پزشکی و سلامت بیماری‌ها

درمان زردی نوزادان در طب سنتی

darmane_zardi_nozadan_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درمان زردی نوزادان در طب سنتی”

درمان زردی نوزادان در طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: در طب سنتیدرمان زردی نوزادان

اسلاید 3: مادر نوزاد از مصرف غذاهای گرمی پرهیز کند و سهم غذاهای خنکی را افزایش دهد.از جمله: آش یا سوپ جو؛ خیار؛ هندوانه؛ آب زرشک طبیعی؛ آب انار ملس طبیعی؛ مرکّبات؛ خرفه، گشنیز و …. عرق کاسنی و شاهتره را به نسبت مساوی مخلوط کرده؛ روزی ۳ استکان مصرف کند. عرقیات خنک دیگر(مثل عرق گشنیز، بید، خارشتر، همیشه بهار) یا جوشانده گیاهانی مثل عنّاب، سپستان، بنفشه، همیشه بهار، خطمی، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید نیز مفید است.مصرف سیراب-شیردان از سوی مادر. خودداری از مصرف کاچی، خاگینه و روغن زرد در صورت زردی نوزاد.۱- مادر؛ ماشین آتش نشانی نوزاد!

اسلاید 4: حدود یک نخود شیرخشت و نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل کرده با پارچه نخی صاف کنید و به تدریج به نوزاد بخورانید.می توانید این دارو را تا روزی ۳-۲ بار آماده و مصرف کنید.ترنجبین کاملاً شیرین است و لذا این دارو نیاز به شیرین کردن ندارد.می توان از بیدخشت به جای شیرخشت استفاده کرد.علاوه بر نوزاد، مادر او نیز می تواند این دارو را مصرف کند. می توان به جای حل کردن شیرخشت و ترنجبین در آب، آنها را در مخلوط عرق های کاسنی و شاهتره یا در عرق هایی مانند عرق بید حل کرد.۲- شیرخشت و ترنجبین:

اسلاید 5: شستشوی نوزاد با عرق های خنک به ویژه عرق کاسنی یا بید.این عرق ها را کمی حرارت دهید تا حالت ولرم پیدا کنند.در این شستشو،نسبت به ماساژ پشت گوش نوزاد، اهتمام بیشتری داشته باشید.مقداری ترنجبین را در آب حل کرده با یک پارچه، آن را به پیشانی و پشت گوش نوزاد بمالید.آرد جوی نرم و الک شده را روی بدن نوزاد(به جز صورت و ناف او) بپاشید.۳- سایر راهکارها:

اسلاید 6: بر روی لبه بیرونی لاله گوش و نیز پوست پشت گوش نوزاد، خراشهای ظریفی وارد می شود.حجامت، بسیار ساده تر از خونگیری از نوزاد برای اقدامات تشخیصی است.درد حجامت، فوق العاده کم است.کاهش زردی نوزاد، معمولاً بلافاصله پس از حجامت شروع می شود.اغلب پس از یک ساعت، نتیجه حجامت در آزمایش قابل مشاهده است.۴- حجامت، درمانی قاطع و موثّر:

اسلاید 7: ۱- نگرانی از زردی نوزاد، نباید مادر باردار را مجبور کند که تغذیه مطلوب خود را کنار بگذارد. مصرف زیاد خنکی ها در بارداری می تواند برای مادر – و حتّی جنین – مشکلاتی به وجود بیاورد.۲- توصیه عمومی برای رفع نگرانی همه مادران این است که از یک ماه به زایمان هر روز یکی دو استکان عرق کاسنی مصرف کنند.۳- نه انجام اقدام فوق می تواند زردی نگرفتن نوزاد را تضمین کند و نه عدم انجام آن یا مصرف غذاهای گرمی، ضرورتاً باعث زردی نوزاد خواهد شد.چند نکته درباره پیشگیری از زردی در بارداری:

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید