پزشکی و سلامت بیماری‌ها

درمان های عمومی یبوست

darmane_omomi_yobusat_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “درمان های عمومی یبوست”

درمان های عمومی یبوست

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: درمان های عمومی یبوستبر اساس تغییر در سبک زندگی

اسلاید 3: درمان یبوست به روش طب سنّتی، به مانند سایر بیماری ها، بر اساس علل ایجاد کننده آن است و تجویز یک نسخه واحد برای تمام افراد امکان پذیر نیست.

اسلاید 4: درمان یبوست و به ویژه درمان دارویی آن امری تخصّصی است که حتما و باید با نظر متخصّص مجرّب انجام شود و درمان های خودسرانه می توانند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشند.در ادامه چند درمان ساده و عمومی و کم ضرر را معرفی میکنیم:

اسلاید 5: 1-تغییر سبک زندگی و تغذیه: اساس درمان یبوست را تشکیل می دهد و اگر این کار انجام نشود، درمان دارویی صرف، کم اثر و پرضرر خواهد بود.غذا را زیاد بجوید.مصرف خوراکی های یبوست زا را به حداقل برسانید:برنج، ماکارونی، لازانیا، رشته فرنگی، موز، غذاهای گوشتی و حیوانی و انواع غذاهای مصنوعی.

اسلاید 6: یبوست زایی برنج در حدی است که می توان در درمان بسیاری از اسهال ها به عنوان یک داروی خوب از آن استفاده کرد:1- مصرف آن را به حداقل برسانید یا کاملا حذف کنید.2- از برنج قهوه ای استفاده کنید یا مقداری سبوس برنج با آن مخلوط کنید.3-سبوس برنج را در پارچه ای کتان ریخته داخل اب برنج بیندازید، تا سبوس به خورد غذا برود.4- از مصرف برنج سفید پرهیز کنید و انواع افزودنی ها – مثل سبزی، لوبیا و... - را در طبخ برنج استفاده کنید.5- برنج را زیاد بشویید تا لعاب آن گرفته شود اما آبکشی نکنید و آن را به شیوه دم پخت، طبخ کنید.6- مصرف برنج نیم دانه ایرانی بر مصرف برنج درجه یک سایر کشورها ارجح است.

اسلاید 7: از آش ها و شورباها زیاد استفاده کنید: البته غیر از آش رشته و سوپ رشته فرنگی.ورزش کنید.مصرف میوه و سبزی ها را افزایش دهید: افزایش عمومی غذاهای گیاهی و کاهش عمومی غذاهای حیوانی در رژیم غدایی تقریبا برای همه افراد مفید است. به طورخاص مصرف کاهو، خیار، انواع آلوها، هندوانه و ... برای افراد گرم مزاج و گلابی، انجیر، هویج یا زردک پخته و ... برای افراد سردمزاج می توانند ملین های خوبی باشند.

اسلاید 8: روغن مصرفی را عوض کنید: استفاده از روغن زیتون و حذف روغن های نباتی جامد و مایع.دفع را به تاخیر نیندازید.رژیم نگیرید: بهتر است برای لاغر شدن با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.مصرف داروهای شیمیایی را به تدریج به حداقل برسانید.از نان های سبوسدار استفاده کنید: در بین نان های رایج ظاهرا تنها نان سنگک است که کمی سبوس دارد.

اسلاید 9: 2- تمهیدات درمانی ساده و عمومی:سبوس گندم: روزی یک قاشق غذاخوری از آن را با یک تا یک و نیم لیوان آب بخیسانید تا کاملاً پف کند و بعد مصرف کنید.استفاده عمومی از این ماده غذایی بسیار مفید است چراکه سبوس بیش از آن که دارو باشد، یک ماده مغذی مورد نیاز برای همه ماست.

اسلاید 10: خاکشی:روزانه یکی دو بار و هر بار یک قاشق غذاخوری خاکشی شسته شده را با یک لیوان آب جوش مخلوط و میل کنید.اگر خاکشی همراه آب جوش 1-2 دقیقه بجوشد، اثر بسیار بهتری خواهد داشت. خاکشی برای درمان یبوست کودکان و زنان باردار بسیار مفید است.

اسلاید 11: ترنجبین:در بزرگسالان بهتراست همراه سایر داروهای ملّین استفاده شود. برای کودکان و نوزادان، ترنجبین به تنهایی علاوه بر تنظیم کارکرد گوارشی، به عنوان آرامبخش، ضد نفخ و خواب آوری مناسب هم عمل می کند.

اسلاید 12: شکر سرخ: استفاده از قند و شکر سفید، ضررهای بسیاری دارد که یکی از آنها، اختلال کارکرد کبد و ایجاد یبوست است. هویج: مصرف روزانه یکی دو عدد هویج آب پز، به ویژه در همراهی با کمی روغن زیتون بسیاری از یبوست های خفیف را درمان می کند.آب خوردن صبحگاهی: این کار باعث افزایش بلغم در بدن می شود و لذا برای درمان طولانی تجویز نمی شود. در صورت انجام این کار هم بهتر است از آب عسل استفاده شود.

اسلاید 13: دانه های لعاب دار: این گونه داروها با ایجاد حالت لیزابه ای در روده ها، باعث تخلیه آنها می شوند: اسپرزه، بارهنگ، تخم شربتی، بالنگو، تخم ریحان و …مصرف این دانه ها باید با توجه به مزاج شخص انجام شود. از مخلوط چند دانه لعابدار استفاده کنید.هر روز یک قاشق غذاخوری از این دانه ها را در یک لیوان آب جوش خیسانده پس از لعاب انداختن، دانه ها و آب آن را میل کنید.

اسلاید 14: روغن ها:روغن کرچک: فقط باید با تجویز پزشک مصرف شود. البته ماساژآن روی شکم بیمار می تواند اثر ملینی مناسبی داشته باشد.روغن بادام شیرین: مسهل بسیار خوبی است و دستگاه گوارش را پاکسازی می کند. مسهلی ایده آل برای نوزادان و به ویژه در استفاده کوتاه مدّت است.روغن زیتون: به شرط آنکه تصفیه نشده و خالص باشد. مصرف چند قاشق روغن زیتون در روز، علاوه بر کمک به کارکرد صحیح روده ها، باعث کاهش چربی های مضر خون و افزایش چربی های مفید آن، کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها خواهد شد.

اسلاید 15: خیسانده آلو:مناسب افراد گرم مزاج و به ویژه صفراوی ها.مضر برای کسانی که طبیعت سرد یا معده و روده ضعیفی دارند.برگه های خیسانده: خیسانده برگه های قیسی و هلو و یا خیسانده انجیرخشک. خیسانده انجیرخشک تقریباً به همه افراد می سازد.شیر.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید