرهنگی: آشفتگی در روابط صمیمانه»مشکلات در روابط بلندمدت» ناآرامی سیاسی و اجتماعی؛تبعیض نسبت به گروه اجتماعی فرد

صفحه 10:
روش عقلی: بررسی نظرات عقلای مورد تأیید در راستای دستورات خالق عقل از طریق عقلای مشهور بهترین راه حلی که به عقلتان می رسد کدام است؟ ازبین عقلای فامیل چه کسی با کسانی را قبول دارید؟ عقلای فامیل چه می گویند؟ آیا راه حلی ارائه داده اند؟ از میان راه حلها کدامیک را بیشتر می پسندید؟

صفحه 11:
روش قأنونی:بررسی نظریه های حقوقی مرتبط از طریق مشاور حقوفی آیا قانون برای حل مشکل شما راه کاری ارائه داده است؟ آيا قانون در حل اين مشكل ازشما حمايت مى كند؟ راه كارهاى قانونى تا جه حدى مى تواند در حل مشکل شما موثر باشد؟ آيا حاضريد زير نظر يك مشاور حقوقى راه حل هاى قانونى را دنبال كنيد؟ نظر شما در مورد قوانين الهى مرتبط با مشكلتان جيست؟

صفحه 12:
.. كج * م< مثبت گرایی بدون پیش داوری <۱)در حال حاضر در زندكى تان جه جيزى باعث خوشحالی شما است؟ ۲۶)در حال حاضر چه چیزی در زندگی شما را راضی می كند؟نسبت به آن» جه احساسی دارید؟ <۳)در حال حاضر در زندكى شما جه چیزی باعث شور وهیجان شماست؟ کدام جنبه آن شما را به هيجان مى آورد ؟نسبت به آن جه احساسى داريد ؟ *؟)در حال حاضر در زندكى تان به جه جيزى افتخار مى كنيد؟نسبت به آن جه احساسى داريد؟ <۵)در حال حاضر در زندگی تان نسبت به چه چیزی شکر گذارید؟ <۶)در حال حاضر در زندگی خود از چه چیزی لذت می برید ؟ نسبت به آن چه احساسی دارید 3 2 حال حاضر در زندگی تان به چه چیزی پایبندید؟نست به آن چه احساسی داريد؟ )در زندكى تان جه كسى را دوست داريد؟ جه كسى شما را دوست دارد؟ نسبت به آن جه احساسى داريد؟

صفحه 13:
وه ‎ee‏ ‎١‏ - اعتماد به نفس * ١)امروز‏ جه جيز هايى را بخشيده ايد؟ جه كمك هايى به ديكران كرده ايد؟ ۰ ۲) امروز چه چیزهایی باد كرفته ايد؟ جه مهارتها و امتيازات قازه اى كسب كرده ايد؟ ۰ ۳) امروز تا چه حد کیفیت زندگی خود را بالا برده اید؟ ۰ ۴) امروز تا جه حد روشنایی و عشق الهی شما را احاطه کرده است؟ ۰ ۵) امروز تاجه حد خدا راآنجنان که شایسته اوست باور دارید. که همراه شماست؟

صفحه 14:
۰ |-توجه به حضور انسان و لطف خداوند در خلقت او ۰ ۲-آکاهی از ویژگیهای جسمانی»عاطفیشناختی ۰ ۳-مقایسه داشته های خود با نداشته های دیگران. ۰ ۴-تقوای گریز و پرهیز ۰ ۵-پیشرفتها و موفقیتهای کوچک

صفحه 15:
‎٠٠‏ خودشناسی: معرفت صحیح از خود. ‏۰ ۲ خداشناسی:معرفت صحیح از خدا. ‎٠‏ ! خودباوری: ایمان قلبی. ‏۰ ۴- خداباوری:اخلاص در اندیشه و عمل. ‏۰ ۵ - خودسازی:احساس حضور خداوند درهمه جا و همه حال

صفحه 16:
۳۳ ‎am |‏ خودشناسی: معرفت صحیح از خود. ۰ خلقت من منحصر به فرد است. ۰ استعدادها وتوانمندیهای من خاص و منحصر به فرد است. ۰ هدف ازخلقت من خاص ومنحصر به فرد است . ۰ کشف استعداد وتوانمندیهایم و استفاده از آن در اراده من است. ۰ آنچه آینده مرا تعبین می کند تصمیمات من است نه شرایط

صفحه 17:
۲- خداشناسی:معرفت صحیح از خدا. ۳ << خداوند ذره ذره اعمال خیر و شر همه را می بیند. ۶ خداوند از همه موجودات داناتر و تواناتر است. ۶ خداوند ازمن بهتر می داند که جرا و جگونه باید للا لل ا سس << خداوند اجازه ظلم را به هيج كس نداده و قوى ترين مدافع مظلوم است.

صفحه 18:
۳- خودباوری: ایمان قلبی نماینده خدابرروی زمین دارای عقل واراده فنا نابذیر و قابل تغیبر حتی پس از مرگ خطا پذ یر متفاوت از همه انسانها

صفحه 19:
alee s ‏حدا فاو هه خن 0 مضه‎ =F ROM PY Sor ses | e P * فیروی خدا مرا حمایت می کند. ۰ حضورخدا مراقب من است. ۰ هرجا که هستم خداوند آنجاست.

صفحه 20:
۵ - خودسازی:احساس حضور خداوند درهمه جا و همه حال پاکی ها پاکی روح پاکی جسم پاکی طعام پاکی نعمتها پاکی قلب پاکی نفس پاکی اعمال و رفتار پاکی افکار و گفتار پاکی دوستیها پاکی دشمنیها ۰ پاک کننده ها نماز اول وقت روزه اعضای بدن برداخت خمس اضافه در آمد سالانه پرداخت زکات آنچه خدا به تو بخشیده حج دل (دل خانه خداست) جهاد اکبر (مبارزه دائم العمر) امر به معروف با اعمال و رفتار فهی از منکربا افکار و گفتار تولی با دوستی دوستان خدا تبری از غیر دوستان خدا

صفحه 21:
۰ صداقت بحای سلطه: درافکار گفتارو رفتار ۰ صمیمیت بجای سرزنش :با خیرخواهی» رازداری وخطاپوشی ۰ صراحت بجای سرد رگمی : درهدف ‏ برنامه و عمل ۰ صلابت بجای سستی:درحق جویی »حق گویی و حق پوبی

صفحه 22:
باور غير منطقى ‎٠‏ براى اينكه احساس ارزشمندى داشته باشم. بايد بدون هيج اشتباهى به موفقيت در هر كارى كه مى كنم دست بایم. باوو منطتی ۰ وان لیس للانسان الاما سعی(نجم۳۹) ۰ واینکه برای انسان بهره ای جزسعی و کوشش او نیست. ۰ من همواره سعی می‌کنم تا حد ممکن به موفقیت دست يابم. اما انجام تمامى كارها بدون هيج كونه شكست و خطابى غير واقعى است و بهتر است که خود را جدا از عملکرد خود به عنوان یک انسان بپذیرم.

صفحه 23:
باور فیر منطقی ۰ من به عشق وتأثیر عمدة افراد نیازمندم و از اینکه دیگران * نسبت به من عشق و باور منطقی ۰ عشق و تأیید بسیار دلپذیر است ولی عشق و تأیید الهی بسیار دلبذیرتر است که در هر شرایطی به دنبال آن خواهم بود. ۰ و در شرایط مناسب به دنبال تأیید افراد خواهم بود اما آن‌ها از واجبات نیستند و من بدون آن‌ها نیز می‌توانم زندگی کنم. ۰ (اما کسانی که ایمان به خدا آورده اند عشق و علاقه بیشتری به او دارند) (و الذین آمنوا اشد حبا له )(بقره ‎(VFO‏ چرا که آنها مردمی اندیشمند و دانا هستند و هرگز ذات پاک او را که منبع همه کمالات است رها نمی کنند» هر میل و محبتی در برابر عشق خدا در نظرشان بی ارزش و ناچیز است» اصلا آنها غیر او را شایسته عشق و محبت نمی بینند» جز به خاطر اوه و در راه او کار نمی کنند» در دریای بیکران عشق خدا آنچنان غوطه ورند که علی وار می گویند: فهبنی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک !: (گیرم که بر عذاب تو صبر کنم اما با فراق و دوری تو چه کنم )۰

صفحه 24:
باور فیرمنطقی . باور منطقی اساسا عشق حقیقی هميشه متوجه نوعی از کمال است » انسان هرگز عاشق عدم و ‎٠‏ من به عشق کمبودها نمی شود, بلکه همواره دنبال هستی و كمال می گردد و به همین دلیل آنكس كه هستى و كمالش از همه برتر است از همه كس به عشق ورزيدن وتأثير عمدة سزاوارتر مى باشد. افراد * كوتاه سخن اينكه همانطور كه آيه فوق مى كويد: عشق و علاقه افراد با ايمان 1 فسبت به خدا از عشق و علاقه بت پرستان به معبودهای پندار یشان ريشه دارتر و فيازمندم و أز عميقتروشديدتراست. ن عشق می ورزد با کسی ‎gee‏ نخست بههیع وجه متزلزل نمى كردد ولى عشق ‏عشق و ركان تبات وذوامى ‎Si‏ ‎٠‏ خداوند هر کس را بخواهد با باری خود تقويت مى كند (و الله يويد بنصره من تأثیری يشاء). ‏نداشته باشنك ‎٠‏ همانعونه که بارها كفتهايم خواست و مشيت خدا بى حساب نبست و همياره اعد آميخته با حکمت او است ؛ و نا شایستگی هایی در افراد نباشد آنها را تیید و جتناب تقویت نمی کند. آل عمران ۱۴ کنم ۰ در پایان آیه می فرماید: در این عبرتی است برای صاحبان چشم و بينش (ان فى می ۲ج ذل لعبرة لاولى الابصار). ‎

صفحه 25:
باور 50 فیر منطقی باور منطقی ‎é‏ افراد ‎wb‏ ناخوشایند است که گاهی افراد کارهای نادرست انجام 3 می‌دهند اما انسان کامل نبست (آدمی جایز الخطا ‏همواده کاد .... می‌باشد) رنجاندن و آسیب به خود چیزی را عوض صحیح را نمی کند. انجام دهنده (بقره ۲۷-۳۶)پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و زمانی که آنان را از آنجه در آن بودند» بیرون کرد. و (در این ی هنگام) به آنها گفتیم: «همگی (به زمین) فرود آیید! در ری حالی که بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و براى شما در آسیب‌زا زمین» تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره برداری خواهد انجام بود. می‌دهنی بای (آدم ازبروردكار خود كلماتى دريافت داشت ؛ سخنانى مؤ ثر ‏سر و دگرگون کننده» و با آن توبه کرد و خدا نیز توبه او را سرزنش و پذیرفت) » قنبیه شوفد.

صفحه 26:
باور غير منطقى وقايع بايد طبق آنجه می‌خواهم باشد و در غیر اين صورت زندكى غيرقابل تحمل خواهد بود. إباور منطقی ‎٠‏ هيج قانونى وجود ندارد كه بكويد هر ‏جيز باید آنگونه که می‌خواهم اتفاق بیفتد. ناامید کننده است اما می‌توانم این را درک کنم و برای پیشگیری از فجایع تلاشم را می‌کنم. ‏۰ اسراء۳۷-۳۶(از آنجه به آن علم ‏نداری پیروی مکن ) (در روی زمین از روى كبر و غرورء گام برمدار)(چرا كهتونمى توانى زمينرا بشکافی ! و طول قامتت به کوهها نمی رسد)!

صفحه 27:
باور منطقی ۰ عوامل خارجی بسیاری در کنترل من نیستند. اما اين‌ها افکار من هستند (نه عوامل خارجی) که باعث احساسات من می‌شوند و می‌توانم بیاموزم که افکارم را کنترل کنم. بعنی بتوانم احساساتم را کنترل کنم. ۰ (اکثر آنها در قضاوتهای خود تنها از ظن و گمان پیروی می کنند در حالی که ظن و گمان به هیچوجه انسان را به حق و حقبقت نمی رساند) (سوره یونس آیه ۳۶).

صفحه 28:
باور منطقی نگرانی در مورد وقایعی که می‌توانند ناخوشایند باشند از رخداد آن‌ها جلوگیری نخواهد کرد اینکار فقط من را در حال حاضر نگران و اذسرده می‌سازد والبته در حل مشکل ضعیف می‌شوم. ۰ فجره۵ا(اما انسان هنگامی که پروردگارش او را برای آزمايش اكرام كند و نعمت بخشدء مغرور می شود» و می كويد: خداوند مرا گرامی داشته است)! اما هسنسگامی که برای امتحان روزی را بر او تنگ بگیرد؛ ماءيوس مى شود و می گوید: پسروردگسارم مرا خوار کسرده )!

صفحه 29:
باور غیرمنطقی باور منطة با اجتناب از "کات :میات بهمی از زنگی میب و ‎Nee 1‏ بایستی با قبول مسئولیت آن‌ها را پذیرفت و از مشکلات» آن‌ها برای تقویت خود و ساختن پل برای ناملایمات و پیروزی‌های بعدی استفاده كنم. مسئولیت ' کید ۸۸ کسانی کسه تسسلسم برنامه سازنده 70 الهی شوند مطمئنا پاداش نیک خواهند داشت » و 2° 5 — درامنيت و آسودكى خاطر زندكى خواهند کود. شادتر ۰ شرح ۶-۵ قطعا با سختی آسانی است (فان مع العسر 4 يسرى ) ‎٠ ۰٩۵۶ ۳۸5‏ تنما با سختى آسانى است (ان مع الصر يسرى)

صفحه 30:
باور قوی‌تر از ۰ خود تکیه باور منطقی تکیه بر دیگری ممکن است باعث رفتارهای وابسته کردد. عیبی ندارد که به جستجوی کمک باشیم اما در صورتی که آموخته باشیم به خود و قضاوت خود ایمان داشته باشیم. شورى ‎1١-3‏ (آيا آنه غير خدا را ولى خود قرار دادند)؟ (ام اتخذوا من دونه اولياء). با اينكه (ولى تنها اوست ) (فالله حو الولى ). و به سوى او در مشكلات و كرفتاريها و لغزشها باز مى كردم ) (عليه توكلت و اليه انيب ). یوس ۶۷ و (همه متوکلان بای بر او توكل كننده وازاو استمداد بجويند و كار خود را به او وا كذارند) (و عليه فليتوكل المتوكلون ). وعد * "1 (هيج معبودی جز او نیست» من بر او توکل کردم و بازكشتم به سوى او است ) (لا له الا هو عليه توكلت و اليه متاب ). توبه ۱۲۹ (من تنها بر جنين معبودى تكيه كرده ام ؛ و به او دليسته ام و كارهايم را به او واگذارده ام (عليه توكلت ). پوس ۷۱ (چرا که من بر خدا تکیه کرده ام ) و به همين دليل از غير او نمى ترسم و نمى هراسم ! (فعلى الله توكلت ). هود 07 مسن توكل بر خدائى كردم كه بروردكار من و شما است (انى توكلت على الله ربى و ربكم ). و۸۸ (تنا بر او تکبهمی کنم و در هم جبز به او باز مى كردم ) (عليه توكلت و اليه انيب ).

صفحه 31:
باور اتفاقات گذشته باعث مشکلات من هستند و آنها همجنان در احساسات و رفتارهاى من دخيل اند. باور منطقی گذشته نمی‌تواند در زمان حال من تأثیر بگذارد. باورهای اخیر من عکس‌العمل‌ها را ایجاد می‌کنند. ممکن است این باورها را در گذشته آموخته باشم اما می‌توانم در حال حاضر آن‌ها را تحلیل و تسیر و نهایتا تغييرشان دهم. زمر 1( (به آنها بعواى بندكان من كه بر خودتان اسراف و ستم كسرده إيسد از رخمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه كناهان را مى بخشد) كه او بخشنده و مهربان است (قل با عبادى الذين اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله بغفر الذنوب جميعا). تج یم ۸ (ای کسانی که اسان آورده ایسد! به سوى خدا باز كرديد و توبه كنيدء قوبه خالصى ) (يا يها الذين آمنوا توبوا الى الله توية نصوحا). (امسيد است با اين كار برور دكار شما كناهائنان را يبخشد و بيوشاند) (عسى ربكم ان يكفر عنكم سيناتكم )- هوك 1 لم ازخدا بخاطر كناهانتان طلب بنش كنيد (ويا قوم استففروا ربكم ).سبس توبه كنيد و به سوى او باز كرديد (نم توبوا اليه ).اكر شما جنين كنيد به آسمان فرمان مى دهد قطره هاى حباتبخش باران را بر شما بى هو ابى قرو فرستد (يرسل السماء عليكم مدرارا). ‎sais Ng‏ مسي ا ون عاب رع لازو ةارع ون مزا ا ل م و ا ‏و ‏کنر کردید(واستفروا ربكم ).(و بسس از پساکسی از كسنساه به سوى او باز كرديد كه او باك است و بايد باك شد و به سوى او رفت ) (ثم توبوا اليه ).

صفحه 32:
باور منطقی ۰ همدلی عمل خوبی است ولی من نمی‌توانم احساس بد و ناراحتی دیگران را با ناراحت شدن خود تغییر دهم؛ و این معنی همدلی نیست. آل عمران ۱۷۶ کسانی که در راه کفره شتاب ميكنندء تو را غمكين نسازند! به يقين» آنها هركز زيانى به خداوند نمىرسانند. (بعلاوه) خدا مى خواهد (آنها را به حال خودشان واكذارد؛ و در نتیجهء) بهره‌ای برای آنها در آخرت قرار ندهد. و براى آنها مجازات بزركى است! ۰ _ مائده۲۶ و در باره (سرنوشت) این جمعیّت گنهکار غمکین مباش!» ‎a‏ و٩۶‏ هرگاه به خداوند یگانه و روز جزاءایمانبياورنده و عمل صالح انجام دهنده نه ترسی بر ‎ ‏انعام ۳۳ ما می‌دانیم که کفتار آنهاء تو را غمگین می‌کند؛ ولی (غم مخور! و بدان که) آنها تو را تکذیب نمی کنند؛ بلکه ظالمان» آیات خدا را انکار می‌نمایند. بونس ۶۲ آگاه باشید (دوستان و) اولیای خداء نه ترسی دارند و نه غمکین می‌شوند! هودا! به نوح وحی شد که: «جز آنها که (تاکنون) ایمان آورده‌اند؛ دیگر هیچ كس از قوم قو ایمان نخواهد آورد! پس؛ از کارهایی که می‌کردند؛ غمکین مباش! ‎

صفحه 33:
چرا من نباید هیچ احساس ناخوشایند و دردیرا داشته باشم؟ من اين‌ها را دوست ندارم اما در کشان می‌کنم. اکر همواره از ناملايمات اجتناب كنم زندكى من بسيار محدود خواهد بود و البته فرصت رشد واقعى را نخواهم داشت. و بر خدا توّل کن» و همين بس كه خداوند حافظ و مدافع (انسان) باشد![۳۳:۳]احزاب در هر چیز اختلاف کنید» داوریش با خداست؛ این است خداونده پروردگار من؛ بر او کرده‌ام و به سوی او بازمی‌گردم![۳۲:۱۰]شوری ٍ لفتيم : همگی ( آدم و حوا) به زمین فرود آنید؛ هر گاه از جانب ما هدایتی برای شما آید کسانی که از آن پیروی کنند؛ نه ترسی دارند و نه اندوهكين خواهند شد) (قلنا اهبطوا منها جميعا فاما باتينكم منى هدی من تبع هدای فلا خوف علیهم و لاهم یحزنون ).بقره‌۳۸ كسانى كه (به پیامبر اسلام) ایمان آورده‌اند؛ و کسانی که به آ ‎Late‏ نين يهود كرويدند و نصاری و ان [- بيروان يحبى] هر كاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند» و عمل صالح انجام دهندء پاداششان نزد پروردگارشان مسلم است؛ و هیچ گونه ترس و اندوهی برای آنها نیست. (هر کدام از پیروان ادیان الهی؛ که در عصر و زمان خود؛ بر طبق وظایف و فرمان دين عمل کرده‌اند» مأجور و رستگارند.)بقره ۶۲ + آری؛ کسی که روی خود را تسلیم خدا کند و یکوکار باشده باداش او نزد برورد كارش ثابت است؟ فه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می‌شوند. (بنابر این» بهشت خدا در انحصار هیچ گروهی نیست.) بقره۱۱۳

صفحه 34:
نم تلاند و رای نمی‌رسانند» ادا ‎wns‏ نزد پروردکارشان (محفوظ) است؛ و نه ترسی دارند» و نه غمكين مى شوند. بقره 7217 ‎٠‏ آنهاكه اموال خود راء شب و روزء بنهان و آشکاه نفاق می‌کند» مزدشان نزد بروردكارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست» و نه غمکین می‌شوند.بقره ۲۷۴ ‎٠‏ کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند و نماز را برپا داشتند و زکات را پرداختند» اجرشان نزد پروردگارشان است؛ و نه ترسی بر آنهاست؛ و نه غمكين می‌شوند. بقره ۲۷۷ آنها که ایمان آورده‌اند» و بهود و صابثان و مسیحیان؛ هرگاه به خداوند یگانه و روز جزاء ایمان بیاورند؛ و عمل صالح انجام دهند؛ نه ترسی بر آنهاست؛ و نه غمکین خواهند شد. آنها که ایمان آورده‌اند» و يهود و صابئان و مسيحيان» هركاه به خداوند یگانه و روز جزاء ایمان بیاورند» و عمل صالح انجام دهندء نه ترسی بر آنهاست و نه غمکین خواهند شد.مانده۶4 * ای فرزندان آدم! اگر رسولانی از خود شما به سراغتان بیایند که آیات مرا برای شما بازکو كنندء (از آنها بيروى كنيد؛) كسانى كه برهي زكارى بيشه کنند و عمل صالح انجام دهند (و در و ديكران بكوشند)» نه ترسى بر آنهاست و نه غمناك مى شوند.اعراف 78 ‎٠‏ آكاه باشيد (دوستان و) اولياى خداء نه ترسى دارند و نه غمكين می‌شوندایونس ۶۲

صفحه 35:
باور غير منطقی هر مشكلى بايد راه‌حل ‎j‏ ‏ایدهآلی ‏داشته باشد و وقتی فردی . . نتواند آن راه‌حل را بیابد زندگی ‏ ۰ غیرقابل تحمل خواهد بود. باور منطقی مشکلات معمولاً راه‌حل‌های متفاوتی دارند بهتر است که منتظر راه‌حل ایده آل نباشیم و به بهترین راه‌حلی که به نظرم می‌رسد زندگی کنم. من می‌توانم باایده آل کمتری زندکی کنم. بکو: «چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می‌دهد؟ با چه کسی مالک (و خالق) گوش و چشمهاست؟ و چه کسی زنده را از مرده» و مرده را از زنده ببرون می آورد؟ و چه کسی امور (جهان) را تدبیر می‌کند؟» بزودی (در باسخ) مى كويند: «خدا» بکود «پس چرا تقوا پیشه نمی کنید (و از خدا نمی‌ترسید)؟!یونس۳۱ (امَا) آن كس كه كارهاى شايسته انجام دهد» در حالى كه مؤمن باشدء نه از ظلمى مى ترسدء و نه از نقصان حقش.طه 1۱۲ هنگامی که به انسان زیان (و ناراحتی) رسده مارا (در هر حال:) در حالی كه به هلو خوابیده؛ با نشسته؛ با ایستاده است» می‌خواند؛ اما هنگامی که ناراحتی را از او برطرف » چنان می‌رود که گویی هرگز ما را برای حل مشکلی که به او رسیده بودء نخوانده است! این کونه برای اسرافکارآن» اعمالشان زینت داده شده است (که زشتی این عمل را درک نمی‌کنند)ایونس ۱۲ ‎NUE a LAS gt‏ لماش )ع زا سس نیب از جانب خود به او نعمتی دهیم» می‌کوید: ‎cab‏ نعمت را بخاطر کارداني خودم به من داددائد»؛ ولى اين وسيله رماي ‎(a‏ است اما بیشترشان فمی‌دانند. زمر ۴۹ خداوند سخن زنی را که درباره شوهرش به تو مراجعه کرده بود و به خداوند شکایت مى كرد شنيد (و تقاضاى او را اجابت کرد)؛ خداوند كفتكوى شما را با هم (و اصرار آن زن را درباره حل مشکلش) می‌شنید؟ و خداوند شنوا و بیناست.مجادله! بكو: «به من خبر دهید اگر عذاب بروردکار به سراغ شما آيدء يا رستاخيز بربا شودء ‎UT‏ ‏(برای حل مشکلات خودء) غیر خدا را می‌خوانید اگر راست می‌کویید؟!»انعام۴۰

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان